Gå til innhold

Uønskede gaver fra svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, så min svigermor er veldig glad i å kjøpe gaver til sønnen min på 2 år. Og det er koselig det, men det skal være veldig store gaver. Vi har ikke så veldig stort hus men vi har stor terrasse og hage, så når hun har kommet med store lekeapparater til å ha ute har det vært greit nok. Men det er ganske trangt inne i stua da guttungen har en del leker. Etter at han var på overnatting nå så ble han levert hjem sammen en sånn stor el-bil han kan kjøre i. Jeg er ikke veldig happy og det er ikke samboer heller. Men gutten er jo i 100 og er blitt veldig glad i bilen... Vi spurte om ikke de kunne ha den store bilen hos seg men det har de ikke plass til. Det har ikke vi heller....

Det er selvfølgelig hyggelig at hun vil gi han gaver og jeg vet det kommer fra ett godt sted, men jeg blir så frustrert fordi hun ikke spør oss først om det er noe vi vil ha men bare kjøper! Små ting er ikke no problem, ting som får plass i lekekassa, bøker osv.. Også kan vi ikke heller si nei takk når guttungen hopper av glede fordi han fikk seg ny bil, da er det for sent å ta den fra han føler jeg. Hun blir også veldig fort sur hvis vi sier i fra, og hører som regel ikke på eller respekterer det samboeren sier. Er vi utakknemlige her??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere prøvd å si noe på forhånd? "Vi setter veldig pris på at dere ordner ting til barnet, men vi har ikke plass til flere store leker, sånn som bilen. Mener ikke å være utakknemlige, men håper dere kan ha dette i bakhodet neste gang 😊

• Liker 2
Skrevet

Dersom du sier det du skriver her så må hun jo forstå. Visst du poengterer at dere er veldig takknemlig men ikke har plass og at det blir litt mye. Syns ikke hun kan bli sur for det 

• Liker 1
Skrevet
nordlending skrev (15 minutter siden):

Har dere prøvd å si noe på forhånd? "Vi setter veldig pris på at dere ordner ting til barnet, men vi har ikke plass til flere store leker, sånn som bilen. Mener ikke å være utakknemlige, men håper dere kan ha dette i bakhodet neste gang 😊

Ja vi har prøvd det ett par ganger etter en sandkasse og dumphuske, men hun feier det bort "Jaja, menmen" også går det en stund så kommer det nye ting..

Anonym6789 skrev (5 minutter siden):

Dersom du sier det du skriver her så må hun jo forstå. Visst du poengterer at dere er veldig takknemlig men ikke har plass og at det blir litt mye. Syns ikke hun kan bli sur for det 

Det skal ikke mye til for at hun blir sur. Det er en dame som blir fornærmet når vi sier hun ikke trenger å gi gutten så mye godteri og brus. Kjenner bare det begynner å irritere no veldig når det vi sier ikke blir respektert 😕

• Liker 1
Skrevet

La henne nå gi gaver, men den bilen kan fint ligge hos svigermor! Så fåt guttungen låne den da han er på besøk

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke hatt kvaler med å selge eller gi vekk leker altså. Særlig ikke store ting som ikke brukes noe særlig. 

Jeg ville faktisk spurt henne om kort tid om hun vil ha bilen hos dem, eller om du skal selge den. Tilby henne pengene så virker det ikke opportunistisk

Anonymkode: 03770...45d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har dessverre samme problem, helt siden eldste var født, og det blir heller ikke bedre. De besteforeldrene bor jo i et stort hus, de skjønner ikke forskjellen til liten rekkehus. Og, de ønsker bare det aller beste for barnebarna. 

Det vi ved noen anledninger gjort, de faktisk ikke ta med lekene fra huset til svigerforeldre - de forblir der. Noen som vi får, de må vi bare kvitt med etterhvert, men det blir selvsagt vanskelig med engang, når barna er så glad i de lekene. Slik som dattera mi fikk gigantisk Elsa dukke, og hele hennes soverom er på 6kvm. Det er jo ikke plass til denne men hun vil selvsagt ikke gi den vekk. 🤷🙈 Aldri leker med den heller, for hvordan skal man leke med en dukke som er større enn du selv 😅

Anonymkode: 6084f...57a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...