AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Ja det er klaging på priser når det gjelder det meste, men ingen klager på prisen på møbler? Altså det er svindyrt! Skulle kjøpe IKEA stoler og de hadde kommet på 8000 kroner for de stolene vi skulle ha. Det er IKEA! Da vil jeg ikke kommentere hvor mye deg hadde kostet andre steder. Før så var en sofa gruppe for 30 000 veldig eksklusivt og dyrt. Nå er det ingenting for en sofa gruppe. Hvordan har dere råd til å bytte møbler hele tiden? Anonymkode: 5f0e4...968 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Hvordan skulle det hjelpe å klage på prisen på møbler? Anonymkode: 8be97...d7f 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Hvem er det som bytter møbler «hele tiden»? Anonymkode: 3c1cf...f5b 47
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 1. Vi bytter ikke møbler hele tiden. 2. Kjøp brukt? Kjøpte Ikea-sofa for 3000 kr i 2011 og den er lite fin enda. Kjøpte kjøkkenstoler brukt for 100 kr stk i 2012. Etc etc. Anonymkode: 71920...770 19
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Ville aldri handlet på IKEA, og møbler er ikke så dyrt. Kjøper du kvalitet så trenger du ikke bytte ut stadig vekk. Jeg har spisestuestoler til ca 8000 pr.stk, hatt i flere år Anonymkode: 6d4ea...3b7 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 Ja altså jeg handler tilnærmet kun brukt. Har mange barn og hunder så det utgår med nye ting. Men jeg ble rett og slett sjokkert sist jeg var innom butikkene til og med IKEA. Det er utrolig mange som kjøper møbler ganske ofte. Altså i forhold til meg. Vi kjøpte IKEA skinn sofa for 2500 kroner for 9 år siden akkurat samme sofa kostet 8000 kroner nå. Det er helt sinnsykt! Og ja ikke klage men diskutere det. Anonymkode: 5f0e4...968 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 1: man MÅ ikke kjøpe det dyreste 2: prisen stiger på grunn av corona (fraktproblemer) og økte materialkostnader 3: brukt funker fint 4: de færreste må kjøpe møbler ofte, det gamle funker som regel helt fint. Anonymkode: d9234...9e8 16
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #8 Skrevet 9. januar 2022 Møbler er luksus hvis man bare «vil ha nytt» . Ikke en nødvendighet. Nyetablerere; kjempemye fint brukt. Strøm og mat er man avhengig av og ikke noe bruktmarked for det. Anonymkode: 32a19...3a2 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #9 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville aldri handlet på IKEA, og møbler er ikke så dyrt. Kjøper du kvalitet så trenger du ikke bytte ut stadig vekk. Jeg har spisestuestoler til ca 8000 pr.stk, hatt i flere år Anonymkode: 6d4ea...3b7 Ja for meg som trenger 8 stoler Så er det en pris på 64 000 altså selv om jega hadde hatt de resten av livet hadde jeg aldri kunne brukt så mye penger på kun stoler. Hvor mye kostet bordet da???? Vi har stressless sofa gruppe kjøpt brukt for 19 000. Den så egentlig splitter ny ut med en ny pris på 94000! Lurer på hvor mye ny prisen hadde vert på den nå! Anonymkode: 5f0e4...968 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #10 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja det er klaging på priser når det gjelder det meste, men ingen klager på prisen på møbler? Altså det er svindyrt! Skulle kjøpe IKEA stoler og de hadde kommet på 8000 kroner for de stolene vi skulle ha. Det er IKEA! Da vil jeg ikke kommentere hvor mye deg hadde kostet andre steder. Før så var en sofa gruppe for 30 000 veldig eksklusivt og dyrt. Nå er det ingenting for en sofa gruppe. Hvordan har dere råd til å bytte møbler hele tiden? Anonymkode: 5f0e4...968 Jeg kjøper dem brukt. La oss ta et eksempel: jeg kjøpte en tv-benk på loppis for 250 kroner. Den var sånn retro teak. Men som du påpeker ønsker jo noen å bytte møbler ganske ofte. Så jeg solgte den igjen for 1000 kr etter noen år, og så kjøpte jeg en brukt skjenk fra ikea. Den betalte jeg 2000 for, og det får jeg solgt den for også. Møbler er ikke noe du «bruker opp». Du kan fint arve ljølkenstolene dine fra bestemor og så gi dem i arv igjen videre. Dermed er det ikke noe behov for å kjøpe nytt - det er bare et rent ønske om luksus. Og å klage og bære seg over at luksus er for dyrt faller såpass langt ut i privilegert i-landsadferd at den er latterlig selv for oss som er i kategorien. Anonymkode: 947f5...4d7 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #11 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja for meg som trenger 8 stoler Så er det en pris på 64 000 altså selv om jega hadde hatt de resten av livet hadde jeg aldri kunne brukt så mye penger på kun stoler. Hvor mye kostet bordet da???? Vi har stressless sofa gruppe kjøpt brukt for 19 000. Den så egentlig splitter ny ut med en ny pris på 94000! Lurer på hvor mye ny prisen hadde vert på den nå! Anonymkode: 5f0e4...968 Vi ha 10 stoler , og bordet koster 24 000, men så verdt det. Fin tidløs design, ikke noe alle og enhver har. Som f.eks noen av disse sofaene fra IKEA Anonymkode: 6d4ea...3b7 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #12 Skrevet 9. januar 2022 Ja, møbelprisen har økt, men det har jo alt annet også 🤷♀️ Jeg kjøpte et stuebord for noen måneder siden som nå koster 1300 kr. mer. Men møbler er jo ikke noe man behøver å bytte ut så ofte, og det er mye billig brukt å få tak i, så det er jo neppe noe stort problem for befolkningen som helhet. Anonymkode: 96cd4...341
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #13 Skrevet 9. januar 2022 Jeg kjøper ikke nye møbler hele tida. Når vi trenger noe nytt, f.eks. fordi barna har andre behov for oppbevaring på rommene sine, er finn den første og som regel eneste butikken jeg sjekker. Sofa og senger (madrasser) har vi så langt kjøpt nytt. Sofaen er snart 10 år gammel nå. Jeg ønsker meg nye spisestuestoler. Det blir da enten kvalitetsstoler fra finn, eller investering i noen fra butikk. Fordel med å ha passert 40 er at smaken kanskje er litt mindre foranderlig? Anonymkode: ff618...a06 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #14 Skrevet 9. januar 2022 Som folk flest påpeker, så kan man klare seg fint uten nye stoler (og det er også mange å få tak i på finn til en billig penge). Det gjelder de fleste møbler. At prisen går opp er i grunnen også bare fint for miljøet. Strøm og mat klarer man seg ikke uten. Anonymkode: 30551...879 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #15 Skrevet 9. januar 2022 Vel, møbelpriser plager meg bare når jeg faktisk må kjøpe noen. Sofa ble kjøpt for ca. 20 år siden. En fjær under røk sist høst men jeg fikk den fikset. Holder nok en stund til. Hvilestol havarerte for et par år siden - kjøpt for ca. 25 år siden. Ble fikset og holder enda, men må nok byttes siden polstringen er blitt så som så, så jeg driver og sparer opp penger til ny. Kjøkkenbord og stuebord - 30 år. Heltre, holder nok resten av min levetid. Seng - kjøpt 2012. Holder nok 10 år eller så til tenker jeg. Gjesteseng/sofa - kjøpt for 37 år siden - kanskje like greit jeg sjelden har overnattingsgjester. Anonymkode: 1e4f4...425 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #16 Skrevet 9. januar 2022 Hatt de samme møblene i 16 år. De er fortsatt moderne så ser ingen grunn til å kjøpe nye. Sofaen er 20 år og skal byttes ut om noen år da den er skikkelig slitt. Kanskje noen nye spisestuestoler også. Men de jeg vil kjøpe koster 450 pr.stk og er helt grei pris. Trenger kanskje 6. Altså under 3000 Tenker at du handler dyrt TS. Anonymkode: feb15...df4 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #17 Skrevet 9. januar 2022 Jeg kjøpte sofa for 18 år siden, nå skal jeg bytte den kun fordi det ene armlenet er ødelagt og umulig å få fikset uten å betale skjorten. Spisestolene er også 18 år gamle, ikke helt moderne men funker fint. Spisebordet var nytt for 5 år siden, men det er heltre og tidløst, så regne med å ha det i minst 30 år til. Mange fine ting på finn, lykken er også at man slipper å montere ting selv, bare å bære det på hengeren og inn. Syns alt i alt ikke prisen på møbler er så voldsomt stor, man må faktisk tenke på råvarekostnadene og hva det koster å produsere. Anonymkode: 22600...f32 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #18 Skrevet 9. januar 2022 Vi har nettopp kjøpt ny hjørnesofa til 15.000. Jeg syns det er en god pris for hva vi fikk. Vi kommer til å bruke sofaen i mange år fremover og den er veldig behagelig. Anonymkode: 1ffb3...8db 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #19 Skrevet 9. januar 2022 Har vært på utkikk etter sofa, og sjekket ikea sine for morro skyld…de er jo like dyre som de andre kjedene, men styggere! De ser jo hauggamle ut etter kort tids bruk. Anonymkode: a5cb6...9ca 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #20 Skrevet 9. januar 2022 IKEA har hevet prisen opp til 50% på varer det har blitt vanskeligere å få tak i. IKEA er rimelige på kjøkken og noen andre ting, men prisene ellers har blitt sånn at du kike gjerne kan kjøpe møblene i en annen butikk. Anonymkode: dadf3...6fb 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå