AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Hei. Jeg skal ikke reise akkurat nå pga covidsituasjon, men etterhvert kommer jeg jo til å ta med meg min nå 2åring på ferie! Jeg har desverre barn med en mann som har drevet med psykisk vold og gjør livet til et mareritt selv etter brudd for 9 mnd siden, fordi vi har barn sammen. Stoler ikke på han som pappa og han har ikke dukket opp på halvparten av samværene engang.. Følger ikke avtalen i det hele tatt. Jeg har 100% omsorg, hvor det kun er dagssamvær og ingen overnatting med far. Så barnet har fast bosted hos meg! Han kommer til å nekte å skrive under på pass, hva gjør jeg da? Må jeg leve med å fornye passet til barnet HVER gang vi skal på ferie og ha det styret der når barnet uansett bor 100% med meg? Jeg vet politiet prøver å få far til å signere, men denne mannen bryr seg ikke om at barnet kan få en koselig ukesferie i utlandet, fordi han ikke tenker på barnets beste men bare fokuserer på meg. Så han kommer til å gjøre det veldig vanskelig.. Han selv kommer ikke få ta med barnet på utelandstur av den grunn at hele hans familie bor i utlandet og jeg hadde vært oppriktig redd for kidnapping, men jeg har all min familie her og ville ALDRI kidnappet barnet bort fra alt og alle, så han har ingen grunnlag for å nekte dette… Bare så utrolig stressende om jeg må ta en kamp hver gang jeg ønsker å ta med barnet til utlandet på ferie for nye pass hele tiden med masse frister og mange uker med avklaring før de utsteder. Det skal VELDIG mye til å få selve foreldreansvaret alene, så har forstått at jeg ikke trenger bruke tiden min på dette heller, ellers hadde jeg virkelig gått det steget. Anonymkode: 9f90f...35f
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Du bare drar på politistasjonen og søker om pass som normalt. Og gi en kort forklaring på hvorfor far ikke kommer til å skrive under. De sender brev til han, om at han må skrive under, eller komme med krav til hvorfor du ikke kan få pass. Min ex mann sendte da krav, om at jeg kom til å kidnappe barna. De bare lo av det, og begge barna mine fikk vanlig pass. Selv om han ikke skrev under. Det tar bare litt lenger tid. Men går helt fint. Anonymkode: 4afc5...0df 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå