Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde forandret skattekortet jeg fikk i Desember, måtte nedjustere inntekten på kortet. Men nå så jeg summen som var beregnet hele året, det så riktig ut, men nederst sto det mye mer prosent en jeg hadde bestilt og tabell 704 selv om jeg hadde bestilt prosenttrekk. Prøvde å forandre dette uten å sende inn og det står jo mye mer prosent og tabell 7104 uansett hvordan jeg justerer det ned.  Hvorfor? Men på forsiden står det at inntekt blir trekt etter den prosenten jeg forandret til i Desember. Da er det vel det som gjelder?

Anonymkode: e8bd5...1fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Står 32 prosent av hovedinntekten uansett hvordan  jeg justerer på skattekortet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Står 32 prosent av hovedinntekten uansett hvordan  jeg justerer på skattekortet. 

Hva justerer du? Lønn?

Du får mer utslag ved å justere renteutgifter eller -inntekter alt etter om du vil ha lavere eller høyere prosent.

Anonymkode: 355b8...991

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva justerer du? Lønn?

Du får mer utslag ved å justere renteutgifter eller -inntekter alt etter om du vil ha lavere eller høyere prosent.

Ja lønn. Men på forsiden står det fortsatt at det trekkes etter den prosenten jeg forandret til som er mindre en 32 prosent.

Ja kanskje bedre det.

AnonymBruker
Skrevet

Er gjeldende skattekort som de trekker etter de opplysningene som er sendt inn? Hvis det står 20 prosent på forsiden og på skattetrekksmeldingen er det de trekker selv om det står litt annerledes på siden som man kan forandre på?

Det er innsendte opplysninger de trekker etter?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er gjeldende skattekort som de trekker etter de opplysningene som er sendt inn? Hvis det står 20 prosent på forsiden og på skattetrekksmeldingen er det de trekker selv om det står litt annerledes på siden som man kan forandre på?

Det er innsendte opplysninger de trekker etter?

Arbeidsgiver skal få beskjed om at skattekortet er endret og skal hente siste versjon av det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Arbeidsgiver skal få beskjed om at skattekortet er endret og skal hente siste versjon av det.

Ok. Da er det det som er hentet som gjelder?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ok. Da er det det som er hentet som gjelder?

Ja.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...