AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Hvilke ting som beskrives som "typisk" kvinner og "typisk" menn kjenner du deg ikke igjen i? Jeg (kvinne) synes shopping er kjedelig. Bryr meg ikke om å kjøpe masse duppeditter for å pynte,shoppe klær og sko er også kjedelig. Synes ikke det er interessant å få gaver, blomster, smykker osv... Jeg vil heller dra på hyttetur på fjellet enn å dra på spa, og vil heller på en fest enn å dra i en baby shower. Anonymkode: d6cb5...e7e 12
Emma_123 Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 - Ikke opptatt av gaver.. menn jeg har datet har syns det har vært uvant - ikke glad i smykker og ringer -ikke glad i gossip - ikke opptatt av å være i en gjeng - 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Ikke noe huspynter eller særlig flink til å holde orden. hater matlaging. er ikke noe følelsesmenneske, gråter aldri. er ikke opptatt av å få gaver eller romantiske påfunn. spa er langt i fra noe jeg vil på. liker ikke barn(kun mine egne) Anonymkode: 55448...7a9 3
Trolltunge Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 (endret) Kjenner meg absolutt ikke igjen i at kvinner ikke har behov for sex. Liker ikke å shoppe. Liker ikke å style hjemme, og stadig forandre interiør og pynt. (Liker derimot oppussing. Bare ikke "dillet".) Hater å måtte mase, uansett på hvem. Har ikke tålmodighet med trege folk som må dyttes fremover,og ikke er selvgående. Ber ikke menn om å gjøre "manneoppgavene ". De er de kjekkeste å gjøre selv. Bryr meg ikke om "status" og inntekt, og har aldri gjort det. Synes ikke noe om å grave seg ned i følelser gjennom dype langvarige samtaler. Får lyst til å stikke av om det blir mye slikt. Samtlige menn jeg har vært sammen med har vært mer romantisk anlagt enn meg. Jeg må bevisst minne meg på slikt, for å ikke skuffe, og kan synes det blir for mye. Det er ikke jeg som husker på bryllupsdagen for eksempel. Jeg liker menn generelt. Det er idioter og ufine mennesker jeg misliker, uavhengig av kjønn. Mye nevnt over er ting jeg mer anser som myter og tullete generalisering etter kjønn, og tror egentlig ikke at det er slik at "kvinner maser", "kvinner trenger å snakke mye om følelser ", "kvinner trenger ikke sex på samme måte som menn", "kvinner hater menn", eller "kvinner bryr seg om menns status" som generelt riktig. Jeg anser meg som en ganske så normal unormal kvinne, i at jeg er et individ, ikke bare mitt kjønn. Endret 9. januar 2022 av Trolltunge 9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Jeg er ikke god til å holde orden, og ikke opptatt av å ha det ryddig rundt meg. Ikke at det er så veldig relatert til kjønn i mine øyne, men jeg har fått kommentarer på at jeg er rotete til å være dame. Jeg er ikke så romantisk, og må jobbe for å huske å fortelle mannen at jeg er glad i ham. Ofte kommer jeg på det fordi han sier det til meg. Jeg er jo veldig glad i ham, og for meg er det en selvfølge, og ikke noe jeg må si hele tiden. Flere av venninnene mine er oppgitte fordi mennene deres er som meg. Anonymkode: 429e4...02e 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 Kvinne. Klarer ikke å bruke tid på å lære meg å strikke. Sliter med å finne motivasjonen i det, selv om jeg forstår at min strikkeglade mor en gang blir borte, og det er nyttig å ha strikkeklær, så orker jeg ikke slikt. Vil heller være nerd. 😊 Forresten er jeg den som måker mest her hos oss. Anonymkode: 330c5...844 5
Anonymbruker*** Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 Sterotypisk underholdning for kvinner: rom coms, realityserier, dramaserier Ikke opptatt av typiske tradisjoner og markeringer rundt romantiske forhold. Som valentines, "det perfekte bryllup", forlovelsesring. Ikke opptatt av å se veldig fin ut på bilder. Skjærer like gjerne en grimase som å smile. 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #8 Skrevet 9. januar 2022 Anonymbruker*** skrev (Akkurat nå): Sterotypisk underholdning for kvinner: rom coms, realityserier, dramaserier Ikke opptatt av typiske tradisjoner og markeringer rundt romantiske forhold. Som valentines, "det perfekte bryllup", forlovelsesring. Ikke opptatt av å se veldig fin ut på bilder. Skjærer like gjerne en grimase som å smile. Samme her. Ts Anonymkode: d6cb5...e7e
Påkrevd Skrevet 9. januar 2022 #9 Skrevet 9. januar 2022 Fotball og dataspill. Kunne ikke brydd meg mindre. 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #10 Skrevet 9. januar 2022 Jeg banner en del. Liker voldelige filmer og skrekkfilmer. Liker ikke å gå på shopping (men elsker nettshopping). Hater å bruke veske (men gjør det fordi det er praktisk, har en del dill jeg liker å dra med meg). Liker å hjelpe mannen med "manneting" (snekre, mekke bil, fiske osv, har ikke det som hobbyer/interesser selv men syns det er gøy å være med). Har ikke en så veldig feminin stil (er mer tøff og "rocka", har tatoveringer osv, men med feminine trekk). Ganske seksuell av meg og åpen om det, er ikke redd for å snakke om "grisete" ting, har kanskje en litt "maskulin" tilnærming når det kommer til sex og menn, vanskelig å forklare. Vil for alt i verden IKKE ha unger. Har egentlig aldri følt meg spesielt feminin selv om jeg er veldig glad i en rekke "feminine ting". Hudpleie/generell egenpleie, sminke (men sminker meg ikke daglig), liker å holde det rent og ryddig hjemme, er en veldig følsom og emosjonell person, jobber i omsorgsyrke osv. I forhold trives jeg litt med typiske "kjønnsroller", at mannen tar seg av praktiske ting og jeg tar meg av hjemmet, lager mat og rydder etter mat. Anonymkode: 7783c...dae 3
Gjest goldlion Skrevet 9. januar 2022 #11 Skrevet 9. januar 2022 (endret) . Endret 9. januar 2022 av goldlion
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #12 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilke ting som beskrives som "typisk" kvinner og "typisk" menn kjenner du deg ikke igjen i? Jeg (kvinne) synes shopping er kjedelig. Bryr meg ikke om å kjøpe masse duppeditter for å pynte,shoppe klær og sko er også kjedelig. Synes ikke det er interessant å få gaver, blomster, smykker osv... Jeg vil heller dra på hyttetur på fjellet enn å dra på spa, og vil heller på en fest enn å dra i en baby shower. Anonymkode: d6cb5...e7e Jeg hater shopping,jentekvelder,sladring,status,pengemas,selfies, ikke interessert i blomser,vil ikke ha barn,date,bli varta opp. Anonymkode: 26020...649 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #13 Skrevet 9. januar 2022 Jeg er 50+. Kan null og niks håndarbeid. Tror jeg strikket en genser i ungdomstiden, med mye hjelp. Har aldri brydd meg om vesker. Syns egentlig bare de er i veien. Liker ikke butikker og kafeer. Er ikke god på interiør. Kjøper nye sofaputer hvert 10. år. Likevel er jeg ganske feminin, med langt hår, sminke og lange, lakkede negler. Men jeg misliker kjoler, strømpebukser og bh'er. Anonymkode: b1f34...4f5 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #14 Skrevet 9. januar 2022 Ønsker ikke: - Å gifte meg, og være prinsesse i eget bryllup. - Småbarnslivet, hus, stasjonsvogn - At mannen tjener mest mulig, å ofre min karriere, sykedager, ulønnet permisjon - Å ta mesteparten av husarbeidet - Å sladre om andre - Shoppingsenter som hobby Anonymkode: 38841...d66 7
Gjest loveli Skrevet 9. januar 2022 #15 Skrevet 9. januar 2022 (endret) Kvinne. Mange kvinner snakker så himla mye om følelser. Blæh. Mange kvinner må ha masse forspill før sex/penetrering, jeg elsker selve penetreringen. Gi meg pikk, NÅ! Kvinner flest er ikke interessert i byggteknikk. Jeg synes menn ofte har bedre humor og de tør å le. Mannfolk har svartere, grovere og mer upolitisk korrekt humor. Kvinner flest baksnakker hverandre ganske mye. Nesten så de finner på drit å si om andre bare for å ha noe å snakke om. Jeg bryr meg ikke noe om dyre vesker. Å få smykker i gave kan gå hvis det er veldig lenge siden sist. Jeg liker ikke "Friends", "Housewifes of *fyll inn by*" og andre dramagreier. Jeg føler ofte at kvinner overdriver og lager drama for småting. Let.it.go. Kler meg helst i bukser enn i skjørt og kjoler. Jeg viser frem alt jeg har og eier når jeg prøver meg på slikt. Jeg beveger meg mye, gjør mye og sitter ikke med bena i kors. Jeg er ikke opptatt av sosiale medier. Jeg synes valentinsdagen, årsdager og bryllup er teit. Jeg ønsker meg praktiske ting til bursdag, ikke nips eller annet ubrukelige greier. Gi meg en drill hvis drillen jeg bruker er dårlig, da hadde jeg hoppet av glede! Men så er jeg veldig feminin likevel og har mange interesser som er såkalte kvinnegreier. Endret 9. januar 2022 av loveli
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #16 Skrevet 9. januar 2022 Kvinne her. -Jeg liker ikke sminke, smykker eller shopping. -Jeg kan ikke håndarbeid slik som å sy og strikke osv. -Jeg er elsker biler, og har lappen på lastebil. -Jeg hater influensere og alt som har med blogging å gjøre. -Jeg kan ikke fordra når damer setter i gang med alt drama, baksnakking og rakke ned på hverandre. - Anonymkode: 370fa...a81 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #17 Skrevet 9. januar 2022 Er kvinne. Har alltid ønsket mer sex enn de mennene jeg har vært sammen med. Liker å si ting rett ut, skjønner ikke hint selv og orker ikke forholde meg til skjulte beskjeder og tolkning. Liker fotball og actionfilm, hater romantiske komedier og realityserier. Er ikke så romantisk, aldri brydd meg om drømmebryllup, valentinsdagen, blomster osv. Anonymkode: f0934...d45 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #18 Skrevet 9. januar 2022 Selv i en alder av 47 gidder jeg ikke å diskutere strikking eller matoppskrifter i mer enn 20 min før jeg går lei. Typisk damer i min alder på fest, setter seg i en krok med veska ved siden av seg og nipper ytterst forsiktig til det ene vinglasset sitt og sitter og diskuterer husarbeid og unger. Ååååå, guuuud så kjedelig. Kommer aldri til å bli kjerring og føler meg noen ganger litt utenfor når jeg ikke klarer å bli ekstatisk over en matoppskrift slik mange ande kvinner på min alder gjør. Føler noen ganger det er noe feil med meg. Anonymkode: 4024b...ca4 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #19 Skrevet 9. januar 2022 Er kvinne. Gråter svært sjelden. Er ikke så glad i filmer eller serier 'romantiske/romantiske komedier/drama". Ikke spesielt opptatt av mote. Sminker meg bittelitt, men er bare ikke nok interessert til å gidde allverdens foundation, løsvipper osv. Har alltid forstått meg på økonomi og økonomistyring. I ekteskapet jeg har bak meg ordnet jeg det aller meste i dem forbindelse. I samboerforholdet jeg har nå, står vi ca likt, dvs vi har delvis separat økonomi. Syns mye kjærlighetssnakk blir kliss og kleint 🙈. Kan bli mer glad for at han har kjøpt spylevæske til bilen min fordi han så det var tomt, enn for at han rasker med seg en rosebukett fra Kiwi til meg når han handler Anonymkode: fdfa6...b43 2
Trolltunge Skrevet 9. januar 2022 #20 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selv i en alder av 47 gidder jeg ikke å diskutere strikking eller matoppskrifter i mer enn 20 min før jeg går lei. Typisk damer i min alder på fest, setter seg i en krok med veska ved siden av seg og nipper ytterst forsiktig til det ene vinglasset sitt og sitter og diskuterer husarbeid og unger. Ååååå, guuuud så kjedelig. Kommer aldri til å bli kjerring og føler meg noen ganger litt utenfor når jeg ikke klarer å bli ekstatisk over en matoppskrift slik mange ande kvinner på min alder gjør. Føler noen ganger det er noe feil med meg. Anonymkode: 4024b...ca4 Synes du er tålmodig om du orker 20 minutter av slikt. Samme med babyprat. Jeg finnes ikke interessert i å høre om bleiebytte, avvenning av amming/smokk, om utvikling og hva ungen har klart når jeg er sosial med venninner. Husarbeid er heller ikke et interessant tema. Heldigvis har jeg venninner som har mer oppegående interesser, synes det er herlig å ikke ha fokus på barna når vi treffes, og pen og pyntelig nipping til vinen mens man stadig sjekker om alt er bra hjemme skjer ikke i min krets. Har vært noen slike kvinner innom min krets, men de forsvant gitt. 😁 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå