Gå til innhold

Vil bare gråte... Jobbing og to små barn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som helsefagarbeider, to små barn hjemme og jobber turnus. Mannen står uten jobb og jeg er helt utslitt. Elsker jobben men å jobbe sent så tidlig neste morgen tar knekken på meg og tunge pasienter på jobb. Nå sov jeg kun 4 timer om natten siste dagene og har to barn under 4 år. Føler at jeg jobber og sliter men så strikker aldri lønnen til det vi ønsker heller... Bedre enn å gå på nav og det er det beste vi kan få nå. 

Er det sånn det skal være? Vi evig jobber oss ihjel og aldri tjener man godt nok. Aldri får man godt søvn nok. Vil bare klage og få det ut før jeg begynner dagen på nytt... 

Har ikke mulighet til å ta andre jobber nå . 

Skulle gjerne vunnet i lotto eller noe... Men det skjer heller aldri ..

Vil bare høre at jeg ikke er alene 

Anonymkode: d0c69...7d0

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet meg ihjel jeg også og ble langtidssykmeldt. Nå er jeg 50% ufør og jobber fremdeles turnus. Tjener mer enn om jeg hadde jobbet 100% pga mye vakttillegg. Jobber aldri kombinasjonen sent tidlig lenger så jeg får nok søvn nå. Snakk med legen din før du blir utbrent og møter veggen. 

Anonymkode: b8256...77b

• Liker 5
Skrevet

Du er ikke alene, og tenk at dette er en midlertidig fase. Det vil gå over og du vil få mer søvn og økte krefter en dag. ❤️

Prøv å ta vare på deg selv og gjør noen få ting for deg selv når du har fri. Når mannen ikke jobber kan han hvertfall ta barna så du får en skikkelig pause etter jobb til å sove, trene e.l 

Det vil bli bedre❤️

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jobber også som helsefagarbeider, 100 prosent. Ett barn.

Skal på tidligvakt nå, og jobbet kveld i går. Sover 3 timer. Helt grusomt.

Anonymkode: 3994d...358

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jobber også som helsefagarbeider, 100 prosent. Ett barn.

Skal på tidligvakt nå, og jobbet kveld i går. Sover 3 timer. Helt grusomt.

Anonymkode: 3994d...358

Huff godt jeg ikke er alene.. har noen dager fri framover så skal nok klare det ❤️ tenker på deg også 

Anonymkode: d0c69...7d0

AnonymBruker
Skrevet

Småbarnslivet er tøft i seg selv, men du står jo i en jobb som er kjent for slitasje, undebetalt, underbemannet, og utakknemlig. Jeg hadde heller foretrukket å jobbe på Kiwi i småbarnsperioden. Der har du kanskje noen få kjipe kunder, men kommer ikke hjem som en utvasket sokk. 

Anonymkode: 1a8af...987

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har arbeidet skift, ikke i helsesektoren. Og vi satt aldri opp sen vakt før tidlig vakt. Aldri, for det er ikke noe levelig. I nødstilfeller kunne det skje, ved sykdom ol. men det var aldri planlagt i planen.

Jeg forstår ikle at dette er noe sommer normalt i helsesektoren. Jeg er singel og har ingen barn, og til og med jeg hadde blitt sliten av det der!

💙💙💙💙💙

Anonymkode: 1b521...3b1

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men mannen må jo ta alt hjemme hvis han er arbeidsledig? Og er det virkelig ikke mulig for han å skaffe seg noe inntekt? Sov på eget rom, og la mannen ta alt på natt. Tenker han snart kommer seg i arbeid...

Anonymkode: 873f6...c3b

Enig i denne.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kunne forstått det var tøft om mannen også var i jobb, men nå går altså mannen hjemme, dvs du trenger kun å tenke på deg selv pluss jobben. Mannen må selvsagt ta alt av barn, nattevåk, barnehage, matlaging, handling og husarbeid. Og da skjønner jeg faktisk ikke hvordan du kan bli så sliten, hvis du kun har deg selv å ta hensyn til. 

Anonymkode: 17ac6...0a4

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har man utbetalt som helsefagarbeider i en 100%stilling med turnus, trodde ikke det var så stor forskjell fra sykepleierlønn, egentlig?

Anonymkode: c1562...9bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Småbarnslivet er tøft i seg selv, men du står jo i en jobb som er kjent for slitasje, undebetalt, underbemannet, og utakknemlig. Jeg hadde heller foretrukket å jobbe på Kiwi i småbarnsperioden. Der har du kanskje noen få kjipe kunder, men kommer ikke hjem som en utvasket sokk. 

Anonymkode: 1a8af...987

Blir ganske så sliten av det også skal jeg si deg. 

Anonymkode: f4cd2...0e6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kunne forstått det var tøft om mannen også var i jobb, men nå går altså mannen hjemme, dvs du trenger kun å tenke på deg selv pluss jobben. Mannen må selvsagt ta alt av barn, nattevåk, barnehage, matlaging, handling og husarbeid. Og da skjønner jeg faktisk ikke hvordan du kan bli så sliten, hvis du kun har deg selv å ta hensyn til. 

Det er ikke bare å «sette bort alt av barn». Man slutter ikke å være mor selv om man har en slitsom jobb. Enig i at en arbeidsledig mann bør kunne ta en større andel av oppfølging av barn og hjem når ts er veldig sliten, men hun kommer jo ikke unna at hun også må gjøre noe.

Til ts, så hadde jeg også en sånn periode med lite søvn over lang tid da to av barna mine var små, og det er bare så slitsomt! Men så plutselig en dag ble det bedre, og da ble jobben og alt annet mye enklere å håndtere også. Nok søvn er jo er en viktig grunnstein for å fungere og ha det bra i hverdagen, særlig når man har en krevende jobb.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Vera Vinge said:

Det er ikke bare å «sette bort alt av barn». Man slutter ikke å være mor selv om man har en slitsom jobb. Enig i at en arbeidsledig mann bør kunne ta en større andel av oppfølging av barn og hjem når ts er veldig sliten, men hun kommer jo ikke unna at hun også må gjøre noe.

Til ts, så hadde jeg også en sånn periode med lite søvn over lang tid da to av barna mine var små, og det er bare så slitsomt! Men så plutselig en dag ble det bedre, og da ble jobben og alt annet mye enklere å håndtere også. Nok søvn er jo er en viktig grunnstein for å fungere og ha det bra i hverdagen, særlig når man har en krevende jobb.

Men det nettene man har kombinasjon av servant tidligvakt, så må jo mannen bare ta barna alene..  

Anonymkode: ce212...e3e

• Liker 4
Skrevet

Du skriver ingenting om hva mannen din bidrar med. Jeg jobber også som helsefagarbeider og har to barn, men mannen min jobber og tjener mye mer enn meg. Jeg jobber 60-70% og bytter kveldsvakter til dagvakter. Sliter veldig med søvn og orker ikke kveldsvakter lenger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jobbet meg ihjel jeg også og ble langtidssykmeldt. Nå er jeg 50% ufør og jobber fremdeles turnus. Tjener mer enn om jeg hadde jobbet 100% pga mye vakttillegg. Jobber aldri kombinasjonen sent tidlig lenger så jeg får nok søvn nå. Snakk med legen din før du blir utbrent og møter veggen. 

Anonymkode: b8256...77b

Litt skremmende at du tjener mer som ufør enn når du jobbet 100%. Er det rart folk stadig blir syke?

Anonymkode: 20f40...0eb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Vera Vinge skrev (44 minutter siden):

Jeg er alene med to barn på 1 og 3 år hvor begge fortsatt våkner på natt, så jeg har faktisk problemer med å forstå at TS kan være så sliten når hun har en mann som per dags dato går fulltid hjemme og avlaster med alt mulig. Å kose litt med ungene før/etter jobb er da virkelig ikke utmattende, og dette får de til en liten periode nå. Så jo, selvsagt skal ikke hun gjøre noenting når mannen er arbeidsledig, skjønner ikke hvorfor det er noe å diskutere? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er alene med to barn på 1 og 3 år hvor begge fortsatt våkner på natt, så jeg har faktisk problemer med å forstå at TS kan være så sliten når hun har en mann som per dags dato går fulltid hjemme og avlaster med alt mulig. Å kose litt med ungene før/etter jobb er da virkelig ikke utmattende, og dette får de til en liten periode nå. Så jo, selvsagt skal ikke hun gjøre noenting når mannen er arbeidsledig, skjønner ikke hvorfor det er noe å diskutere? 

Diskuter det med mannen hennes da, så er vi ferdig med saken. Er selv alene m 2, og skjønner ts godt likevel. Er ikke alltid det er avlastende å ha en mann heller. 

Anonymkode: 3956d...803

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gjør mannen din mesteparten hjemme med hus, mat og barn? Eller må du gjøre dette i tillegg?

Anonymkode: 9ae48...fda

• Liker 5
Gjest Dustete
Skrevet

Ingen står "uten inntekt" i dag. Nav/sosialkontor etc. Flytt. Selg huset om det er for dyrt å bo i. Bytt jobb. Send mannen på cv kurs. 

Om mannen ikke hører etter eller gidder løfte nok fingre er det vel der problemet ligger?  Han er uten jobb og DU får ikke sove? Dette høres grusomt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...