Gjest Chicchi Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 De siste dagene har min lille på 3 mnd begynt å gråte ved brystet om kvelden og jeg har vært sikker på at det er fordi melken bruker så lang tid på å komme (jeg har vært en del stresset i det siste). I kveld orket jeg ikke å krangle og la henne til å sove i stedet. Hun sovnet med en gang og jeg ble helt paff! Hun har alltid pleid å ville ha en ekstra slurk før hun sovner! Nå begynner jeg å lure på om hun egentlig ikke har vært sulten, bare trøtt. Men når jeg har lagt henne ved brystet, har hun jo tatt tak i det og sugd?? Men kanskje hun liksom bare "suttet" på det og ikke egentlig prøvde å få ut mat? Siden hun har gjort det, har jo jeg vært sikker på at hun var sulten. Er dette en av disse babyrefleksene, at de liksom suger på brystet selv om de egentlig ikke vil? For da skal jeg jammen bare legge henne uten å tvinge på henne mer bryst!
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Kanskje hun har et behov for å sutte uten at hun er sulten, at det er en måte å roe seg på. Prøv å gi henne smokk, feks? Anonymkode: 1c074...9d4 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Prøv smokk i stedet og se om hun aksepterer den eller om det evt er økedøgn. Babyer kan skrike av forskjellige ting. For mye mat, for lite mat, bleieskift, vondt, trenger oppmerksomhet, trenger søvn eller bare noe helt annet. Anonymkode: 7c60c...75c 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Kveldsuro er vanlig, google det 😊 Ellers så tenker jeg at du risikerer jo bare at hun våkner og vil ha mat tidligere, så du kan jo prøve deg frem? Anonymkode: 1c8d2...cec 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Kommer jo litt an på når du ammet henne sist også. Om det er 3 timer siden sist eller en halvtime:-) Anonymkode: 7f639...39a
Crazydoglady Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 Chicchi skrev (20 minutter siden): De siste dagene har min lille på 3 mnd begynt å gråte ved brystet om kvelden og jeg har vært sikker på at det er fordi melken bruker så lang tid på å komme (jeg har vært en del stresset i det siste). I kveld orket jeg ikke å krangle og la henne til å sove i stedet. Hun sovnet med en gang og jeg ble helt paff! Hun har alltid pleid å ville ha en ekstra slurk før hun sovner! Nå begynner jeg å lure på om hun egentlig ikke har vært sulten, bare trøtt. Men når jeg har lagt henne ved brystet, har hun jo tatt tak i det og sugd?? Men kanskje hun liksom bare "suttet" på det og ikke egentlig prøvde å få ut mat? Siden hun har gjort det, har jo jeg vært sikker på at hun var sulten. Er dette en av disse babyrefleksene, at de liksom suger på brystet selv om de egentlig ikke vil? For da skal jeg jammen bare legge henne uten å tvinge på henne mer bryst! Vil de ikke så snur de seg vekk, men at de tar brystet er ikke nødvendigvis det samme som at de må. Høres uansett ut som du beskriver et trøtt barn, da blir jo alt litt sånn galt. Når brystet først tilbys så hadde hun sikkert forventet melk så da ble det sutring, men siden behovet kanskje ikke var så stort så går det bra om det ikke blir tilbudt og 🙂 Sliter du med utdriving pga stress eller andre ting så er det kjekt å ha en sånn oxytocin nesespray stående (fås på resept) , et spray i nesa så starter utdrivingen noen sekunder senere 🙂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå