Gå til innhold

Kjøpt nytt hus - røykvarsler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Huset vi kjøpte har boligalarm dvs røykvarsler som eies av Verisure. Vi ønsker ikke å beholde kontrakten og da vil jeg tro Verisure kommer for å demontere røykvarslerne. 

I følge lovverket skal bolig selges med brannvarslere, hva skjer nå som Verisure fjerner de? Må vi kjøpe nye eller må selger kjøpe nye? 

Anonymkode: fb827...3dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må kjøpe nye.

Anonymkode: 3e277...d98

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Huset vi kjøpte har boligalarm dvs røykvarsler som eies av Verisure. Vi ønsker ikke å beholde kontrakten og da vil jeg tro Verisure kommer for å demontere røykvarslerne. 

I følge lovverket skal bolig selges med brannvarslere, hva skjer nå som Verisure fjerner de? Må vi kjøpe nye eller må selger kjøpe nye? 

Røykvarsler koster 100 kr på Clas Ohlson. 

Anonymkode: d84b2...46a

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og 149,- for to på power. 

• Liker 8
Skrevet

Du må kjøpe nye. Boligen er jo solgt med varslere og det er du som har besluttet at du vil gjøre en endring i systemet. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Advokatmat

Anonymkode: f821c...6b2

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei!

Den ble solgt med røykvarslere.

Dere tar de bort = dere kjøper nye.

Husk en i hvert rom og hold deg unna dusj og små kjøkken

Anonymkode: bdf6d...eb2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Advokatmat

Nei, det er det ikke :)

Anonymkode: 3e277...d98

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Advokatmat

Som advokat hadde jeg ledd høyt. Som noen andre her skriver - nye røykvarslere koster niks og nada og det var røykvarslere på plass ved overtagelse

Anonymkode: 28701...b79

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det gjør de nok, men vil virkelig anbefale varslere av god kvalitet! En litt høyere engangsinvestering, men tross alt en billig forsikring.

Anonymkode: 7d43e...7c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil virkelig anbefale å beholde verisure. Det er en vanvittig trygghet at det går varsel til sentral, som så kan ta en titt på hva som skjer, og sørge for umiddelbar utrykking. 

Og om du bytter, velg skikkelig kvalitet, og helst noe som også varsler på telefon (wifi-løsning). Og som kan seriekobles. At en frittstående 100kr alarm går av på kjøkkenet har liten verdi om dere sover tungt på soverommet i 2.etg. 

Anonymkode: 2385a...989

• Liker 3
Skrevet

Hvor mange millioner har dere brukt på huskjøp? Kjøp nå bare nye røykvarslere uten å lage noe styr. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vil virkelig anbefale å beholde verisure. Det er en vanvittig trygghet at det går varsel til sentral, som så kan ta en titt på hva som skjer, og sørge for umiddelbar utrykking. 

Og om du bytter, velg skikkelig kvalitet, og helst noe som også varsler på telefon (wifi-løsning). Og som kan seriekobles. At en frittstående 100kr alarm går av på kjøkkenet har liten verdi om dere sover tungt på soverommet i 2.etg. 

Har du forslag til type med wifi-løsning? 

Anonymkode: ce659...7cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Google nest

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ville gått for Ei Electronics eller Cavius.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg som selger skulle Finse det så ville jeg gått på Biltema/jula/Clas ohlsson og kjøpte noen billige godkjente røykvarslere. Ville ikke gjort meg noe fordi de koster lite og blir en bagatell. 

Men som kjøper ville jeg ha undersøkt og kjøpt det beste på markedet. 

Konklusjon: jeg ville stolt på røykvarslere om gamle eier hadde brukt det selv, men ville ikke ha krevd de skulle ordnet det for da får man ikke noe som er bra nok. 

Så vil jeg anbefale deg å revurdere Verisure på nytt. Vi har det og er veldig fornøyd, det er en ekstra trygghet og om det skulle skje noe så varsles vi automatisk via app likt som alarmen går hos Verisure. Det er også genialt å overta når dere kjøper for dere slipper oppstartsgebyr og å kjøpe utstyret siden det allerede er der. Hvis du velger å gå bort fra det så kjøp hvertfall bra og seriekoblede røykvarslere, og jeg ville kjøpt det selv for du kan ikke kreve at selger kjøper det beste på markedet når de allerede hadde et bra utstyr der. 

Anonymkode: f7f9d...cf6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis jeg som selger skulle Finse det så ville jeg gått på Biltema/jula/Clas ohlsson og kjøpte noen billige godkjente røykvarslere. Ville ikke gjort meg noe fordi de koster lite og blir en bagatell. 

Men som kjøper ville jeg ha undersøkt og kjøpt det beste på markedet. 

Konklusjon: jeg ville stolt på røykvarslere om gamle eier hadde brukt det selv, men ville ikke ha krevd de skulle ordnet det for da får man ikke noe som er bra nok. 

Så vil jeg anbefale deg å revurdere Verisure på nytt. Vi har det og er veldig fornøyd, det er en ekstra trygghet og om det skulle skje noe så varsles vi automatisk via app likt som alarmen går hos Verisure. Det er også genialt å overta når dere kjøper for dere slipper oppstartsgebyr og å kjøpe utstyret siden det allerede er der. Hvis du velger å gå bort fra det så kjøp hvertfall bra og seriekoblede røykvarslere, og jeg ville kjøpt det selv for du kan ikke kreve at selger kjøper det beste på markedet når de allerede hadde et bra utstyr der. 

Finse=fikse

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja det gjør de nok, men vil virkelig anbefale varslere av god kvalitet! En litt høyere engangsinvestering, men tross alt en billig forsikring.

Men dette ville ikke selger giddet å kjøpe, så kjøper burde ordne det selv (om den skulle ha krav på det). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Boligen skal også selges med do. Hvis du ikke liker doen som følger med kan du da bare demontere den og kreve at selger betaler for ny?

Anonymkode: 93885...624

• Liker 6
Skrevet

Sitt i ro og vent til Verisure tar kontakt. Vi fikk et svært gunstig tilbud på den måten. Jeg tror ikke de uansett hadde vært interessert i å bruke arbeidstid på å demontere et kablet anlegg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...