Gå til innhold

Forskjellig ringbredde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå er det min tur til å se på forlovelsesringer :hoppe:, og lurer på om man må velge samme ringbredde på begge ringene når man kjøper et par hos gullsmeden? Eller kan man velge 4 mm på den ene, og 5/6 på den andre, f eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint! I mestergulls brosjyre som jeg har foran meg, står det hvertfall. :)

Skrevet

Tror til og med at det er vanlig å velge ulike bredder ;)

Skrevet

Det står at det har begynt å bli veldig vanlig at mannen har 1/2 mm bredere, fordi fingrene hans er bredere og ringen ser smalere ut på hans hånd.. Det er veldig vanlig at ringene ser like ut i bredde? Selv så valgte vi ring etter hva vi selv trivdes best med, ikke så tynn at den forasvant og ikke så tykk at den ble for dominerende ( og at det ikke blir for tett inni der, mange som reagerer hvis ringen er for tykk)

Skrevet

Det høres bra ut. :) Spørs vel om ikke vi tar en tur innom gullsmeden i morgen, gleder meg som en liten unge... :hoppe:

Skrevet

Vi har like brede, og like på alle andre måter også bortsett fra størrelsen da.

Skrevet

Vi bestilte fra et nettsted i usa. Bestilte "samme ring" men i ulike både bredde og størrelse.

Hos oss har han 4.5mm og jeg 3.5mm, men på en amerikanske siden stod det at det var vanlig at brudens ring var bredere.. (??)

Skrevet

Vi har like ringbredde men det er mest fordi han har like smale fingre som meg. Hadde han hatt store hender hadde vi nok gått for en størrelse større til han.

Skrevet

Ringene er nå kjøpt, og vi endte opp med 4 mm for meg og 5 for ham. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...