Valerieko Skrevet 9. januar 2022 #1 Del Skrevet 9. januar 2022 Jeg er ferdig med isolasjon på onsdag, men nå har mamma og pappa testet positivt for corona også. Kan jeg fortsatt være med folk etter onsdag? Eller kan det være smitte på for eksempel klær som de har tatt i som jeg har på? Er det liksom mulig at jeg kan være med folk utenfor hjemme eller hos noen andre? Uten at se blir smitta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valerieko Skrevet 9. januar 2022 Forfatter #2 Del Skrevet 9. januar 2022 At de blir smitta mente jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 9. januar 2022 #3 Del Skrevet 9. januar 2022 Nei jeg tror ikke du kan smitte andre med smitte på klær. Kontaktsmitte har vist seg å være minimal med covid, nesten all smitte er fra respirasjon. Hvis du likevel smitter noen ville det være fordi isolasjonen vi har satt nå i Norge kan være for kort og noen fortsatt kan utskille virus i pusten etter den. Men de fleste vil nok ikke være smitteførende på denne tiden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valerieko Skrevet 9. januar 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 9. januar 2022 Frøkensina skrev (36 minutter siden): Nei jeg tror ikke du kan smitte andre med smitte på klær. Kontaktsmitte har vist seg å være minimal med covid, nesten all smitte er fra respirasjon. Hvis du likevel smitter noen ville det være fordi isolasjonen vi har satt nå i Norge kan være for kort og noen fortsatt kan utskille virus i pusten etter den. Men de fleste vil nok ikke være smitteførende på denne tiden. Så jeg kan være med kjæresten og kysse og sånn med han uten at han blir smitta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 9. januar 2022 #5 Del Skrevet 9. januar 2022 Jeg ville ventet et par ekstra dager for å være sikker, men ifølge de norske helsemyndighetene så kan du møte ham og leve som før. Jeg vet bare at andre land har lenger isolasjonstid enn oss og at noen kan være smittsomme lenger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valerieko Skrevet 9. januar 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 9. januar 2022 Frøkensina skrev (5 minutter siden): Jeg ville ventet et par ekstra dager for å være sikker, men ifølge de norske helsemyndighetene så kan du møte ham og leve som før. Jeg vet bare at andre land har lenger isolasjonstid enn oss og at noen kan være smittsomme lenger. Jeg ble syk søndag for 1 uke siden, testet negativt mandag med hjemmetest. Testen meg med hjemmetest på ny på onsdag, den ble positiv. Tok pcr på torsdag, den ble også positiv. Så når jeg kommer ut på onsdag har jeg jo suttet i 10 dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 9. januar 2022 #7 Del Skrevet 9. januar 2022 Valerieko skrev (8 minutter siden): Jeg ble syk søndag for 1 uke siden, testet negativt mandag med hjemmetest. Testen meg med hjemmetest på ny på onsdag, den ble positiv. Tok pcr på torsdag, den ble også positiv. Så når jeg kommer ut på onsdag har jeg jo suttet i 10 dager Da går det sikkert bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazydoglady Skrevet 9. januar 2022 #8 Del Skrevet 9. januar 2022 Valerieko skrev (2 timer siden): Jeg er ferdig med isolasjon på onsdag, men nå har mamma og pappa testet positivt for corona også. Kan jeg fortsatt være med folk etter onsdag? Eller kan det være smitte på for eksempel klær som de har tatt i som jeg har på? Er det liksom mulig at jeg kan være med folk utenfor hjemme eller hos noen andre? Uten at se blir smitta? Det er selvsagt mulig. Er jo derfor håndvask osv er effektivt for å forhindre smitte. Får man virus på seg(feks hender) og det viruset finner veien inn i kroppen så kan man bli syk. Så om det skal være nærkontakt mellom dere så er det selvsagt mulig. Hvor sannsynlig det er da er jo en annen sak. Men sannsynligheten øker nok betraktelig mellom kjærester som da kanskje er litt hands on og kysser osv sammenlignet med å omgås folk uten så mye fysisk nærkontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 13. januar 2022 #9 Del Skrevet 13. januar 2022 Hahaha.... ja, her var den tråden ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 14. januar 2022 #10 Del Skrevet 14. januar 2022 Det er nok ikke umulig, men skal nok mye til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 14. januar 2022 #11 Del Skrevet 14. januar 2022 Artig at tulletråder har begynt å ta form på Korona forumet. Endelig litt mer avslappet forhold til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 14. januar 2022 #12 Del Skrevet 14. januar 2022 Det kan skje ja, men det er vel mest hvis du hadde vært syk selv enda. Tror ikke virus overlever så lenge på klær, men det kommer jo an på hvilken type virus. Korona vet jeg ikke hvor lenge overlever på klær. Vent noen dager ekstra du for sikkerhetsskyld hvis du er redd for å smitte noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg