Gå til innhold

Ha skamvett nok til å betale tilbake strømtilskuddet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du stemt R, SV, MDG, AP, SP, KRF, V, H eller FRP en, eller flere, ganger siden 1991?

Da bør du som et minimum betale hver og en krone av strømstøtten tilbake. Strømprisen er et resultat av politikk du har støttet ved å avgi din stemme til noen av disse partiene. Partiene har på sin side vært krystallærlige på at dette har vært målet med eksportkablene, Acer og energilovene.

At du å får støtte for konsekvensene av ditt eget valg hører ikke hjemme noe sted. Både skamvett, samvittighet og et minimum av æresfølelse bør gjøre at du betaler tilbake hver krone - du ba om dette - og du fikk det nøyaktig som du ville.

Tilskuddet du urettmessig har mottatt kan betales tilbake her:

https://www.skatteetaten.no/kontakt/frivillig-innbetaling/

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du bør dobbeltsjekke noen fakta.

Både Rødt, SV og Sp har hele tiden vært motstandere å både å åpne nye utenlandskabler og å bli medlem av ACER.

• Liker 19
Skrevet
2 hours ago, Nicathv said:

Både Rødt, SV og Sp har hele tiden vært motstandere å både å åpne nye utenlandskabler og å bli medlem av ACER.

SV også? Trodde det bare var Rødt og Sp.

Skrevet

Men altså, er det ikke noe positivt ved dette og? Staten Norge må jo tjene enormt med penger på dette (ikke bare på strøm innlands, men spesielt på strøm sendt til utlandet? Jeg vet ikke hvor mange prosent av den dyre strømmen som sendes ut av landet). 

Hvis så staten betaler deler av strømmen som nordmenn kjøper, må det jo være vinn-vinn for oss alle :) 

Skrevet
4 minutter siden, AllahBallah said:

Men altså, er det ikke noe positivt ved dette og? Staten Norge må jo tjene enormt med penger på dette (ikke bare på strøm innlands, men spesielt på strøm sendt til utlandet? Jeg vet ikke hvor mange prosent av den dyre strømmen som sendes ut av landet). 

Hvis så staten betaler deler av strømmen som nordmenn kjøper, må det jo være vinn-vinn for oss alle :) 

Hørte
Vi produserer ca 150 Terra watt timer.
Vi bruker ca 130 Twh
Vi eksporterer ca 20 Twh

EU bruker 3500-4000 Twh

Vi eksporterer nesten ingen ting, hoved inntekten til Staten er ikke fortjeneste på salg, fordi om den også øker, men moms fra egne innbyggere, da vi betaler prosentvis moms på større beløp.

De sa vel også at den økte momsinntekten på dette nesten er tilsvarende hele inntektsbeskatningen. 

Husker ikke hvor jeg har de ulike info fra, ting jeg har sett og lest fra ulik TV, aviser, podkaster etc. Tar full forbehold om at det ikke er riktig, eller jeg har tolket feil, men tror dessverre ikke det. Det er skandaløst.

Skrevet
Madame Butterfly skrev (8 timer siden):

SV også? Trodde det bare var Rødt og Sp.

Her fra 2018 da ACER ble stemt om:

"SV, Sp, KrF og Rødt forsøkte å utsette avstemningen om Norge skal slutte seg til EUs tredje energimarkedspakke, men ble nedstemt av flertallet i Stortinget."

Stortinget stemte ja til EUs energibyrå Acer – NRK Norge

I 2019 skriver Rødts Moxnes om Northconnect strømkabel:

"Rødt foreslo på Stortinget i januar 2018, å stanse konsesjonsbehandlinga av NorthConnect. Dette fikk bare støtte fra Senterpartiet og SV. Frp stemte mot, sammen med de andre regjeringspartiene, Arbeiderpartiet og MDG."

Debatt: Strømkablene - Pinlig strømbløff fra Frp (dagbladet.no)

Skrevet

Tror ikke det.

Strømstøtten ble også vedtatt av av de samme partiene.

Skrevet

Her vi bor får vi ingenting av noen såkalt strømstøtte, så her betaler vi regningen selv. Og har dermed ingenting å betale tilbake.

Skrevet
sommermor skrev (2 timer siden):

Her vi bor får vi ingenting av noen såkalt strømstøtte, så her betaler vi regningen selv. Og har dermed ingenting å betale tilbake.

Er det et sted med lave strømpriser? 

Skrevet
Drizzt skrev (1 time siden):

Er det et sted med lave strømpriser? 

71 øre her i strømpris nå.

Skrevet
sommermor skrev (Akkurat nå):

71 øre her i strømpris nå.

Det er en overkommelig pris. Jeg er ikke så heldig ... 

• Liker 3
Skrevet
23 hours ago, A-hunter said:

Har du stemt R, SV, MDG, AP, SP, KRF, V, H eller FRP en, eller flere, ganger siden 1991?

Da bør du som et minimum betale hver og en krone av strømstøtten tilbake. Strømprisen er et resultat av politikk du har støttet ved å avgi din stemme til noen av disse partiene. Partiene har på sin side vært krystallærlige på at dette har vært målet med eksportkablene, Acer og energilovene.

At du å får støtte for konsekvensene av ditt eget valg hører ikke hjemme noe sted. Både skamvett, samvittighet og et minimum av æresfølelse bør gjøre at du betaler tilbake hver krone - du ba om dette - og du fikk det nøyaktig som du ville.

Jeg har stemt for lavere skatter og strengere innvandringspolitikk, hva er det med det som gjør at jeg på en eller annen måte skylder skatteetaten ekstra penger?

• Liker 2
Skrevet
A-hunter skrev (På 9.1.2022 den 15.04):

Da kan jeg beholde det, jeg stemte Demokratene nettopp pga dette

• Liker 3
Skrevet
On 1/9/2022 at 3:04 PM, A-hunter said:

Du kan drømme du.

Skrevet
A-hunter skrev (På 9.1.2022 den 15.04):

Ehm. Hvis du ikke vil ha strømkabel og mindre med Europa å gjøre bør du stemme Rødt. De vil jo faktisk ut av EØS, så nei, de har så klart ikke stemt for dette. 

https://roedt.no/eu-og-eos

• Liker 1
Skrevet
Agnesjenta skrev (11 timer siden):

Og dette er litt av problemet. De partiene som er imot er veldig små, og får dermed ikke gjort særlig. Rødt vil jo ut av EØS, og er vel de eneste som vil det. Lei av høye politiske lønninger? Rødt er eneste som vil senke dem. Faktisk gir Moxnes fra seg mye av lønnen. Lei av pendlersakene? Vel rødt ville ha en gjennomgang på dette for lenge siden. 

Heldigvis har Rødt blitt litt større nå. 

Stem rødt heller neste gang, kanskje vi faktisk kan få til noe. 

Skrevet

Tror de klarer seg uten  de 73 kronene.

• Liker 1
Skrevet
Nicathv skrev (På 9.1.2022 den 20.48):

Energiloven, som la veien åpen og var helt nødvendig for Acer senere, ble foreslått til Stortinget av SP-statsråd Eivind Reiten.

Uten Energiloven av 1991, ingen Acer og ingen sky-high priser.

Skrevet
Agnesjenta skrev (11 timer siden):

Det er noen få av oss som kan beholde pengene med god samvittighet. Vi har gjort det vi kan mot galskapen, men dessverre også mot det store flertallets vilje.

Godt valg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...