AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #81 Skrevet 9. januar 2022 At en stor person tåler mer rent påvirkningsmessig betyr vel ikke at de tåler mer helsemessig, eller? Alt skal jo gjennom den samme leveren, eller tenker jeg feil? Fant ikke noe som underbygget det annet enn at de fleste som drikker bare litt for mye får først fettlever, og så kan det utvikle seg videre. https://avogtil.no/fakta/alkohol-og-leversykdom/ Anonymkode: ddeb4...ba8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #82 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): At en stor person tåler mer rent påvirkningsmessig betyr vel ikke at de tåler mer helsemessig, eller? Alt skal jo gjennom den samme leveren, eller tenker jeg feil? Fant ikke noe som underbygget det annet enn at de fleste som drikker bare litt for mye får først fettlever, og så kan det utvikle seg videre. https://avogtil.no/fakta/alkohol-og-leversykdom/ Anonymkode: ddeb4...ba8 Leveren varierer sikkert fra person til person i forhold til størreslen Anonymkode: 79897...bb0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #83 Skrevet 10. januar 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: At en stor person tåler mer rent påvirkningsmessig betyr vel ikke at de tåler mer helsemessig, eller? Alt skal jo gjennom den samme leveren, eller tenker jeg feil? Fant ikke noe som underbygget det annet enn at de fleste som drikker bare litt for mye får først fettlever, og så kan det utvikle seg videre. https://avogtil.no/fakta/alkohol-og-leversykdom/ Anonymkode: ddeb4...ba8 jo mindre volum alkoholen har å fordele seg i i kroppen, jo høyere blir blodkonsentrasjonen av alkohol (promillen). Jo høyere promille jo mer toksisk. Alkoholen fordeler seg i vann, ikke fett. Derfor vil en mann vs kvinne med samme vekt og høyde, kunne tåle mer alkohol. Anonymkode: ffefa...46c
Anonymburker Skrevet 10. januar 2022 #84 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei det er ikke mye på en hel helg, tilsvarer jo bare 2 - 4 vinflasker Anonymkode: 0211c...787 Noe som er mye.. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #85 Skrevet 10. januar 2022 Anonymburker skrev (1 minutt siden): Noe som er mye.. Hvertfall hver helg Anonymkode: 79897...bb0
Anonymburker Skrevet 10. januar 2022 #86 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er ikke noe ville tilstander akkurat. Her gikk det en flaske vodka på fredag og tre flasker vin på lørdag. Helt greit, nå er det søndag og i morgen er det tilbake på jobb som vanlig, edru og opplagt. Anonymkode: 3f144...d79 Da lurer jeg på hva du er laget av. Jeg hadde dødd av det der😂
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #87 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kusina mi drikker 6 kartonger i uka.... Kjører mellom fire forskjellige pol. Hun er alvorlig syk. Greier ikke å slutte. Behandleren hennes sier at kartongvin burde bli tatt vekk fra markedet. Den er kilden til starten for mange. Anonymkode: eca04...34d Behandleren hennes er usaklig og uvitenskapelig. Det er alkoholikere i alle land, uavhengig av om de har kartongvin. Problemet til kusina di er at hun er avhengig av alkohol, det er et symptom på noe annet enn polets utvalg. Hun har overhode ikke en edruelig livsstil slik vegtrafikkloven krever og bør miste lappen. Kontakt politiet og få den dama vekk fra veien, hun er en fare for oss andre! Håper hun får orden på dette, det er trist å ødsle bort livet sitt slik. Anonymkode: 43414...3f3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #88 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): At en stor person tåler mer rent påvirkningsmessig betyr vel ikke at de tåler mer helsemessig, eller? Alt skal jo gjennom den samme leveren, eller tenker jeg feil? Fant ikke noe som underbygget det annet enn at de fleste som drikker bare litt for mye får først fettlever, og så kan det utvikle seg videre. https://avogtil.no/fakta/alkohol-og-leversykdom/ Anonymkode: ddeb4...ba8 Av og til er en interesse-/lobbyorganisasjon som jobber for at folk skal drikke mindre, det er altså ikke en troverdig og nøytral kilde. Anonymkode: 43414...3f3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #89 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tre liter vin, på en helg? Nei, det er ikke mye. Det er mange som drikker tilsvarende i alkoholinntak i løpet av noen timer på en fest. Anonymkode: 3f144...d79 Mange? Nå må du gi deg! TS, det er altfor mye! I løpet av en måned, ja. Men én helg?? Anonymkode: 8c690...f45
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #90 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men man merker vel symptomer før hjerneslaget inntreffer? Anonymkode: 79897...bb0 Nei Anonymkode: 67976...4d7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #91 Skrevet 10. januar 2022 Det er svært bekymringsfullt om du har behov for å tømme i deg 3 liter vin på en helg. Det gir også mye høyere promille enn du har behov for iht å drikke deg artig. Jeg styrer unna folk med slike mengder. Har fått så øra flagrer nok av folk som drikker så mye bare på helg i hele oppveksten min. Hver jævla helt har blitt ødelagt av mengder 3 liter vin på en helg. Så til dere som mener det er innafor, ta dere en bolle og kyss meg i ræva. Anonymkode: e89af...601
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #92 Skrevet 10. januar 2022 Det er mye alkohol! Ellers ville vedkommende ikke hatt behov for å spørre. Anonymkode: fa691...292 1
sicario Skrevet 10. januar 2022 #93 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det var ekstremt lite😅 Anonymkode: 79897...bb0 Ikke til å være meg ☺️
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #94 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er svært bekymringsfullt om du har behov for å tømme i deg 3 liter vin på en helg. Det gir også mye høyere promille enn du har behov for iht å drikke deg artig. Jeg styrer unna folk med slike mengder. Har fått så øra flagrer nok av folk som drikker så mye bare på helg i hele oppveksten min. Hver jævla helt har blitt ødelagt av mengder 3 liter vin på en helg. Så til dere som mener det er innafor, ta dere en bolle og kyss meg i ræva. Anonymkode: e89af...601 Det er greit og vite andres synspunkter derfor spurte jeg😊 Anonymkode: 79897...bb0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #95 Skrevet 10. januar 2022 Noen som hvordan promillen regnes ut per vekt? Anonymkode: 79897...bb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå