Gå til innhold

Er 14 eksamener mulig? Redd for å bli "kokt" i hodet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg studerer på lektorstudiet (nordisk) på universitetet, samtidig som jeg tar opp privatisteksamener, for å komme inn på noe annet. Og jeg ønsker svært gjerne å komme inn der til denne høsten. Studiet bruker jeg svært liten tid på, og det ene faget var jeg  absolutt ingen timer i pga ingenting obligatorisk, og jeg klarte å få B på begge eksamener. Det andre faget har jeg kun vært på 2 obligatoriske forelesninger og fått A og C... Så studiet binder ikke så mye kapasitet hos meg. Er første året, og tar det for å få 2 poeng.

Jeg hadde 10 eksamener i høst (4 på universitetet, og 6 privatist) De gikk veldig bra, og fikk 5 i alt. Det var R1, kjemi 1, kjemi 2 muntlig+skriftlig osv. Dessverre ingen 6ere, så er avhengig av å få en del 6ere, og resten 5ere, til våren.

Planen er å ta 10 privatisteksamener, og 4 på universitetet. Privatistfagene vil være religion, historie, samfunnsfag, norsk hovedmål, norsk sidemål, norsk muntlig, tysk II muntlig, gym, geografi, geofag 1

Jeg vet, det høres kanskje sykt ut, men jeg klarte å komme gjennom lignende opplegg i høst, selv om jeg har vært dritsliten i julen😅 I norsk muntlig/skriftlig hadde jeg 4 og 5 i, men vil prøve å få 6ere, siden jeg har utviklet skriveferdighetene mine enormt når jeg sammenligner gamle tekster. Samfunnsfag, religion, gym osv er jo eksamener man vet mye om fra før (hvertfall når man blir eldre og mer moden) så de krever kanskje mindre forberedelse, og kanskje også historie. Jeg satser på å få 5 i gym, og 6 i resten... Tysk II har jeg på et vis opprettholdt de siste 3 årene etter vgs, siden jeg ble venninne med ei fra Tyskland (bodd i Norge siden hun var barn). Så tror ikke det skal så mye arbeid for å få en 5 (helst 6er da, for å ha ekstra margin)

Geografi og geofag 1 har jeg begynt å lese til allerede nå, og jeg er ganske interessert faktisk, så jeg tror det ikke skal bli et stort problem å lære meg nok til 5/6. Tenkte å ha noenlunde kontroll og oversikt over alle fagene så tidlig som mulig, slik at jeg ikke må hastepugge til noen av eksamenene.

Men jeg er redd for at hodet kommer til å bli helt kokt😅 Alle fagene er isolert sett, enkle. Og flere av de handler jo om det samme. Er bare redd for å kaste bort ganske mye penger for ingenting (leser selv, ikke Sonans altså), men det vil jo lønne seg å bare satse og få det unnagjort, og komme i jobb 1 år tidligere? Jeg hater bare den følelsen av at livet blir satt "på vent", mens jeg eventuelt venter til høsten etter😅 Hva tror dere?

Anonymkode: c456f...cbb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er på en måte, har hjernen kapasitet til å lagre og huske på så mye info om så mange ting, når alle eksamenene kommer til å skje innenfor 4-5 uker?😅

ts

Anonymkode: c456f...cbb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...