AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 kan den legges rå på pizza eller ei? Anonymkode: d2718...871
Whistler Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Det kommer an på om du legger den på før eller etter at pizzaen skal i ovnen. Sjampinjong skal varmebehandles før den spises. 1
Frøkensina Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Ja klart den kan, den blir jo stekt. Kan være greit med litt tynne skiver da, men det er vel smak og behag.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Whistler skrev (2 minutter siden): Det kommer an på om du legger den på før eller etter at pizzaen skal i ovnen. Sjampinjong skal varmebehandles før den spises. selvsagt tenkte jeg å legge den før den gikk i ovnen. Beklager jeg skulle nok vært enda mer presis. Anonymkode: d2718...871
Whistler Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): selvsagt tenkte jeg å legge den før den gikk i ovnen. ........ Anonymkode: d2718...871 Da er det bare å kjøre på.
Brunhilde Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 Du kan legge den på rå, men du får uendelig mye mer smak om du forsteker den og har litt salt og pepper på. Jeg syns sjampinjong som legges rå på pizzaen bare blir en sånn tørr, rynkete greie som jeg fint kan klare meg uten. Nå skal det sies at jeg har saus, ost og så resten av fyllet på pizzen, og jeg steker alltid sjampinjongen først. De gangene jeg har biff på pizzaen så bruner jeg kjøttet raskt med salt og pepper før jeg har det på. 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #8 Skrevet 9. januar 2022 Jeg foretrekker absolutt å legge dem på rå. Hvis du steker pizzaen på maks temperatur blir den mer enn stekt nok, og slett ikke rynkete eller tørr. Sopp inneholder jo masse vann, så ikke helt lett å få den tørr, egentlig. Jeg kombinerer rå sopp (portobello er best), rå rødløk, frisk timian og rå bacon på toppen av osten på pizza før den ryker i ovnen (5 min ved 300 grader), til alt er gyllent. Det blir helt nydelig - en av mine favorittpizzaer. Anonymkode: 384d1...b83 6
Butter Skrevet 10. januar 2022 #9 Skrevet 10. januar 2022 Brunhilde skrev (21 timer siden): Du kan legge den på rå, men du får uendelig mye mer smak om du forsteker den og har litt salt og pepper på. Jeg syns sjampinjong som legges rå på pizzaen bare blir en sånn tørr, rynkete greie som jeg fint kan klare meg uten. Nå skal det sies at jeg har saus, ost og så resten av fyllet på pizzen, og jeg steker alltid sjampinjongen først. De gangene jeg har biff på pizzaen så bruner jeg kjøttet raskt med salt og pepper før jeg har det på. Jeg er enig i at det er bedre å forsteke, men det er fordi jeg opplever at soppen avgir mye vann/væske slik at pizzabunnen fort blir soggy… 2
Tuba Skrevet 10. januar 2022 #10 Skrevet 10. januar 2022 Sopp som er stekt riktig er myyyyyye bedre enn rå sopp rett på pizza. Den blir helt smakløs. 1
Taluno Skrevet 10. januar 2022 #11 Skrevet 10. januar 2022 Det varierer etter hvor mye tid jeg har, og om jeg lager pizza som stekes på lav eller høy varme. Lager ofte pizza som stekes i 30-40 min, og da liker jeg best ha forstekt soppen bittelitt i smør eller olje, så den ikke blir tørr. Eventuelt så vender jeg soppen litt i olje før jeg legger den på rå. Lager jeg tortillapizza eller annen pizza med tynn bunn som stekes veldig raskt, så legger jeg på soppen rå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå