Gå til innhold

Søknad om prakisplass

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg ble ferdig med videregående i vår, og nå går jeg på FN-akademiet. En del av opplegget er at man skal skaffe seg praksisplass i løpet av skoleåret for 2-3 uker, og det ligger selvfølgelig prestisje i å få de beste praksisplassene. Nå har jeg fått snusen i at det kanskje er mulighet for å få en praksisplass i Kuala Lumpur, og det hadde vært kjempespennende, men det er flere som også har fått høre om denne og jeg tror det er en del fra min klasse som kommer til å søke.

Jeg hadde opprinnelig tenkt å spørre i New York, men jeg har vært i kontakt med de og de sa at det kom til å bli litt vanskelig, og dette er jo kanskje den eneste muligheten jeg har til å oppleve Kuala Lumpur.

Nå trenger jeg deres hjelp, siden dere har skrevet en del søknader og kan hjelpe meg litt om hva jeg bør ta med for å bli lagt merke til og skille meg ut. Dette blir ikke helt det samme som å skrive søknad for læreren på videregående, så jeg vil at det skal være skikkelig.

Har dere noen tips til meg? :)

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men ambassaden i Kuala Lumpur VIL ta imot elever fra skolen, som et slags prøveprosjekt, så de er innstilt på det.. Det er vanskeligere å få innpass hos noen andre ambassader... Plan b er kontoret til Jan Egeland ;)

Hawkeye: I Hedmark på en folkehøgskole (dog med et svært annet opplegg enn det som er standard)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røpet du ikke vel mye her nå, du- Norge er lite og dette er jo lett gjenkjennelig. ;)

Søk nettet etter gode søknader. Bruk kontaktene dine. Prøv deg fram. Ta en sjanse. Hopp i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel røpet mer før her på KG, så jeg tror at hvor jeg bor og går på skole er vel ikke det jeg har skrevet som gjør meg mest gjenkjennelig. Jeg er ikke redd for at noen skal hvite hvem jeg er her, for det er nok mange som allerede som vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho-ho-ho, og etter et år her går du vel rett inn i Kofis stab? :ler:

Unnskyld meg, men det er jaggu meg noe av det dummeste jeg har hørt. Og å kalle en folkehøgskolelinje for FN-akademiet? Særdeles misvisende navn for reiseglade 19-åringer rett fra videregående. Til nød "Internasjonal politikk" eller noe i den dur, men FN-akademiet???!?

Og en ting til: Det er en del av de norske ambassadene som tar inn praktikanter. Disse sikter seg dog inn mot studenter med flere års høyere utdannelse innen relevante emner bak seg. Med mindre denne folkehøgskolen har skaffet seg egne avtaler med ambassadene, tror jeg det blir særedeles vanskelig for dere å få plass her i konkurranse med erfarne studenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho-ho-ho, og etter et år her går du vel rett inn i Kofis stab? :ler:

Unnskyld meg, men det er jaggu meg noe av det dummeste jeg har hørt. Og å kalle en folkehøgskolelinje for FN-akademiet? Særdeles misvisende navn for reiseglade 19-åringer rett fra videregående. Til nød "Internasjonal politikk" eller noe i den dur, men FN-akademiet???!?

Og en ting til: Det er en del av de norske ambassadene som tar inn praktikanter. Disse sikter seg dog inn mot studenter med flere års høyere utdannelse innen relevante emner bak seg. Med mindre denne folkehøgskolen har skaffet seg egne avtaler med ambassadene, tror jeg det blir særedeles vanskelig for dere å få plass her i konkurranse med erfarne studenter!

Enig med gjesten her.

Trådstarter er nok for ung og noe urealistisk mht. krav til slike stillinger og fremgangsmetoder for å komme dit. Dette "akademiet" trådstareter nevner her holder i grunnen ikke mål, det likner mer enn folkehøgskole, noe mer lettvint. Bevar gjerne håpet og motet ditt, for en vakker dag kan du klare det, kanskje gjennom kontakter fremfor kvalifiksjoner :)

Slike internasjonale topp-jobber er nok forbeholdt de som faktisk har hovedfag i f.eks. statsvitenskap, jurister, etc. og selv blant de er det skarp kniving om slike jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...