Gå til innhold

Hvorfor er det ingen som kommenterer prisen på møbler??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har også lagt merke til hvor sinnsykt dyrt det har blitt med møbler.  

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja det er klaging på priser når det gjelder det meste, men ingen klager på prisen på møbler? Altså det er svindyrt! Skulle kjøpe IKEA stoler og de hadde kommet på 8000 kroner for de stolene vi skulle ha. Det er IKEA! Da vil jeg ikke kommentere hvor mye deg hadde kostet andre steder. Før så var en sofa gruppe for 30 000 veldig eksklusivt og dyrt. Nå er det ingenting for en sofa gruppe. Hvordan har dere råd til å bytte møbler hele tiden? 

Anonymkode: 5f0e4...968

Tja, er vell bare å kjøpe noe annet da. Fordelen med interiør er jo at det kan gå an å kjøpe brukt osv også om man ikke kan eller vil punge ut for dyre nye møbler. Personlig kunne det ikke falt meg inn å bruke 30 lapper eller mer på en sofa, og har ikke hatt noe problem med å unngå det så langt. Ikke bytter jeg møbler noe ofte heller, Ikke er det bærekraftig, også er det mye styr med det. Kjøpe heller noe jeg har lyst på som ikke er for avhengig av at resten av rommet må ha en viss stil eller farge også beholder jeg det til det er slitent og trenger utskifting. 

Sist jeg flyttet så skifta jeg til større sofa, en ganske ny og ubetydelig brukt svær hestesko sofa til 2000kr.  Ikke noe å klage på det iallefall. Koster vell nærmere 20 lapper ny i butikk. 

Endret av Crazydoglady
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja det er klaging på priser når det gjelder det meste, men ingen klager på prisen på møbler? Altså det er svindyrt! Skulle kjøpe IKEA stoler og de hadde kommet på 8000 kroner for de stolene vi skulle ha. Det er IKEA! Da vil jeg ikke kommentere hvor mye deg hadde kostet andre steder. Før så var en sofa gruppe for 30 000 veldig eksklusivt og dyrt. Nå er det ingenting for en sofa gruppe. Hvordan har dere råd til å bytte møbler hele tiden? 

Anonymkode: 5f0e4...968

Hvordan tror du verden blir om møblene blir ennå billigere? Dette er ihvertfall ikke miljøvennlig eller bærekraftig. Heller senk forventningene dine og spar opp til å kjøpe møbler. Vi kjøper alt for mye i dagens samfunn, er ikke rart at det er kina som forurenser mest når kina PRODUSERER mest. Ikea har ikke bare billigere løsninger, ikea har løsninger i alle prisklasser. 

Anonymkode: f9e29...2ba

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så på sofa i nettbutikk idag, den skulle de ha 78 000 for... da håper jeg den er innmari god og varer i 50 år!

Min sofa er kvalitet, fortsatt veldig god kun fargen har falmet litt. Hatt den i 15 år, ingen planer om å bytte. Kostet 21 000 på salg dengang.

Anonymkode: ba011...6e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte meg leilighet i sommer etter skilsmisse. Fikk med meg framskap, tre kommoder, to pulter, fire stoler og en bokhylle. Har innredet hele leiligheten (stuen og kjøkken, gang og tre soverom) kun med ting jeg har funnet (kjeller og loft hos besteforeldre o.l.) fått eller arvet. Kjøpte spisestuebord og vedovn brukt. Eneste jeg kjøpte nytt var en stålampe til 950,- på ikea. Så alt i alt har jeg innredet en hel leilighet for ca 5.000,- 🤗 

Anonymkode: 6297d...fee

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vilt dyrt. Kjøper ikke møbler hele tiden, men skulle gjerne oppgradert enkelte ting, men må vente  

Bruker mye finn, men det begynner å bli dyrt der og  

Anonymkode: 0ef3f...c82

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min sofa kostet 35.000 kr i 2009 og den er like fin og god enda. Samme med spisestua. Dyre møbler ja, men det jeg har kjøpt for flere år siden har jeg fortsatt og ingen planer om å bytte ut.

Anonymkode: 4ee4a...9f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tenker i antall månedslønner i forhold til for lenge siden, i andre steder i verden eller hva det burde, så er det ikke så dyrt, men det har blitt en del dyrere etter korona.

Anonymkode: 7af2c...d9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har sett etter en fin sjenk i valnøtt i 4-5 år (har allerede ikea sin, men trenger en til). Men finner ingen under 15-20 000 kroner... Ikke lett å finne på finn.no heller. Folk krever ofte mye for brukt..

Anonymkode: 06d87...70a

Skrevet

Man kan finne gode, fine og billige møbler på gjenbruksbutikker.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha trålet Finn, har jeg nå bestilt ny sofa. Min nåværende er fra Finn, måtte bytte ut den forrige da jeg kjøpte leilighet og den ble alt for svær. 

Den jeg har bestilt var nedsatt 6000 til 15.000 og blir produsert i Danmark, ble jeg fortalt. 

Alt av puter er vendbart og vaskbart, det er et minstekrav for meg ihvertfall, så slipper man en nedsittet ende. 

Min nye sofa kommer jeg til å beholde til den er utslitt, om den ikke havner på Finn fordi jeg plutselig får bedre plass og evt kan kjøpe noe større igjen. 

Anonymkode: a5cb6...9ca

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper bare møbler brukt. Gidder hvertfall ikke betale fullpris for ikea møbler som jeg må montere selv. 
når vi kjøpte hus handlet vi alt på Finn. Nå er stuen innredet med chesterfield sofa og stoler, samt retro hyller og spisestue fra 60 tallet. Møbler som holder seg i prisen og. Ikke verst. 

men selvsagt kjøkkenskap, klesskap som er verre og montere opp igjen vil jeg nok kjøpe nytt om behov. 

syns det forøvrig er bra prisene stiger på ikea så kanskje folk ikke bare kjøper seg noe billig vræl der så de dumper etter kort tid….

Anonymkode: bbaed...b32

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke møbler er spesielt dyrt. Kjøpte nettopp nytt spisebord til 22.000. Det planlegger vi å ha "livet ut". Blir ikke så mange kronene pr. år. 

Anonymkode: b993d...56a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Møbler er svindyrt, spesielt om man skal kjøpe kvalitet. Jeg liker Slettvoll sine møbler, og fant et spisebord og stoler som jeg likte godt. Pris pr stol startet på 7695,- (Strauss spisestol) og bordet startet på 41340,- (Devon spisebord). 72 120,- for bord og fire stoler! Det ble i stedet fire stykk Sakarias fra Ikea til 2045,- pr stykk, samt et bord fra Sixbondstreet til 10 lapper (svært likt det fra Slettvoll). Bordet og stolene ser bra ut og gjør jobben, selv uten Slettvoll-kvalitet. Så sånn gjør jeg det når møblene fra favorittbutikken blir for dyre.

Anonymkode: 3d7b8...26a

• Liker 1
Skrevet

Synes at brukte møbler på FINN er dyrt også. Bolia-sofaene er jo i overflod der, men allikevel skal folk ha over 10.000 kr for dem, selv om det ligger sikkert 30 av den samme modellen ute..

Anonymkode: dc1a9...b6d

• Liker 1
Skrevet
Crazydoglady skrev (10 timer siden):

Tja, er vell bare å kjøpe noe annet da. Fordelen med interiør er jo at det kan gå an å kjøpe brukt osv også om man ikke kan eller vil punge ut for dyre nye møbler. Personlig kunne det ikke falt meg inn å bruke 30 lapper eller mer på en sofa, og har ikke hatt noe problem med å unngå det så langt. Ikke bytter jeg møbler noe ofte heller, Ikke er det bærekraftig, også er det mye styr med det. Kjøpe heller noe jeg har lyst på som ikke er for avhengig av at resten av rommet må ha en viss stil eller farge også beholder jeg det til det er slitent og trenger utskifting. 

Sist jeg flyttet så skifta jeg til større sofa, en ganske ny og ubetydelig brukt svær hestesko sofa til 2000kr.  Ikke noe å klage på det iallefall. Koster vell nærmere 20 lapper ny i butikk. 

Er det ikke ekkelt å kjøpe brukt? Du kan få veggedyr med på kjøpet. 

Anonymkode: 3c1cf...f5b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes at brukte møbler på FINN er dyrt også. Bolia-sofaene er jo i overflod der, men allikevel skal folk ha over 10.000 kr for dem, selv om det ligger sikkert 30 av den samme modellen ute..

Anonymkode: dc1a9...b6d

Er det noen som vil ha Bolia møbler? De som alltid er på "salg" bare fordi den opprinnelige prisen er 70 tusen

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke ekkelt å kjøpe brukt? Du kan få veggedyr med på kjøpet. 

Nei, har ikke noe problem med det. Det kan man få med i klær osv og. Og sofa feks er ikke noe jeg kjøper/bytter ofte, så statistisk sett er  det nok rimelig trygt.

Endret av Crazydoglady
Skrevet

Fordi det er bare en liten del av det folk kjøper av ting til huset som faktisk er nødvendig. Og det kan kjøpes brukt til en ekstremt rimelig penge. Mat og strøm må man betale for hver dag. Den eneste gangen man MÅ ha møbler er når man etablerer seg/familien øker. Men det nødvendigste til en hel leilighet kan man få for noen få tusen.

Synes ikke så synd på de som 'sliter' med høye nymøbelpriser....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...