AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Jeg fester ikke, har tatt meg et glass vin en sjelden gang. Liker egentlig ikke å drikke. Men nå har jeg opplevd for 3 gang at noen jeg ikke kjenner spør om jeg er full. Hva kan grunnen til det være? Jeg snakker ikke for lite eller for mye, jeg ler litt mye, har et godt humør. Jeg kan gå på en fest uten å drikke og ha det like morro. Flere som opplever at noen tror du er full når du ikke er det? Anonymkode: 6ebf4...dda
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg fester ikke, har tatt meg et glass vin en sjelden gang. Liker egentlig ikke å drikke. Men nå har jeg opplevd for 3 gang at noen jeg ikke kjenner spør om jeg er full. Hva kan grunnen til det være? Jeg snakker ikke for lite eller for mye, jeg ler litt mye, har et godt humør. Jeg kan gå på en fest uten å drikke og ha det like morro. Flere som opplever at noen tror du er full når du ikke er det? Anonymkode: 6ebf4...dda Fordi folk tror at man må drikke for å slippe seg løs. De er så vant til å tenke at det er sånn det er. Folk er idioter. Anonymkode: 6e03a...619 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Jeg har opplevd det samme. Hvis jeg har det gøy og drar opp stemninga, tror folk som ikke vet jeg er avholds at jeg har drukket. Som den over skriver, det er liksom en selvfølge at man må drikke for å ha det gøy. Anonymkode: 7e02e...8dc 2
xaca Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Samme her. Noen dager kan jeg være veldig tullete og ha crazy humor, så spør folk om jeg er full.. eh… et det ikke lov å tulle når man er edru? 😅 må man alttid vær stille og rolig og seriøs🙀 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fordi folk tror at man må drikke for å slippe seg løs. De er så vant til å tenke at det er sånn det er. Folk er idioter. Anonymkode: 6e03a...619 Men dette forklarer jo ikke id et hele spørsmålet «er du full?» For det er et spørsmål man kun stiller i negativ mening. Altså, kan du fint tolke spørsmålet «er du full?» som den vesentlig lengre setningen: «nå oppfører du deg utenfor normal adferd. Jeg ønsker å forsikre meg om at du ikke har drukket så mye at vi øvrige burde sørge for å få deg hjem» Eventuelt det kortere hintet: «nå dummer du deg ut». Så når spørsmålet stilles til en som er edru bør vedkommende spørre seg selv om hen ønsker å fortsette denne altså abnormale adferden som normalt utløses av alkohol. Anonymkode: 7798d...36f
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Fordi folk tror at man må drikke for å slippe seg løs. De er så vant til å tenke at det er sånn det er. Folk er idioter. Anonymkode: 6e03a...619 Seriøst? Så hvis man ikke er kjip så er man altså full? Så sykt turn off. Anonymkode: 6c279...ff8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Men dette forklarer jo ikke id et hele spørsmålet «er du full?» For det er et spørsmål man kun stiller i negativ mening. Altså, kan du fint tolke spørsmålet «er du full?» som den vesentlig lengre setningen: «nå oppfører du deg utenfor normal adferd. Jeg ønsker å forsikre meg om at du ikke har drukket så mye at vi øvrige burde sørge for å få deg hjem» Eventuelt det kortere hintet: «nå dummer du deg ut». Så når spørsmålet stilles til en som er edru bør vedkommende spørre seg selv om hen ønsker å fortsette denne altså abnormale adferden som normalt utløses av alkohol. Anonymkode: 7798d...36f Jeg har aldri tenkt på at det er et spørsmål med negativ mening. Hvis noen er så fulle at de må kjøres hjem, trenger man ikke stille spørsmålet. Jeg tror det er vanligere å spørre hvis noen ler masse. Anonymkode: f5180...67d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 Ja, men jeg har add Anonymkode: 07c05...54b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå