AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Hvordan er det? Blir barna mobbet? Anonymkode: 8bdc6...2be
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Det er vel omtrent like variert som i andre hjem. Jeg har ikke hørt om noen som har blitt mobbet for dette de siste ti-tolv årene. Før var det mer stigmatisert, og det kan sikkert være det fortsatt på en del mindre steder. Mitt eldste barn, som på en stor barneskole i Oslo, og har to mødre har tre barn med homoforeldre i klassen, flere på trinnet og dessuten et par barn på trinnet som identifiserer seg som transkjønnede. Det har aldri vært noe issue. Jeg kan huske én gang i barnehagen hvor en femåring som var ny på avdelingen spurte med litt negativt tonefall "HVORFOR har hun to mammaer?!?" Jentungen på fire kikket litt forundret på det andre barnet og sa at "fordi de var kjærester og så ville de ha meg, vel." Utover det har jeg ikke fått med meg noen negative reaksjoner og hun skjønner knapt spørsmålet når vi sjekker det med henne. Vi har fått noen forundrede spørsmål fra andre barn når vi har besøkt familie i småbygder, men ikke egentlig negative og de har ingen problemer med å forholde seg til forklaring. Jeg opplever at utviklingen har kommet veldig langt siden jeg selv var homofilt barn i tilsvarende småbygd på åttitallet. Anonymkode: 6e5ad...64c 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Spørs nok hvor man bor. Naboen her er et lesbisk par med til sammen tre barn, ingen som reagerer på det her og barna blir ikke mobbet. Jeg har selv snakket med mine barn om at det finnes mange forskjellige familier, og gitt eksempler på dette. Håper foreldre tenker på at en slik prat er viktig. Anonymkode: 4e0ea...741 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Begge barna våre har venner i klassen hvor mammaene er lesbiske. Det har aldri vært et tema egentlig, barna ser på det som den største selvfølgelighet. De har aldri spurt eller ønsket å prate om det noen gang. Det er like dagligdags som at våre har én mamma og én pappa. Ingen av barna blir mobbet meg bekjent. Ene er en bestevenn her, så der er jeg ganske sikker. Anonymkode: 9306c...72a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå