AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Ja, hvordan er det med overtid når man har fastlønn? Har du fastlønn? Hvordan gjør du det? Har du eventuelt lønn som kompenserer tilstrekkelig for mengden overtid? Skal man bare føre logg selv over hvor mye man jobber overtid og sørge for å avspasere eller? Anonymkode: 306bb...d35
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Vi har systemer for å registrere når vi jobber. Jobber vi mer enn 7,5 timer, blir den ekstra tiden tilgjengelig for avspasering senere. Anonymkode: 7513e...795 3
Baktusen Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Jeg har fastlønn, men den er ikke inkl overtid. Årslønn 483700. Dvs timelønn på 248kr ca. Så 50% overtid er timelønn 372kr ekstra på lønningen.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Jeg er usikker på om du mener overtid (pålagt) eller merarbeid (fleksibel arbeidstid man velger selv). Førstnevnte skal utløse overtidstillegg, jmf. aml. Sistnevnte er ikke overtid og skal kunne avspaseres, feks ved avtale om avspaseringsdag eller ved å bare ikke komme før kjernetiden begynner Anonymkode: 6dbb8...4c2 1
Flintis Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Du må finlese tariffen din, så finner du ut av dette.
Olive_North Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 Jeg har fastlønn uten overtid, men logger og legger til timene i systemet om jeg må jobbe overtid. Da er det også innforstått at overtid skal kommuniseres med leder. Jeg kan ikke bare jobbe litt over her og der og ta det som overtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå