Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne på 37 år,gift og har barn. Finner meg innimellom noen nye venninner her og der, men syns det er vanskelig å opprettholde det. Livet kommer i veien for å møtes ofte. 

Mannen har ingen venner og vil at jeg skal ordne et vennepar til oss. Jeg har prøvd litt, men folk vil liksom ikke. 

Jeg har ny jobb, der mange er nye, og jeg ser at folk finner hverandre, men det blir ikke det samme med meg. Jeg er godt likt på jobben, og skravler med alle, men virker som de blir litt bedre venner. De henger sammen på fritiden, og det gjør ikke jeg med noen. Skal sies at de ikke har barn da. Og at jeg ikke bruker snap, mistenker at det er på snap at de blir så gode venner.

Jeg lurer på om jeg er sosialt klønete eller hva det er. Men tror egentlig ikke det. Mistenker at jeg er for lite pågående og har for lite tid til festligheter.

Noen som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: eb376...28d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon selv. Syns det var veldig lett å knytte nye vennskap som ung. Også da barna var små (fikk venninner via barna og hadde timeplanen full etter arbeidstid).

Men plutselig nå merker jeg de forsvinner en og en. Vet flere har det travelt, men føler liksom som de unngår meg visst jeg foreslår om å treffes eller noe slikt. Og tok en «test» der jeg har lenge følt på at det var meg som foreslo ting og alltid tok initiativ.  Og testet hvor lang tid det tok før de andre tok kontakt. Det har gått noen år sånn plutselig uten form for kontakt.

Så nå sitter jeg her og er nærmest venneløs i midten av førtiårene. Jeg har heldigvis god relasjon til familien (og er fortsatt gift og anser nå min mann som min bestevenn). Barna har fått sine egne liv, så jeg har første gang kjent litt på det å være ensom.

En kan føle seg litt ensom selv om en har litt folk rundt seg. Samtidig være alene uten  å føle seg ensom.

Vi har kanskje et vennepar igjen som vi har en god relasjon til.

Anonymkode: 62c03...9ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere virker litt kjedelige og typen som ikke så lett får seg venner. Ikke lett å bare bli

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er kvinne på 37 år,gift og har barn. Finner meg innimellom noen nye venninner her og der, men syns det er vanskelig å opprettholde det. Livet kommer i veien for å møtes ofte. 

Mannen har ingen venner og vil at jeg skal ordne et vennepar til oss. Jeg har prøvd litt, men folk vil liksom ikke. 

Jeg har ny jobb, der mange er nye, og jeg ser at folk finner hverandre, men det blir ikke det samme med meg. Jeg er godt likt på jobben, og skravler med alle, men virker som de blir litt bedre venner. De henger sammen på fritiden, og det gjør ikke jeg med noen. Skal sies at de ikke har barn da. Og at jeg ikke bruker snap, mistenker at det er på snap at de blir så gode venner.

Jeg lurer på om jeg er sosialt klønete eller hva det er. Men tror egentlig ikke det. Mistenker at jeg er for lite pågående og har for lite tid til festligheter.

Nei. Men høres ut som dere begge har utfordringer på vennefronten ja. Men dere har jo hverandre. Er ikke bare å «ordne» ett vennepar utav det blå heller. Kanskje finne noen i familien ? Eller begynn på noe sosialt sammen/klubb. Heng på en spesielt bar  osv.. gå ut og møt folk. Idrett? Turklubb? Vinklubb? Osv..

Anonymkode: 71542...1fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjenner meg godt igjen i dette dessverre. Legger merke til at andre finner venner på jobb. Føler at jeg blir mer uvenner med folk 🙈

Ønsker også ideer ? :) 

Anonymkode: 6ff76...a3c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...