Gå til innhold

min personlig brannmur sperrer enkelte sider

Anbefalte innlegg

Skrevet

en side jeg har abonert på funker ikke. Jeg har kontaktet de bak denne siden 2 ganger og for nå beskjed om at det kan være en personlig brannmur som sperrer

her er mailen jeg fikk fra dem

If you have a personal firewall installed in your system, it will

prevent you from going to the site. Instead it will redirect you back to

where you enter your password and/or get an error message. If you're not

sure if you have a firewall installed, please consult your administrator

or Internet provider. If you're the sole owner of the computer and are

certain that you did not install a personal firewall, check for Norton

Anti-virus on your computer system. The Norton Anti-Virus

has a built-in personal firewall. You just need to right click on the

icon on your task bar and click "disable". If this still doesn't fix the

problem, please contact your Internet provider.

* For AOL Users"

If you have AOL and you are using the AOL Browser, we recommend you view

our sites, Netscape 4.0 and Higher or Internet Explorer 4.0 and higher.

Nå har jeg slått av brannmuren, men jeg får fremdeles samme beskjed

hva er galt ?

og hvorfor sperrer den personlige brannmuren for enkelte sider ?

og hva betyr "for AOL users" ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd nøyaktig det samme med Norman Personal Firewall i forbindelse VGs Vektklubb. Sidene fungerer ikke overhodet når brannmuren er på

Skrevet

"For AOL users" trenger du ikke å bry deg om, hvis du ikke vet hva det er. AOL (America On-line) lagde i sin tid (for ca 10 år siden) nesten sitt eget internett for sine abonnenter. Det er i dag et avlegs system, og ingenting du trenger å bry deg om.

Ellers må du prøve å skru av brannmuren din, ja. Både Norton og den innebygde i Windows.

Skrevet

Har du alle DNS servere til din tilbyder på lista, f.eks. jeg har to DNS' servere på min liste. Hvis jeg tar bort en, kan jeg ta opp www.msn.com, men login linken til online messenger funker ikke da.

På XP, åpne nettverk og internett vinduet fra kontrollpanelet. høyreklikk og dra opp egenskaper, trykk så på fanen Support (eller fanen helt til høyre) , klikk så Reparere.

Da vil ARP og NBT cache + DHCP info oppdateres, prøv så å aktivere brannmuren. Gå til siden som er problemet, hvis det er problemer gjør det samme uten brannmur. Hvis det fortsatt er problemer, er det noe i Internet Explorer (ActiveX moduler eller andre tillegg som popup blocker) som blokkerer.

Du kan sjekke hvilket ActiveX moduler du har inne på systemet, men jeg kjører Linux så jeg husker ikke hvilket faner i Internett instllinger du skal gå inn på. Så hvis noen er behjelpelige her, så fortsetter tråden videre med andre som kan "vise" deg hvor du finner ActiveX og evt. popup blokker. Det også hende at du er infisert av virus som har lagt inn adresser i HOSTS filen, den finner du i C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC. Den skal stort sett bare inneholde :

127.0.0.1 localhost

Hvis det er noen her som også kan hjelpe deg med å sjekke Soner i Internett Instllinger at det ikke ligger ip-adresser der som følge av et angrep.

Dette er det eneste jeg kan komme på som kan legger sperrer i veien for deg. Pluss da nye trojaner som ikke fanges opp brannmuren da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...