Perlesukker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Sønnen min testet positivt på fredag etter smitte på ungdomsskolen. Resten av familien går nå bare og venter, men ingen har testet positivt ennå (hurtigtest), men det er jo litt tidlig. Siden jeg fikk dose 3 i romjula kan jeg teste meg på morgenen og gå på jobb. Vet jo at jeg også kan bli smittet og smitte videre så kjenner litt på den, men forholder meg til reglene. Vi lever som normalt innad i familien, da vi bor i et relativt lite hus, er fire stk. Har også en uvaksinert datter på 11, men håper hun evt. får milde symptomer... Vet jo at ingen her inne kan vite, men kan jeg slippe unna smitten tror dere? Uff, godt å ventilere litt😅
jodajipp Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 (endret) Om han er isolert på eget rom og man ikke bruker bad rett etter sønnen så skal det svært mye til. Ang hurtigtest og mulig omnikron: Ta en sveip i halsen i tillegg til nesen. Endret 9. januar 2022 av jodajipp
Perlesukker Skrevet 9. januar 2022 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2022 jodajipp skrev (5 minutter siden): Om han er isolert på eget rom og man ikke bruker bad rett etter sønnen så skal det svært mye til. Ang hurtigtest og mulig omnikron: Ta en sveip i halsen i tillegg til nesen. Han er en del på rommet, men sitter også sammen med oss, spiser osv (har ikke hjerte til noe annet) Takk for tips, jeg sveipe innom halsen i morgen tidlig. Ts
jodajipp Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 (endret) 29 minutter siden, Perlesukker said: Han er en del på rommet, men sitter også sammen med oss, spiser osv (har ikke hjerte til noe annet) Takk for tips, jeg sveipe innom halsen i morgen tidlig. Ts Måtte lese om igjen og se om han gikk i barnehage eller barneskole. Herrefred, hold dere hjemme hele gjengen om en ungdomskoleelev ikke tåler å spise alene.. Endret 9. januar 2022 av jodajipp 17
rorodinbåt Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Du er nærkontakt og må i karantene, herregud er det rart smitte sprer seg. 10
Klump Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 rorodinbåt skrev (1 minutt siden): Du er nærkontakt og må i karantene, herregud er det rart smitte sprer seg. Nei det mÅ man ikke dersom man fikk booster for mer enn én uke siden... 15
Gjest Warrior Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 Det er jo veldig smittsomt, men det skjer at noen slipper unna Trodde alle nærkontakter måtte i karantene uansett jeg. Da har jeg misforstått. Man kan jo ta med seg smitten videre til andre når man er blant folk trodde jeg.
Crimejunkie Skrevet 9. januar 2022 #8 Skrevet 9. januar 2022 Man må ikke i karantene om du har hatt covid iløpet av de 3 siste månedene eller det er gått en uke siden booster. 2
PITTY Skrevet 9. januar 2022 #9 Skrevet 9. januar 2022 Perlesukker skrev (1 time siden): Han er en del på rommet, men sitter også sammen med oss, spiser osv (har ikke hjerte til noe annet) Takk for tips, jeg sveipe innom halsen i morgen tidlig. Ts Hjerte eller fornuft. Det er det store spørsmålet.. 1
Hannah80 Skrevet 9. januar 2022 #10 Skrevet 9. januar 2022 Warrior skrev (59 minutter siden): Det er jo veldig smittsomt, men det skjer at noen slipper unna Trodde alle nærkontakter måtte i karantene uansett jeg. Da har jeg misforstått. Man kan jo ta med seg smitten videre til andre når man er blant folk trodde jeg. Det er jo helt latterlig lagt opp. De andre i husstanden kan jo risikere å smitte halve bygda, innen testen viser positivt. 10
Gjest ATLAS6 Skrevet 9. januar 2022 #11 Skrevet 9. januar 2022 Perlesukker skrev (2 timer siden): Han er en del på rommet, men sitter også sammen med oss, spiser osv (har ikke hjerte til noe annet) Takk for tips, jeg sveipe innom halsen i morgen tidlig. Ts Da er han ikke isolert og dere må telle karantenedagene etter hans fjerde dag i isolasjon er over (4+7 dager). Du er fritatt pga din 3. dose.
Rhodiola Skrevet 9. januar 2022 #12 Skrevet 9. januar 2022 (endret) Ryddet for brudd på rommets retningslinjer og siteringer av slettede innlegg. - Rhodiola, mod. Endret 9. januar 2022 av Rhodiola
Loff77 Skrevet 10. januar 2022 #13 Skrevet 10. januar 2022 Selv om du har booster så må du teste deg hver dag med hurtigtest for å få fritak for karantene hvis han ikke er adskilt 2
Loff77 Skrevet 10. januar 2022 #14 Skrevet 10. januar 2022 Alle som har fått oppfriskningsdose av koronavaksinen for over 1 uke siden er unntatt smittekarantenen. Oppfriskningsdose er de som har fått tredje vaksinedose, eller andre dose dersom de har tatt Janssen-vaksine tidligere. Er du husstandsmedlem eller tilsvarende nær må du også teste deg hver dag med selvtest eller antigen hurtigtest eller annenhver dag med PCR-test i 7 døgn for å være unntatt fra smittekarantenen.
Loff77 Skrevet 10. januar 2022 #15 Skrevet 10. januar 2022 Perlesukker skrev (12 timer siden): Han er en del på rommet, men sitter også sammen med oss, spiser osv (har ikke hjerte til noe annet) Takk for tips, jeg sveipe innom halsen i morgen tidlig. Ts Da må datteren din regne 10+4 dager er ikke det dumt? 3
Wit Skrevet 10. januar 2022 #16 Skrevet 10. januar 2022 Vi har hatt en datter som nå nesten er ferdig med isolasjon etter Omikron. Siden vi voksne har fått booster-dose er vi ikke i karantene men tester med selvtest hver eneste dag. Hun er ikke sammen med oss i huset, men holder seg i egen etasje der rommet hennes er. Vi deler bad, men unngår å bruke det rett etter at hun har vært der. Vi har kun testet negativt til nå (test nr 6 av 7 idag), så det er mulig å unngå smitte dersom man har booster-dosen. Men å spise sammen er kanskje ikke det lureste. Da sprer viruset seg rundt dere også, så det ville nok jeg prøvd å unngå. 3
Perlesukker Skrevet 10. januar 2022 Forfatter #17 Skrevet 10. januar 2022 Oppdatering 3 av 4 er smittet. Jeg hadde litt vondt i halsen i morges tross negativ test, men holdt meg selvsagt hjemme. Positiv test utpå dagen. Mannen testet også positivt nettopp. Nå venter vi på at datteren skal få det, har testet negativt til nå, men vi skal alle ta pcr i ettermiddag. Smittesporing "anbefalte" at vi levde som normalt, få korona og bli ferdig med det, da er vi mest sannsynelig tilbake i skole/jobb etter 6 døgn, og slipper både karantene og testing på en god stund. Men har full forståelse om at andre velger noe annet. TS 8
Hero1 Skrevet 10. januar 2022 #18 Skrevet 10. januar 2022 Vaksinene beskytter dårlig mot smitte, men mot alvorlig sykdom! 1
Vera Skrevet 10. januar 2022 #19 Skrevet 10. januar 2022 Merkelig hvor forskjellige regler det er? Her må hele husstanden i karantene om en i husstanden tester positivt. Uavhengig av vaksinestatus.
addict Skrevet 10. januar 2022 #20 Skrevet 10. januar 2022 Søsteren min fikk korona i jula når hun bodde hjemme med mamma og søsteren min og vi var der 5 dager på rad i juleselskap ect og ingen andre ble smittet. Hun var naturligvis isolert etter hun testet positivt på pcr men før det var det ingen begrensninger. Alle hjemmetestene viste negativt, til og med etter hun fikk positiv pcr, så det er bare søppel. 1
Anbefalte innlegg