AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Datteren vår er en trygg og glad jente som sluttet med bleier på dagtid da hun var 1,5 år. Hun har aldri hatt uhell på dagtid. Men hun har aldri fått helt kontroll på blæra på natten. Slik hun forklarer det og vi også forstår det, sover hun så tungt at hun ikke våkner av at hun må tisse. Hun synes det er helt grusomt å våkne med tiss i pysjen, så hun får bruke nattbleie. Hun tisser gjennomsnittlig på natta 3-4 ganger i måneden. Vi prøvde en periode å vekke henne før vi selv gikk og la oss sent så hun kunne tisse, men skjønte at det ble helt galt. Da begynte hun bare å tisse mer på seg på natta, for blæra ble «vant til» å tømme seg i 23-tiden. Hun har ikke selv noen problemer med dette, og vi har også prøvd å la være å problematisere det. Vi forsøker å begrense drikking på kvelden, det er alt. Hun har et par nære venninner og en kusine som overnatter i blant, de vet om bleia og har ikke «sladret» eller gjort det ubehagelig for datteren vår. Men er hun nå såpass gammel at vi bør ta tak i dette..? Dra til legen, forsøke medisinering? Anonymkode: 05a0d...ade
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Hverken medisiner, vekking på natta, eller tissealarm kan fremskynde kroppens modningsprosess (produksjon av ADH, antidiuretisk hormon). Her må dere bare ta tiden til hjelp. Vi fikk forbruksmateriell på blå resept så hør med legen om du kan få det. Anonymkode: 3a5d1...7f6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Jeg var sengevæter til jeg var 7.år. Alarm virket ikke, jeg bare slo av og sov videre. Fikk tips av lege til å begynne å sove naken. Da skjedde det noe. Aldri tisset i sengen siden. Høres sikkert ut som ett rart tips, men vil anbefale å prøve det ut! Anonymkode: 9af90...4f7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var sengevæter til jeg var 7.år. Alarm virket ikke, jeg bare slo av og sov videre. Fikk tips av lege til å begynne å sove naken. Da skjedde det noe. Aldri tisset i sengen siden. Høres sikkert ut som ett rart tips, men vil anbefale å prøve det ut! Anonymkode: 9af90...4f7 Takk for tips! Hehe, høres merkelig ut, men verdt å prøve. Anonymkode: 05a0d...ade
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hverken medisiner, vekking på natta, eller tissealarm kan fremskynde kroppens modningsprosess (produksjon av ADH, antidiuretisk hormon). Her må dere bare ta tiden til hjelp. Vi fikk forbruksmateriell på blå resept så hør med legen om du kan få det. Anonymkode: 3a5d1...7f6 Takk for svar. Har aldri hørt om dette, kanskje verdt å sjekke ut. Anonymkode: 05a0d...ade
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 Vi hadde samme utfordring med sønnen vår, var til utredning uten noe resultat. Endte med å teste en alarmtruse vi arvet. Funket til vår overraskelse. Helt tørr etter kort tid. Absolutt verdt ett forsøk om dere ikke har testet alt. Ellers er natt eneurese veldig vanlig i den alderen. Anonymkode: 7419a...9a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå