Gå til innhold

Sliter med restitusjon

Gjest jordnærjinte

Anbefalte innlegg

Gjest jordnærjinte

Jeg er rett og slett avhengig av å trene og trener gjerne 2 ganger om dagen. Det kan f.eks være legday også gå en lang tur senere på dag. Neste dag igjen er det kanskje rygg og biceps og en lang tur igjen.

Jeg tar med andre ord veldig sjeldent pause og jeg merker jo at kroppen min ikke blir noe spesielt sterkere. Har jeg ufrivillig hatt to dager pause fra trening så merker jeg at jeg klarer å løfte tyngre. 

Så jeg VET hvor bra restitusjon er, men sliter veldig med å fullføre det da trening er egentlig det eneste som holder meg typ i live. Har noen tips til hvordan jeg kan se på restitusjon med nye øyne slik at jeg lettere tvinger meg selv til det? Erfaringer? Forskning?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei, så lenge du trener forskjellige muskelgrupper så går det bra. 
Jeg trener også hver dag og gjerne to ganger om dagen, men trener utholdenhetstrening.

Kroppen blir sliten av å trene mye og det kan kjennes tungt ut innimellom, helt normalt. Og som du sier så hvis du tar noen dager pause så klarer du mer, eller så kjennes det lettere ut. Kjent sak foran konkurranser at man slipper opp på treningen 14-7 dager før konkurranse for å få overskudd og få maksprestasjon når konkurransedagen er kommet. 
Det som er superviktig som jeg erfarer er at jeg får i meg næring, karbohydrater og veske rett etter treningen er ferdig. For da starter kroppen restitusjon raskere. 

Anonymkode: aac8e...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mange som har kommet over en platå der man står fast.

Vis man legger inn litt mer hvile.

Ellers så må du variere treningsopplegget dit med repetisjoner og sett øvelser for og sjokke kroppen på en ny måte.

Man blir lei av og spise brunost og og knekke brød 365 dager i året, variasjon må til

Noen øker også matinntaket ved tyngre trening i periode, og kutter mot sommeren for og finne sommerformen, men det kan være forskjellig hva som motiverer deg.

Kroppen er som en svamp etter trening og trenger næring ofte 30minutter  max etter trening er vell noe som går igjen mange steder😁

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...