AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Han prøver å si nesten alt vi sier, men det blir mye tigel, min si, mamma ha pått etc... synes han er flink jeg men barnehagen mener han burde si mer. Han prater i et sett hjemme, og ved levering og henting. Søsteren pratet nesten rent ved samme alder, setninger på opp til 4 ord...men er det ikke vanlig at jenter er litt tidligere ute? Anonymkode: 4e1fd...ff3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Hva sa helsestasjonen på 2-årsundersøkelsen? Øver dere på språk hjemme sånn i hverdagen? Er det fremgang jevnlig eller har han "stoppet opp"? Hva tenker barnehagen at bør gjøres, har de sagt noe konkret om det eller bare "han burde si mer"? Anonymkode: 9d6dc...4ee
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Der jeg bor har de utsatt 2-årskontroll til 2 1/2 år nettopp fordi det skjer så innmari mye i språkutviklingen og generell utvikling på barnet i denne perioden. Men hva mener barnehagen da? Anonymkode: 5bff3...cff
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Min gutt sa nesten ingenting frem til han var 2,5 år. Barnehagen her var ikke bekymret siden han hadde god språkforståelse. Språket han eksploderte over kun noen uker. Anonymkode: 53039...c68 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Få sjekka hørselen hvis det er dårlig språkutvikling. Gutten min begynte å snakke dagen etter at han fikk satt inn dren, av den simple grunn at han ikke hørte. Stakkars min ❤️ Anonymkode: 31023...ff1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 Synes ikke det høres spesielt bekymringsverdig ut hvis han setter sammen ord og har god språkforståelse. Men om du er bekymret, ville jeg tatt kontakt med helsestasjonen. Bruker han mye smokk? Anonymkode: cab07...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 Her har jeg motsatt problemstilling. Jeg synes min gutt på 21 måneder har lite språk, men barnehagen mener han er helt normal og er ikke bekymret i det hele tatt. Det samme gjelder helsestasjonen. Så jeg har slått meg til ro med dette. Men får klump i magen innimellom når jeg hører hvor mye andre barn på hans alder kan Synes egentlig at det bare er positivt at barnehagen er bekymret for barnet ditt. Da kan det bety at de følger ekstra godt med på han fremover og gir han litt ekstra oppfølging. Anonymkode: 9db87...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå