AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Jeg var hos jordmor på fredag, hvor hun kjente og sa at tappen var myk, sentrert og begynt å åpne seg. Jeg var hos føden senere for å sjekke modning, de sjekka med ultralyd. Der sa de at livmorhalsen va 4 cm lang og lukket. Altså… jeg skjønner ingenting? En sier at jeg er moden, en annen umoden? 🤪 Noen som kan forklare her. Legen var ikke akkurat så hjelpsom med forklaringer Anonymkode: 713b2...cef
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Jeg er jordmor selv, og det med å undersøke vaginalt er rent håndarbeid. Noen ganger kan det være svært utfordrende å vite hva vi kjenner. Min tanke for det første kan være at jordmor i kommunen har kjent feil. Hvis det er veldig umodent kan livmortappen være langt baktil, og i noen tilfeller vanskelig å finne/kjenne. Det er jo litt vanskelig å motsi en ultralyd 😅 jeg har også opplevd å kjenne feil. I et tilfelle måtte jeg ha hjelp til å undersøke om det var full åpning eller om damen ikke var i fødsel i det hele og store (lang livmorhals som ikke hadde åpning) . Det er håndarbeid-og vi kan ta feil 😊 Anonymkode: eef69...337
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er jordmor selv, og det med å undersøke vaginalt er rent håndarbeid. Noen ganger kan det være svært utfordrende å vite hva vi kjenner. Min tanke for det første kan være at jordmor i kommunen har kjent feil. Hvis det er veldig umodent kan livmortappen være langt baktil, og i noen tilfeller vanskelig å finne/kjenne. Det er jo litt vanskelig å motsi en ultralyd 😅 jeg har også opplevd å kjenne feil. I et tilfelle måtte jeg ha hjelp til å undersøke om det var full åpning eller om damen ikke var i fødsel i det hele og store (lang livmorhals som ikke hadde åpning) . Det er håndarbeid-og vi kan ta feil 😊 Anonymkode: eef69...337 Tusen takk for svar Da stoler jeg på ultralyd. Vi er jo mennesker, alle tar feil-så det er ikke noe problem. Anonymkode: 713b2...cef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå