Tiit Skrevet 27. august 2007 #2381 Del Skrevet 27. august 2007 Kanskje det hadde vært noe! Vi vil jo bruke den mest mulig, så da må det vel nesten bli littegranne nærmere. Vi tenker fortsatt, og har et bra tilbud på indre strøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 28. august 2007 #2382 Del Skrevet 28. august 2007 Koselig å les om livet ditt i permisjonstiden - gleder meg jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 28. august 2007 #2383 Del Skrevet 28. august 2007 Ja, du har mye å glede deg til angelou! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 29. august 2007 #2384 Del Skrevet 29. august 2007 La meg kjempetidlig i går, så det var helt greit å stå opp kl sju i dag. Snuppa la seg sju i gårkveld, puppet litt igjen ca kl ni, og sov så til sju i dag. Kan ikke klage på det! Nå sover hun igjen. I går fikset vi litt opp på rommet hennes. Vasket, hengte opp nye gardiner, nye rullegardiner, nytt sengetøy, og nytt gulvteppe som hun kan hoppe paradis på! Hengte opp sånn uro som spiller musikk over senga hennes, og ny lampe som ser ut som en smilende fargerik orm på veggen. Mye rosa der inne nå... Ble så koselig! På ettermiddagen i går gikk vi tur mens snuppa sov i vogna. Vi endte opp på en restaurant, og jeg spiste hestebiff for første gang i mitt liv!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søster Skrevet 29. august 2007 #2385 Del Skrevet 29. august 2007 guddamei, hvordan var hestebiffen??? Høres liksom ikke ut som mør indrefilet! Smakte det hest, eller? Rommet til snuppelita høres så koselig, ikke rart hun sover godt om natta. :icon_neutral: Hm, kanskje lillemor her ikke har det koselig nok, kan det være derfor hun ikke sover så godt? I natt hadde vi det festlig, kan du tro.... Storesøster hadde lagt i seg litt for mye godt og søtt i bursdagsselskapet så da klokka var 01.30 hørte jeg et skrik. Jeg løp inn til henne og der satt hun i sengen og spydde. Dette er ikke et egnet sted, tenkte min trette hjerne, og reiv ungen ut av senga. Så satte vi kursen mot badet. To ganger til rakk hun å kaste opp før vi rakk doen. Vi traff akkurat alle mattene underveis, i tillegg til at jeg sklei i herligheten og deisa i gulvet med henne over meg. Landet selvsagt akkurat i .... :juhu: Vi endte begge i badekaret mens pappa`n lå og skuret gulv og tepper en time etterpå. Jeg har utrolig vondt i rompa, som jeg landet ganske kraftig på der i mørket. Det er så koselig å ha barn!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiit Skrevet 29. august 2007 #2386 Del Skrevet 29. august 2007 guddamei, hvordan var hestebiffen??? Høres liksom ikke ut som mør indrefilet! Smakte det hest, eller? Rommet til snuppelita høres så koselig, ikke rart hun sover godt om natta. :icon_neutral: Hm, kanskje lillemor her ikke har det koselig nok, kan det være derfor hun ikke sover så godt? I natt hadde vi det festlig, kan du tro.... Storesøster hadde lagt i seg litt for mye godt og søtt i bursdagsselskapet så da klokka var 01.30 hørte jeg et skrik. Jeg løp inn til henne og der satt hun i sengen og spydde. Dette er ikke et egnet sted, tenkte min trette hjerne, og reiv ungen ut av senga. Så satte vi kursen mot badet. To ganger til rakk hun å kaste opp før vi rakk doen. Vi traff akkurat alle mattene underveis, i tillegg til at jeg sklei i herligheten og deisa i gulvet med henne over meg. Landet selvsagt akkurat i .... :juhu: Vi endte begge i badekaret mens pappa`n lå og skuret gulv og tepper en time etterpå. Jeg har utrolig vondt i rompa, som jeg landet ganske kraftig på der i mørket. Det er så koselig å ha barn!!!! Herlighetn, her går det for seg! Stakkars lita, og de store også. Håper bursdagen var vellykket. vi må vel snakkes litt om helga i morra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiit Skrevet 29. august 2007 #2387 Del Skrevet 29. august 2007 La meg kjempetidlig i går, så det var helt greit å stå opp kl sju i dag. Snuppa la seg sju i gårkveld, puppet litt igjen ca kl ni, og sov så til sju i dag. Kan ikke klage på det! Nå sover hun igjen. I går fikset vi litt opp på rommet hennes. Vasket, hengte opp nye gardiner, nye rullegardiner, nytt sengetøy, og nytt gulvteppe som hun kan hoppe paradis på! Hengte opp sånn uro som spiller musikk over senga hennes, og ny lampe som ser ut som en smilende fargerik orm på veggen. Mye rosa der inne nå... Ble så koselig! På ettermiddagen i går gikk vi tur mens snuppa sov i vogna. Vi endte opp på en restaurant, og jeg spiste hestebiff for første gang i mitt liv!! Så koselig det høres ut! Hun er ei heldig lita snuppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 29. august 2007 #2388 Del Skrevet 29. august 2007 Hun er ei herlig lita snuppe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 8. september 2007 #2389 Del Skrevet 8. september 2007 En stund siden sist nå! Har begynnt å gå turer på dagtid sammen med noen andre mødre. Etterpå får barna leke sammen, og mammaene spiser og skravler. Snuppa mi er den største, og herjer litt med de andre... Det er mye koseligere enn å bare gå tur alene! På mandag skal vi være her, og jeg har tilogmed bakt kanelsnurrer. Det skjer ikke for ofte! Var på sykehuset på onsdag, og snuppa ble sjekket både av lege og fysioterapaut. Ingen hadde noe å si på utviklingen. Hun legger fint på seg, er veldig sterk, og bruker kroppen sin flott. Hun ruller i full fart bortover gulvet, kommer seg dit hun vil, og i går prøvde hun tilogmed å krabbe litt fremover! Hun blir så fort stor... Hun er 5 måneder i dag, 7,7 kilo, og helt nydelig. Nå sover hun formiddagsluren sin i senga, og mammaen drikker kaffe. Er hjemme alene denne helga også. Når hun våkner skal vi en tur på kafe, og jeg skal prøve å finne noe hun kan få smake på. Har prøvd banan, fruktmos, melon, plomme... og alt går ned! Hun får grøt en gang om dagen, og jeg øker ikke før hun ser ut til å ha behov for mer. Hun virker mett og fornøyd, og sover rimelig godt om natta, så da holder vi oss til hovedsakelig til morsmelk enda. Følte for noen uker siden at jeg hadde litt lite melk, men ammet MASSE et par dager, og da tok det seg opp igjen. Hun hadde en periode på noen dager der hun bare tullet med puppen, og ikke ville spise noe særlig, men det sluttet hun heldigvis raskt med. Skulle ønske at snuppa ikke våknet så himla tidlig på morgenen, men det er vanskelig å få lagt henne noe tidligere. Kl 19 er hun heeelt utslitt. Blir litt mindre søvn på oss voksne enn jeg skulle ønske. Vi må legge oss ni eller ti noen kvelder! Men det går seg vel til det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiit Skrevet 9. september 2007 #2390 Del Skrevet 9. september 2007 Hei og hå! Så artig å høre og se hvor stor og fin og flink hun er blitt. Flott at du har fått trillevenner og lekevenner til snuppi! Det er kjempekjekt! Vi har hatt ei fin helg med nye opplevelser. Veldig vellykket vil jeg si. Vi har forlatt det nye familiemedlemmet..... men skal returnere til det så fort anledningen byr seg. Ble to fisker på meg, ikke mer... Men det må vel bli bedre en annen gang. Kyss og klem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 10. september 2007 #2391 Del Skrevet 10. september 2007 Kyss og klem til deg også, Tiit! Rart du ikke fikk mere fisk? Det pleier jo å koke der! I dag har vi vært "vertskap" for trilledamene. De kom halv ti, så trillet vi en lang tur mens barna sov. Så spiste vi og skravlet, og nå har de akkurat dratt. Veldig morsomt å se og høre på når de små leker! Snuppa mi herjer litt mye med de andre, og klorte en av dem, så jeg må holde litt øye med henne... Lille villingen min! I morra er det helsestasjonen, og vaksine... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 10. september 2007 #2392 Del Skrevet 10. september 2007 Forresten måtte jeg ta beltet et hakk inn i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 10. september 2007 #2393 Del Skrevet 10. september 2007 Takk for alle koselige gratulasjoner!! Sitter her på sengekanten på sykehuset, og har vondt overalt, men med et stor smil rundt munnen. Det er SÅ mye å fortelle, så jeg tror det blir kortversonen i denne omgang! Natt til i går var vi igjen på en sjekk på føden, fordi jeg var bekymret for snuppa. Ble sjekket og strippet, og kjente ganske rask harde tak i magen. Så gikk vannet kl 7. Det var misfarget, så vi fikk beskjed om å komme inn med en gang. Riene startet kjapt, så det var like greit! Ble undersøkt, men hadde knapt nok åpning i det hele tatt. Og dette skulle bli gjennomgangstemaet for dagen... Fikk satt drypp etter noen timer, og det åpnet seg LITT mer, men ikke mer enn to cm. Og etter mange timer med hard rier, og ikke noen særlig fremgang, hadde jeg VONDT!! Så frem med lystgassen. Det var ikke før neste jordmor kom på vakt at vi oppdaget at den ikke var koblet til... Ikke rart jeg syns den ikke funka! Og etterhvert som de skrudde opp dryppet ble jeg mer og mer desperat av smertene. Er lange perioder jeg ikke kan huske noe av. Så, litt over kl 18, kom endelig en elskelig mann med epidural!!! Men den funka ikke som den skulle, den heller. Først et par timer etter fikk de rettet opp det var feil, og da holdt jeg på å gå fra vettet. Slapp knapt taket i lystgassen, og var helt i min egen verden. Da epiduralen ENDELIG begynnte å virke, var jeg totalt utslitt etter 12 timer med rier. Ble så sjekka igjen ca halv ni, og det var fortsatt ikke mer åpning. Da mistet jeg det lille motet jeg hadde igjen... Så, kl ni, bestemte overlegedama at det ikke var noen vits i å holde på lengre. Hjertefrekvensen til jenta hadde vært litt slapp hele dagen, og de ville ha henne ut. Og det viste seg å ikke være et øyeblikk for tidlig! Kl 21. 29 ble hun hentet ut med keisersnitt, og en hel gjeng med leger og pleiere sprang ut av rommet med henne. Hun hadde svelget masse fostevann, og måtte ha hjelp til å puste. Jeg visste ikke hva som skjedde og fikk fullstendig panikk!!! Blodrykket raste, jeg kastet opp, fikk ikke puste... Prøvde å komme meg opp, men kroppen lystret jo ikke. Helt grusom følelse! De minuttene der vil jeg helst slette fra hukommelsen. Mannen ble sendt ut pga min reaksjon, og fikk være med på å bade og ta bleie på dattera si. Fikk høre etter en liten stund at alt var i orden med jenta. Ble sydd sammen, dopet enda mer ned, og kjørt på overvåkninga. Hadde mistet 1,2 liter blod, og var rimelig omtåket. (Måtte få blodoverføring i dag.)Dit kom også mannen etter en liten stund, og etter et par timer kom jenta vår også. Tårene mine sprutet! Sikkert MASSE mer å skrive, men nå kommer de snart inn hit med jenta mi! Formen er ikke helt på topp etter gårsdagen, kan man si... Men jeg kommer meg stadig. Snart tilbake! Måtte lete meg frem til dette innlegget... Åh, det er så rart å lese!!! Husker så godt hvordan det føltes. Det var noen uvirkelige dager der på sykehuset. Var så overlykkelig for at alt gikk bra med jenta mi, og så glad for at all ventinga var over. Ingenting ble sånn som jeg hadde forestilt meg. Hadde vel knapt tenkt tanken på at det kunne bli keisersnitt! Hun var så lita og skjør, syntes jeg. Og så sårbar der hun lå med den ekle sonden i nesa, og flere elektroder festet til det lille brystet... Huff! Men nå er hun stor og flink og sterk, og mammas solstråle!!! Kanskje jeg en gang i fremtiden får oppleve en fødsel til? Og da håper jeg inderlig at det blir annerledes. Få se barnet med en gang, få det opp på magen, høre det første skriket... Føler at jeg gikk glipp av mye der, ja. Mye rart å tenke på når gullungen sover og jeg sitter her med kaffekoppen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 10. september 2007 #2394 Del Skrevet 10. september 2007 :gråte: Negynte å trille tårene her jeg satt nå gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 10. september 2007 #2395 Del Skrevet 10. september 2007 Klemmer litt på angelou... Du har så uendelig mye å glede deg til! Det er så stort, voldsomt og fantastisk å bli mamma!!! Det er virkelig noe man aldri glemmer. Husker en klar tanke jeg hadde i hodet under fødselen, selv om det var vondt og alt det der........: DET BLIR IKKE MER SPENNENDE ENN DETTE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 11. september 2007 #2396 Del Skrevet 11. september 2007 Slemme dama stakk nåler i den lille babyjenta mi!!! :gråte: Det gikk egentlig helt greit, da... Men det er så fælt å se på at hun har vondt! Noen minutter med skriking, og så var hun like blid igjen. Sov i vogna etterpå, mens mammaen og pappaen spiste lunsj på kafe. Litt utilpass i ettermiddag, men sover godt nå. Skal på trilletur i morratidlig, så da håper jeg hun er i fin form. Har så himla vondt i hofta, så jeg håper det også ordner seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiit Skrevet 11. september 2007 #2397 Del Skrevet 11. september 2007 Du skulle vel ha hatt deg en tur til J.F. tenker jeg. Det er ikke så artig med de der vaksinene, men det må jo til, mener iallefall jeg. Håper hun får sove godt hele natta. Nå skal jeg kose meg med seriekveld. F. har vært på jazzdans og E på fotballtrening. I morra er det kamp og foreldremøte., og S reiser på kurs i to dager. Så det går igrunnen rimelig i ett.. men sånn e det no. Kyss og klem til dere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 11. september 2007 #2398 Del Skrevet 11. september 2007 Ja, det pleier vel å gå rimelig i ett hos dere! Skjønningene dine... Hadde et vanvittig styr med hofta før helga, og da jeg badet snuppa i kveld skjedde akkurat det samme. At jeg skulle vært hos J.F. var den første tanken som slo meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 12. september 2007 #2399 Del Skrevet 12. september 2007 Har hatt en kjempetung natt... Snuppa reagerte nok på vaksina, og var stort sett våken, og dermed jeg også. Så sliten nå! Har trillet tur med damene, og hun hadde bare ikke dagen sin. Hun sover nå, så jeg håper det bedrer seg. Skal på yoga i kveld, så jeg får bare satse på at hofta holder. Ikke så vondt i dag, så det skal vel gå bra. Det er jo så deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 14. september 2007 #2400 Del Skrevet 14. september 2007 Det regner, og er skikkelig høstlig ute. Fyrer i ovnen, drikker morrakaffen, og koser oss. Mannen er hjemme i dag! Snuppa sover første duppen sin for dagen, etter at vi stod opp litt før åtte. Mannen har stått opp tidlig med henne mye i det siste, så i dag var det min tur. Har ingen planer for dagen. Skal vel ut og trille litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå