AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Jeg er 35 år og føler meg helt lost. «Alle» andre har livet på stell, og jeg vet ikke hva jeg vil. For et år siden flyttet jeg til en annen landsdel for å teste det ut. Jeg trives ikke her, og nå vurderer jeg hva jeg skal gjøre. Jeg føler at jeg snart må få livet på stell, kjøpe bolig og slå meg mer til ro. Skal jeg flytte til området jeg er fra? Jeg trives helt greit der, men det har en del mangler også. Eller prøve en annen landsdel jeg liker veldig godt? Det kan jo gå begge veier, at jeg enten liker å bo der, eller ikke trives der heller. Og hvor mange år skal jeg eventuelt bruke på å finne ut hvor jeg ønsker å bo? Jeg er jo allerede 35. Jeg har ikke mann eller barn, og har ingen forpliktelser som avgjør hva jeg vil med livet. Jeg har en hund, og han blir selvsagt med uansett hvor jeg drar. Jeg er så i villrede, og føler at jeg bare vimser rundt uten en mening i livet. Hva ville dere gjort? Teste ut enda et sted, eller velge det trygge hjemstedet? Anonymkode: 8e460...782
Vimsekoppen Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 Jeg ville tatt med hunden å prøvd ut en helt ny plass😊 1
Vimsekoppen Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 Og når det er sagt, ikke stress med tanken om at du må kjøpe plass å bo - prøv nye plasser, lei bolig - og til slutt treffer du kanskje på drømmeplassen der du tenker at "oi, her vil jeg bo!" Om det så er om ett halvt år, eller året du fyller 40
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 Kan berolige deg med at "alle" andre ikke har alt på stell, det bare ser sånn ut, haha. Jeg er selv 35 år og bor for tiden i utlandet. Har bodd i ulike land og deler av Norge i løpet av livet, og kommer til å utforske å bo på flere steder også! Så, hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg prøvd et nytt sted 🙃 Anonymkode: 98578...b96 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan berolige deg med at "alle" andre ikke har alt på stell, det bare ser sånn ut, haha. Jeg er selv 35 år og bor for tiden i utlandet. Har bodd i ulike land og deler av Norge i løpet av livet, og kommer til å utforske å bo på flere steder også! Så, hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg prøvd et nytt sted 🙃 Anonymkode: 98578...b96 Åh dette kunne jeg også tenkt meg. Flytte rundt og finne ut av livet, oppleve. Det som hindrer meg er at jeg ikke har venner som kan hjelpe meg med flytting. Og når man i tillegg har dårlig råd og ikke har råd til å leie flyttebyrå så blir man sittende passivt der man er og ikke trives, mens livet suser forbi. I mitt neste liv vil jeg være sånn som deg 🌺 Anonymkode: f80b7...591
Crazydoglady Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 15.56): Jeg er 35 år og føler meg helt lost. «Alle» andre har livet på stell, og jeg vet ikke hva jeg vil. For et år siden flyttet jeg til en annen landsdel for å teste det ut. Jeg trives ikke her, og nå vurderer jeg hva jeg skal gjøre. Jeg føler at jeg snart må få livet på stell, kjøpe bolig og slå meg mer til ro. Skal jeg flytte til området jeg er fra? Jeg trives helt greit der, men det har en del mangler også. Eller prøve en annen landsdel jeg liker veldig godt? Det kan jo gå begge veier, at jeg enten liker å bo der, eller ikke trives der heller. Og hvor mange år skal jeg eventuelt bruke på å finne ut hvor jeg ønsker å bo? Jeg er jo allerede 35. Jeg har ikke mann eller barn, og har ingen forpliktelser som avgjør hva jeg vil med livet. Jeg har en hund, og han blir selvsagt med uansett hvor jeg drar. Jeg er så i villrede, og føler at jeg bare vimser rundt uten en mening i livet. Hva ville dere gjort? Teste ut enda et sted, eller velge det trygge hjemstedet? Anonymkode: 8e460...782 Føler du det pga deg selv da? Eller fordi du føler at andre forventer eller mener noe om det? Og om du aldri helt finner roen, men kanskje heller ikke får så mye utav å flytte rundt, kanskje det ikke handler så mye om stedet du bor, men hva du gjør ut av det? Eller kanskje du forventer at det bare er å flytte til rett sted så vil alt falle på plass av seg selv? Det er vell ikke så veldig sannsynlig isåfall. Ikke sikkert det gjelder deg, men ofte så blir vi kanskje så opptatt av å finne rett plass eller dekke opp behov som ikke er våre egne en gang at man glemmer å heller stoppe opp litt å nyte livet der man er, være fornøyd med det man har (selv om du kanskje ikke har ett a4 liv?). Folk er forskjellige og det er helt greit 🙂 Bør ikke jage etter å passe inn i noen andres syn på livet. Men liker du å flytte rundt å fortsette å sjekke ut mulighetene så er du jo heldig som har mulighet til det, og da er det vell bare å fortsette med det og slutte å tenke på alt samfunnet mener man burde gjort 😊 Endret 10. januar 2022 av Crazydoglady
Gjest AprilRyan Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 Litt i samme situasjon. Vet ikke helt om jeg skal bli her jeg er eller flytte et annet sted. Akkurat nå trives jeg ikke, men veier liksom alt for og imot. Det er vanskelig å ta en avgjørelse. Men jeg ville gjort ting fordi du ønsker det og ikke fordi alle andre gjør det. Tipper at mange i voksen alder absolutt ikke har alt på stell. Ikke sånn som det er "forventet" at man skal i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #9 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 15.56): Hva ville dere gjort? Teste ut enda et sted, eller velge det trygge hjemstedet? Anonymkode: 8e460...782 Jeg ville prøvd engang til en annen plass, før jeg vendte nesen hjem ettersom ingenting fungerte. Jeg ville tenkt igjennom hva jeg ønsket meg, hva jeg har behov for og hva jeg trenger mot hva jeg ikke ønsker, har behov for og trenger. Tenk dette innenfor: Byliv vs landlig beliggenhet, klima (sol, snø, vind, regn, temperaturer, nordlys, midnattsol osv), utsikt (hav,fjell,nabogård,vei osv), sosiale omstendigheter (kaféliv, hobbygrupper, veldedigheter, kultur osv), aktiviteter (treningsgrupper, treningssenter, terreng, fjell, skog, strand, hundemiljø osv) og andre ting (økonomi, noe du har spesielt interesse for, hva magefølelsen dras mot, dialekt, andre muligheter og ønsker?). Skreddersy deg selv inn i plassene utifra deg og din situasjon. Det krever en del research og refleksjon, men det må kanskje til for å finne ut av hva du vil og hvor du vil bo? Anonymkode: 6a5e0...f69 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå