Gå til innhold

Er dette lov? Krever at man har tatt vaksine.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Whistler skrev (3 minutter siden):

De med medisinske grunner til ikke å ta vaksinen burde jo også ha god medisinsk grunn til å holde seg borte fra den type arrangementer all den tid mantraet er at vaksinerte smitter.

Alle burde overholde meteren.

Anonymkode: d6fac...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Tuba skrev (11 minutter siden):

Jeg ville personlig ikke krevd at folk har vaksinert seg. Men hvis jeg arrangerer noe da bestemmer jeg hvem som kan være med. Her har de som arrangerer bestemt at de bare vil ha vaksinerte med. Det er selvsagt lov.

Hjemme ja, offientlig sted, har du ikke lov.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke privat når de skal ha det på et offientlig sted som er åpen for alle.

Jo, det er fortsatt et privat selskap selv om de feirer på restaurant. 

Hadde restauranten invitert hadde det vært et problem. Her er det derimot en gruppe med mennesker som skal ha et privat selskap på en restaurant. 

Det er ikke sånn at private selskaper slutter å være private bare fordi de feires i offentlig rom. Hvis du er ute og spiser bursdagsmiddag, er da alle gjestene på restauranten invitert i ditt selskap, eller feirer du et privat selskap på en restaurant?

Anonymkode: 0e4a2...f02

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, de gjør ikke det. Du står fritt frem til å dra på restauranten, men du får ikke sitte med dem i deres private selskap fordi du ikke følger deres interne regler.

Det er ikke en privatselskap, Og de har lov til å lage sine egene regler påvegne av utestedet uten tillatelse,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo, det er fortsatt et privat selskap selv om de feirer på restaurant. 

Hadde restauranten invitert hadde det vært et problem. Her er det derimot en gruppe med mennesker som skal ha et privat selskap på en restaurant. 

Det er ikke sånn at private selskaper slutter å være private bare fordi de feires i offentlig rom. Hvis du er ute og spiser bursdagsmiddag, er da alle gjestene på restauranten invitert i ditt selskap, eller feirer du et privat selskap på en restaurant?

Det er ikke en resturant, men en bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke en privatselskap, Og de har lov til å lage sine egene regler påvegne av utestedet uten tillatelse,

Det er en gruppe personer som skal ha et privat selskap. De lager ikke regner på vegne av utestedet, men regler for å delta i det private selskapet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke en resturant, men en bar.

Spesifiseringen endrer ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Stiller Kulturhuset seg bak dette? 

Anonymkode: 482d4...cad

Jeg vet ikke, og jeg tviler på at den gruppen kan ta den avgjørlesen påvegne Kulturhuset.

Anonymkode: b4610...828

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er et privat selskap. Regjeringen sier ingenting om at du aom privatperson ikke kan utestenge andre privatpersoner pga deres vaksinasjonsstatus. 

Anonymkode: 576c2...50e

Ikke på et offientlig sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke, og jeg tviler på at den gruppen kan ta den avgjørlesen påvegne Kulturhuset.

Som jeg sa i den andre tråden: de tar ikke beslutning på vegne av kulturhuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke på et offientlig sted.

Jo. Jeg kan feire bursdag på TGIF om jeg vil og fortsatt holde et privat selskap for mine gjester. Du som restaurantgjest er ikke automatisk invitert i min bursdagsfest bare fordi vi er der samtidig. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo, når de nekter gjester inn på kulturhuset så gjør de det.

De gjør ikke det. Du får ikke gå/sitte med dem som gruppe fordi de ønsker visse regler for deres private sammenkomst. Kumturhuset slipper deg inn, kakaoklubben sier at du ikke får sitte med dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Alle burde overholde meteren.

Meteren er et overvurdert tiltak fra Norge som er et håpløst tiltak.  Resten av Europa krever 1,5 meter pluss maske.  I Estland er det sågar to meter med maske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hjemme ja, offientlig sted, har du ikke lov.

Det stemmer jo ikke. Hvis jeg bestiller er bord bestemmer jeg hvem som får være med på bestillingen. Andre må evt sitte er annet sted i restauranten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blondie65 skrev (37 minutter siden):

Jeg er også for at vaksinen skal være 100 % frivillig og da kan ikke private aktører begynne på denne måten.

Enig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Hvordan i alle dager skal de sjekke om noen har tatt «alle vaksinene de har blitt tilbudt»? I tillegg skal de ha negativ test? Negativ test gir vel fortsatt grønt « pass», det samme gjør gjennomgått sykdom.. ja, tror det kan være ulovlig på offentlig arrangement , skjønner uansett ikke logikken eller hvordan de skal kunne følge opp « reglene». Negativ test er vel det viktigste for ikke spre smitte når man drikker kakao 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
laPistola skrev (1 minutt siden):

Hvordan i alle dager skal de sjekke om noen har tatt «alle vaksinene de har blitt tilbudt»? I tillegg skal de ha negativ test? Negativ test gir vel fortsatt grønt « pass», det samme gjør gjennomgått sykdom.. ja, tror det kan være ulovlig på offentlig arrangement , skjønner uansett ikke logikken eller hvordan de skal kunne følge opp « reglene». Negativ test er vel det viktigste for ikke spre smitte når man drikker kakao 

Verste er jo også at de tar en beslutning for et utested som kanskje ikke er okay med-

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (28 minutter siden):

Meteren er et overvurdert tiltak fra Norge som er et håpløst tiltak.  Resten av Europa krever 1,5 meter pluss maske.  I Estland er det sågar to meter med maske.

Og det fungerer like dårlig. 

Bare tull og tøys fra ende til annen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jo, det er ulovelig.

Er det bare noe du tror og mener eller kan du vise til noe konkret som bekrefter at det er ulovlig?.

Anonymkode: f0688...094

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, Blondie65 said:

Jeg er tilhenger av koronapass der man kan teste seg til grønt pass. Jeg er også for at vaksinen skal være 100 % frivillig og da kan ikke private aktører begynne på denne måten.

Hvorfor ikke? Vi lever da i et kapitalistisk samfunn, og ikke i en kommuniststat. Private aktører bør selvsagt ha lov til å bestemme hvem de ønsker på sine arrangementer og ikke, så lenge det er saklig begrunnet. Vaksine eller ikke er saklig, å vurdere hvem som kan komme basert på hudfarge er ikke det.

Anonymkode: 64daf...914

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...