Gå til innhold

Venninne har meldt seg ut av hundeklubb, og eg synes det er trist.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For over 1 år sida ble eg og fleire kjent med ei som vi gjekk på hundekurs med. Ho var så varm, og jobba selv med ein veldig reaktiv hund. Ein hund som reagerte på fremmede hunder og mennesker. Ho samla oss alle i lag, og vi begynte å trene med hundene våre i ein gruppe. Etterkvart lagde hundeklubben vi alle tok kurs hos, ei facebookgruppe til oss, og det vart fleire og fleire medlemmer. Dei fleste ble medlem i gruppa for å være med på fellestreninger. Det er eit betalt medlemskap, men vi som starta opp fikk halv pris. Det var så flott, og eg hadde aldri kommet dit eg har kommet nå med min hund om det ikkje var for denne venninna, og heile gruppa.

Men før jul meldte ho seg ut av heile gruppa! Eg vart sjokkert, men ho skreiv selv til noen av oss (de ho trente mest med), at ho trengte å utforske nye ting og komme seg videre.

Eg var aldri nær ho, men vi chatta en del om hundene, sjekka inn hos kvarandre. Ho gav meg masse råd om hunden min, og hjalp oss mykje. Så mitt spørsmål? Kan eg sende ho ein melding å høre kva det var som gjorde at hun dro? For eg trur det ligg mer bak det enn det ho sa. For når ho meldte seg ut, så avfulgte ho og ein felles venninne kvarandre på instagram. Eg har sjølv hatt litt ufordringer med denne venninna som avfulgte henne, hun er veldig dramatisk, fyker i lufta for filleting. Ho hadde meldt seg ut faktisk, men meldte seg inn igjen da venninna vår meldte seg ut.

Eg savner samholdet vårt mykje, og ser at ho nå trener hund med nye folk, og ikkje oss i klubben lengre. Mulig eg ikkje fikk vist ho hvor mye ho betydde for oss, for min hund. Noen råd her? Eller er det forseint?

Anonymkode: 60cd7...307

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere hadde en god tone, hadde jeg synes det var hyggelig å fått en melding ❤️ Kanskje hun ikke har helt det samme inntrykket som deg av relasjonen deres, men så lenge du er forberedt på å kanskje få en skyllebøtte eller 0 svar, er det ikke noe galt i å sende en melding iallefall :) 

Anonymkode: e5bde...9cd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis dere hadde en god tone, hadde jeg synes det var hyggelig å fått en melding ❤️ Kanskje hun ikke har helt det samme inntrykket som deg av relasjonen deres, men så lenge du er forberedt på å kanskje få en skyllebøtte eller 0 svar, er det ikke noe galt i å sende en melding iallefall :) 

Anonymkode: e5bde...9cd

Ho er ikkje typen til å gi skyllebøtte til noen, trur eg aldri har møtt eit så empatisk menneske før. Er vel meir at ho kanskje lukter at eg er nysgjerrig. For eg savner ho. Men eg er jo nysgjerrig på kvifor ho meldte seg ut.

Skrevet

Jeg synes du kan ta kontakt og spørre høflig om det hadde vært greit om du får trene med gruppen hun har nå, men også understreke at det selvsagt er opp til henne og at du forstår om hun sier nei.

Jeg hadde ikke tatt kontakt bare for å spørre hvorfor hun meldte seg ut av den andre gruppa, det kan virke nysgjerrig og litt frekt.

Skrevet

En hyggelig melding ser jeg ikke noe galt med. Men jeg hadde droppet å snoke særlig i årsaken til at hun meldte seg ut. Det virker veldig drama-queen aktig og er fort akkurat det hun prøver å komme seg unna.

Ønsker hun en videre relasjon med deg så kan det dukke opp naturlig når dere møtes. Eller ikke. Og da bør du la det ligge.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ho er ikkje typen til å gi skyllebøtte til noen, trur eg aldri har møtt eit så empatisk menneske før. Er vel meir at ho kanskje lukter at eg er nysgjerrig. For eg savner ho. Men eg er jo nysgjerrig på kvifor ho meldte seg ut.

Det kommer jo an på hvordan du legger det frem. Er det bare for å være nysgjerrig på hvorfor hun meldte seg ut burde du la det ligge. Er det for å finne ut om dere kan fortsette å trene sammen ville jeg gjort det. 

Anonymkode: b564c...beb

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Det kommer jo an på hvordan du legger det frem. Er det bare for å være nysgjerrig på hvorfor hun meldte seg ut burde du la det ligge. Er det for å finne ut om dere kan fortsette å trene sammen ville jeg gjort det. 

Anonymkode: b564c...beb

Eg vil gjerne fortsette å trene sammen med henne. Men eg lurer fælt på kvifor ho og felles venninne avfulgte kvarandre på instagram også, siden eg sjølv har opplevd ho felles venninna (ikke ho som meldte seg ut av klubben), som litt fæl.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eg vil gjerne fortsette å trene sammen med henne. Men eg lurer fælt på kvifor ho og felles venninne avfulgte kvarandre på instagram også, siden eg sjølv har opplevd ho felles venninna (ikke ho som meldte seg ut av klubben), som litt fæl.

Kanskje litt rart å spørre om det på melding.. Men du kan jo foreslå å møtes med hundene eller noe, siden du savner henne? Så kan dere heller snakke om det da.

Anonymkode: fd903...3c5

• Liker 4
Skrevet

Oppdatering! Eg spurte om vi kan møtes med hundene, og hun sa hun gjerne vil det. Så det gjorde meg veldig glad.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1/13/2022 den 20.27):

Oppdatering! Eg spurte om vi kan møtes med hundene, og hun sa hun gjerne vil det. Så det gjorde meg veldig glad.

Fikk du vite hvorfor hun hadde meldt seg ut av gruppa? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...