AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Hei, Jeg vet at juss-utdanning (master i rettsvitenskap) åpner for en rekke ulike jobbtyper og ikke bare jurist- men hvilke da? Jeg vet at man kan bli advokat/dommer, politiker, proffesor og eiendomsmegler, men er det noe mer? Anonymkode: 2ab5a...06b
BlåSwix Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Jurist er en stilling du finner i ulike former både i det private og i det offentlige. Gjerne da som rådgiver / seniorrådgiver eller lignende. Et hav av muligheter.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Man arbeider som advokat. Anonymkode: 9092b...c67
ForsideMateriale Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Jeg tror det er et stort overskudd på jurister. Jeg ville spesialisert meg innen NAV der vil det komme mange kunder som skal søke uføretrygd.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man arbeider som advokat. Anonymkode: 9092b...c67 Nødvendigvis ikke. Tar man en jus utdannelse, blir man jurist - ikke advokat. Men mange jurister velger å bli advokater. En advokatfullmektig er en lærlingestilling til å bli advokat, man jobber da i en viss tid i et firma fram til man får advokatbevilling. Men uansett, TS: Jurister kan arbeide på mange felt i samfunnet. For eksempel i rettsvesenet, politiet, offentlig forvaltning, det private næringslivet, organisasjoner, utdanningssektoren og innenfor forskning. Noen jurister jobber også som politijurist, advokat eller dommer. Så du har mange muligheter som jurist. Anonymkode: fbd7c...d99 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå