Gå til innhold

Jeg blir sjalu når vennene mine finner på noe med andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar dette som anonym fordi jeg føler dette er ganske teit greie, men som overskriften sier: jeg blir sjalu når mine venner finner på noe med andre.
Jeg ser det typisk på sosiale medier. Det er jo ikke sånn at jeg blir ekskludert, for det er ikke nødvendigvis vennegjeng som finner på noe. Jeg får tanker som «men meg kan du ikke spør med på tur» eller «dette vet du jeg hadde vært med på». 
Må nok jobbe litt med meg selv, men er det flere som har følt det slik?

Anonymkode: 76b56...9f5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tar dette som anonym fordi jeg føler dette er ganske teit greie, men som overskriften sier: jeg blir sjalu når mine venner finner på noe med andre.
Jeg ser det typisk på sosiale medier. Det er jo ikke sånn at jeg blir ekskludert, for det er ikke nødvendigvis vennegjeng som finner på noe. Jeg får tanker som «men meg kan du ikke spør med på tur» eller «dette vet du jeg hadde vært med på». 

Du høres ut som den personen i venneflokken som ikke inviterer, men venter på å bli invitert.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt å føle ett lite stikk ved sånt noen ganger. Inviterer du alle alltid? Hender det at du finner på noen med noen uten å invitere den og den? Isåfall så må du nok bare klappe litt igjen 😆

Anonymkode: 914f9...7fe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte veldig på dette i vennegjengen. Spesielt siden jeg ofte inviterte til mye. Det toppet seg for meg da jeg hadde invitert til vin hjemme hos meg og alle sa nei. Så får jeg snap senere av et par av venninne at de er hos ei annen venninne i felles gjeng og drikker vin. 

Det er en person i gjengen som ikke føler for inkludere og det har gjort at gjengen vår har blitt veldig splittet. Så nå har vi stort sett splittet oss i to. Meldte meg og ut av felles gruppe. 
Det er sikkert barnslig, men jeg har alltid vært den som har sørget for å holde kontakten. Jeg fikk barn tidligere enn mange av de andre i gjengen så det var forventet at jeg ordnet mye da jeg hadde små barn. Nå som de har små barn så er det kun familie som gjelder. ting endrer seg

Anonymkode: 29834...f3f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg følte veldig på dette i vennegjengen. Spesielt siden jeg ofte inviterte til mye. Det toppet seg for meg da jeg hadde invitert til vin hjemme hos meg og alle sa nei. Så får jeg snap senere av et par av venninne at de er hos ei annen venninne i felles gjeng og drikker vin. 

Det er en person i gjengen som ikke føler for inkludere og det har gjort at gjengen vår har blitt veldig splittet. Så nå har vi stort sett splittet oss i to. Meldte meg og ut av felles gruppe. 
Det er sikkert barnslig, men jeg har alltid vært den som har sørget for å holde kontakten. Jeg fikk barn tidligere enn mange av de andre i gjengen så det var forventet at jeg ordnet mye da jeg hadde små barn. Nå som de har små barn så er det kun familie som gjelder. ting endrer seg

Fysj for noen bedritne venninner. Godt du kuttet kontakten, det hadde jeg også gjort.

Anonymkode: d7949...e8b

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ei venninne som var sånn før. Hvis jeg var med andre, også folk hun ikke kjente overhode, ble hun dritforbanna og kjeftet og smelte (håper ikke du gjør det da). Jeg måtte kutte henne helt ut, dessverre. Hun ble til slutt bare en maktsjuk, kontrollerende person 

Anonymkode: e3007...6ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ts
Dette var kjipt å høre! 

Jeg inviterer masse! Er vel kanskje derfor jeg kjenner litt ekstra på det, at det ikke er så ofte jeg blir invitert tilbake...

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Yessss, jeg føler det også slik. Det rasjonelle i meg vet at dette er tullete kjenne på, men... Det er tabu å kjenne på sjalusi for venner, så dette noe jeg skjuler og holder for meg selv 😆

Anonymkode: 5e84a...04c

• Liker 2
Skrevet

Det er nok ganske vanlig, ja. 
Det jeg er blitt flinkere på er å tenke at det er koselig å se at venner har det fint! Unne dem det, de er jo vennene som man ønsker vel.

Men synes den historien med den «andre» gjengen er kjip, der ville jeg følt det samme som deg. Utestengelse er ikke greit, og her burde noen sagt fra slik at du også kunne bli med.

Anonymkode: b86b8...f67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...