Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opp gjennom årene hatt mange dårlige opplevelser på pub og restaurant. Nå som de sliter, sitter jeg her og godter meg. Jeg håper de fleste mister alt de har investert. I beste fall at flere av de sitter med personlig gjeld opp til ørene.

Anonymkode: 03ea7...0b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør oss alle en tjeneste. Kutt ut.

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Da sier vi takk til deg. 

Anonymkode: e3dc1...af6

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Et slik utsagn gjør at jeg tenker at de dårlige opplevelsene du har hatt antagelig var fortjent.

Anonymkode: d3851...b6d

• Liker 27
Skrevet

Gud bedre! 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Et slik utsagn gjør at jeg tenker at de dårlige opplevelsene du har hatt antagelig var fortjent.

Anonymkode: d3851...b6d

Helt enig. Om man har så mange dårlige opplevelser som gjør at man heier på at en hel industri skal gå ned, så er man nok problemet selv. 

Kanskje TS kan holde seg hjemme fra nå av. 

Anonymkode: 8625b...e98

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jaja ts, dumme folk som deg burde i grunnen få forbud mot å uttale seg. Du skjønner ikke at alle tilleggsnæringene som også er avhengig av denne  bransjen sliter? Ikke det nei, tenkte du var passe kort. 

Anonymkode: a29df...e2c

• Liker 5
Skrevet

Jeg har hatt dårlige opplevelser på skolen... Håper skoleverket går konkurs.

Åh, vent... Jeg hadde en dårlig opplevelse hos tannlegen en gang. Håper helsevesenet går konkurs.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dårlig opplevelse med en frisør. Måtte de alle gå konk....

Anonymkode: 91ed5...851

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tipper noen av de opplevelsene var selvforskyldt 

Anonymkode: e9184...0c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det får ned alkoholkonsumet til folk, og kanskje til og med fører til livsstilsendringer er det jo ganske bra da. Synes egentlig at det er litt rart at restauranter ikke har blitt mer kreative, det er jo helt tragisk at det er alkohol som får det til å gå rundt. Mat smaker jo dritt med alkohol, er jo mye bedre med en gane som ikke er døyvet av etanol.

Anonymkode: ecfe3...2a2

AnonymBruker
Skrevet

Det var da en merkelig ting å sitte og godte seg over. Er du ikke helt frisk? Du har frivillig gått og besøkt puber etc, og når du så har hatt negative opplevelser der i fylla, så er det eierne som har skylden og fortjener å få svi for det? For din dårlige evne til å håndtere alkohol?

Det var en svært merkelig ting å si av deg. Høres ut som du ikke er helt frisk mentalt.

Anonymkode: 94f50...5c4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mindre inntekter til staten, flere på trygd og mindre penger til dere som allerede er på trygd- kjempeopplegg🙈

Anonymkode: ec7f8...5b1

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hatt noen dårlige opplevelser med fly. Måtte de alle styrte, for jeg bryr meg overhodet ikke om hvem det måtte gå utover av totalt uskyldige mennesker i forhold til mine dårlige opplevelser. 🤪

Litt korttenkt? Du kan da bare holde deg unna barer og restauranter. For mange mennesker er dette hva de lever av. Deres jobb. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis det får ned alkoholkonsumet til folk, og kanskje til og med fører til livsstilsendringer er det jo ganske bra da. Synes egentlig at det er litt rart at restauranter ikke har blitt mer kreative, det er jo helt tragisk at det er alkohol som får det til å gå rundt. Mat smaker jo dritt med alkohol, er jo mye bedre med en gane som ikke er døyvet av etanol.

Anonymkode: ecfe3...2a2

Dette har deler av bransjen selvsagt prøvd, og noen med hell, og de er selvsagt glade for at noen fortsatt drar på restaurant selv om det ikke serveres alkohol. Likevel kan bransjen være så kreative de bare vil, men til slutt er det uansett gjestene som velger, og mange er da på godt og vondt ikke så interessert i å spise god mat hvis man ikke kan ha en flaske passende vin til. Bransjen kan naturlig nok ikke overleve på et mindretall som ikke ønsker alkohol til maten.  

Anonymkode: b161f...c0f

Skrevet

Hehe, jeg skal innrømme at jeg har tenkt noe av det samme. Før pandemien hadde jobben fredagspils hver fredag. Jeg ble som regel adlri med siden jeg er avholds. Men denne ene gangen klarte kollegaer å overtale meg. Vi dro sent ettermiddag og jeg nipper på en brus i et par timer. Så får jeg en telefon, som jeg går ut for å ta siden musikken er så høy. Dette var i desember 2019 og kaldt, men jeg tok ikke med meg jakka siden jeg bare skulle ut en kjapp tur. Når jeg skulle inn igjen, ble jeg stoppet av dørvakta som ba meg om å "ta en runde". Visstnok var jeg for full. Ikke fikk jeg hente jakka mi engang. Måtte kontakte kollegaene og be de komme ut med jakka, før jeg tuslet mot taxiholdeplassen.

Følte meg skikkelig ydmyket. Og når jeg tilfeldigvis gikk forbi sommeren 2021 og så at de hadde lagt ned, må jeg innrømme at jeg humret litt inni meg.

Anonymkode: f6eb8...41f

Skrevet

Synes det er leit bedrifter sliter generelt.

Men at Norges befolking er så inn i helvetes gira på å bli beruset er ganske skremmende.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Synes egentlig at det er litt rart at restauranter ikke har blitt mer kreative, det er jo helt tragisk at det er alkohol som får det til å gå rundt.

Hva foreslår du at restauranter skal gjøre da? 

Skrevet
Ost skrev (1 minutt siden):

Synes det er leit bedrifter sliter generelt.

Men at Norges befolking er så inn i helvetes gira på å bli beruset er ganske skremmende.

Det handler ikke om at folk er så gira på å bli beruset.

Det er mye billigere å drikke hjemme, hvis det var poenget.

• Liker 1
Skrevet
Isambard skrev (12 minutter siden):

Det handler ikke om at folk er så gira på å bli beruset.

Det er mye billigere å drikke hjemme, hvis det var poenget.

Nordmenn flest velger alltid det biligste, altså?

Dersom du sjekker de latterlige kommentarene på nyhetsartikler om skjenkestoppen så ser du et par stykker nevne at det går ut over bedriftene. Resten syter over at de ikke kan få alkoholen sin til maten når de er på restaurant. Du ser folk som syter over at nattklubber ikke er åpne sånn at de ikke kan bli dritings der. Har ikke noe å si at det er billigere å drikke hjemme - hvis du skal bruke det som argument så argumenterer du vel også for at puber og utesteder er irrelevante og ikke trenger å eksistere?

Faktum er at det er et voldsomt stort antall nordmenn som tilsynelatende har alkohol som en viktig del av deres liv. Det er skremmende. Det er noe galt med folk når de utagerer fordi de ikke får alkohol til et måltid, f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...