Gå til innhold

Bør jeg holde på med vekter?

jaeols

Anbefalte innlegg

Er det dumt å løfte på manualer når jeg har muskelsmerter i begge overarmene? Jeg har sikkert overdrevet litt, eller løftet feil. Usikker på hva jeg skal gjøre. Trener på treningssenter. Det er ikke bra nå, og trenger gode råd nå. Vil løfting bare gjøre muskelsmertene verre? Driver også med kondisjonstrening. Går lange turer og sykler på senter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smerter som ikke bare er gangsperre bør utredes, helst ikke på Kvinneguiden. Jeg hadde gitt det et par dager for å se om det roer seg. Vil ikke anbefale å trene med smerter som er noe annet enn bare gangsperre, og som du ikke er kjent med fra før 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da skal du ikke trene armer til smertene har gått bort. Siden du er bekymret drar du til legen. Men har du overdrevet treningen er du nok så støl at du har mer smerter enn vanlig.

Anonymkode: e7b80...1bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er smerter som kommer og går i begge overarmene der biceps ligger. Skal ligge unna vekter til dette gir seg, er ikke særlig behagelig. Synes det er litt rart da jeg har trent slik tidligere. Vekter er vel noe man skal være uhyre forsiktig med, lett å pådra seg ubehag. 

Endret av jaeols
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig trygt å trene med vekter, ja til og med helsefremmende 😊

Men alle er forskjellige, og tåler forskjellig belastning. Viktig å lytte til egen kropp 👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sandum.PT skrev (På 9.1.2022 den 21.31):

Men alle er forskjellige, og tåler forskjellig belastning. Viktig å lytte til egen kropp 👍

Det ser ut til at jeg ikke tåler noen ting. Jeg har 3 kg vekter som jeg bruker en par ganger i uka (3*12) av det får jeg vondt i musklene, noe som merkes godt når jeg legger meg for kvelden. Skal det ikke mer til for å få smerter? Utrolig frustrerende. 

Vil gjerne drive med styrketrening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (4 timer siden):

Det ser ut til at jeg ikke tåler noen ting. Jeg har 3 kg vekter som jeg bruker en par ganger i uka (3*12) av det får jeg vondt i musklene, noe som merkes godt når jeg legger meg for kvelden. Skal det ikke mer til for å få smerter? Utrolig frustrerende. 

Vil gjerne drive med styrketrening. 

Det høres ut som noe du bør få sjekket ut. Det er ikke særlig høyt volum du har der, og så spørs det litt hvilke typer smerter du har også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (På 9.1.2022 den 21.31):

Dette er et viktig poeng! Har en kompis som f.eks kan trene knebøy tre dager i uken uten problemer, mens jeg blir så støl at jeg knapt kan gå på tre til fire dager etter å ha tatt knebøy (trent 15 + år). Dermed kan vi ikke følge samme program for å si det sånn. Dette gjelder både øvelser, volum, vekt og hyppighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

nå trener  jeg vekter tre ganger i uka og er ikke støl dagen etter. Og greier å løfte tyngre vekter, så det er framgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...