sushigirl Skrevet 17. oktober 2005 #1 Skrevet 17. oktober 2005 Hei! Nå er det min tur til å se på forlovelsesringer , og lurer på om man må velge samme ringbredde på begge ringene når man kjøper et par hos gullsmeden? Eller kan man velge 4 mm på den ene, og 5/6 på den andre, f eks?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #2 Skrevet 17. oktober 2005 Det går helt fint! I mestergulls brosjyre som jeg har foran meg, står det hvertfall.
Huldra:) Skrevet 17. oktober 2005 #3 Skrevet 17. oktober 2005 Tror til og med at det er vanlig å velge ulike bredder
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #4 Skrevet 17. oktober 2005 Det står at det har begynt å bli veldig vanlig at mannen har 1/2 mm bredere, fordi fingrene hans er bredere og ringen ser smalere ut på hans hånd.. Det er veldig vanlig at ringene ser like ut i bredde? Selv så valgte vi ring etter hva vi selv trivdes best med, ikke så tynn at den forasvant og ikke så tykk at den ble for dominerende ( og at det ikke blir for tett inni der, mange som reagerer hvis ringen er for tykk)
sushigirl Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2005 Det høres bra ut. Spørs vel om ikke vi tar en tur innom gullsmeden i morgen, gleder meg som en liten unge...
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2005 #6 Skrevet 17. oktober 2005 Vi har like brede, og like på alle andre måter også bortsett fra størrelsen da.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #7 Skrevet 18. oktober 2005 Vi bestilte fra et nettsted i usa. Bestilte "samme ring" men i ulike både bredde og størrelse. Hos oss har han 4.5mm og jeg 3.5mm, men på en amerikanske siden stod det at det var vanlig at brudens ring var bredere.. (??)
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #8 Skrevet 18. oktober 2005 Vi har like ringbredde men det er mest fordi han har like smale fingre som meg. Hadde han hatt store hender hadde vi nok gått for en størrelse større til han.
sushigirl Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #9 Skrevet 18. oktober 2005 Ringene er nå kjøpt, og vi endte opp med 4 mm for meg og 5 for ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå