AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Hei Har prøvd å gi grøt i to måneder til min datter som er 8.mnd gammel. Hun liker ikke grøt. Fikk høre om grøtlapper. Det var noe hun likte klarer å spise 2 små grøtlapper. Jeg lager slik: 3 SS babygrøt pulver Litt vann Halv banan Et egg Litt bakepulver Steker det i smør Jeg lurer på om hvordan dere lager grøtlapper? Har dere i noe annet også? Hva er din oppskrift?😃 Anonymkode: 4564c...0ac
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 Åå jeg bruker mye forskjellig! Jeg tar feks 1 banan, 1 egg og vellingpulver (velling er ikke så populært, så jeg bruker opp pulveret). Sist tok jeg 1 banan, 1 egg, litt Havregryn og peanøttsmør. Dette pleier ofte å stekes i kokosolje, for det gir ekstra god smak (smør er digg det og), også kan man ha revet eple ved siden av med litt ceylon kanel blandet i (det er viktig at det er ekte kanel, pga nyrene, men man tar jo bare såvidt litt uansett). Anonymkode: 720a9...bac
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 Jeg lagde bare en porsjon babygrøt, hadde oppi ett egg og litt vaniljesukker 😅 Funket helt fint. Nå er han litt eldre (over 2) og nekter å spise lapper lagd av grøt, så da lager jeg grove havrelapper eller bananlapper i stedet 😊 Anonymkode: 737c3...0e1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Rester av hjemmelaget havregrøt, tar oppi ett egg, mel på slump og litt bakepulver. Serverer med nøttesmør, bananmos, brunost eller bare som de er. Kan ikke se for meg at grøtlapper laget av pulvergrøt er spesielt godt eller delikat… Anonymkode: bf8fb...cda 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rester av hjemmelaget havregrøt, tar oppi ett egg, mel på slump og litt bakepulver. Serverer med nøttesmør, bananmos, brunost eller bare som de er. Kan ikke se for meg at grøtlapper laget av pulvergrøt er spesielt godt eller delikat… Anonymkode: bf8fb...cda Ja grøtlapper laget av babygrøt er ikke gode men det er den eneste måten å få babyen til å få i seg litt grøt😃 Ts Anonymkode: 4564c...0ac
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja grøtlapper laget av babygrøt er ikke gode men det er den eneste måten å få babyen til å få i seg litt grøt😃 Ts Anonymkode: 4564c...0ac Neimen altså, lag vanlig havregrøt da?! Anonymkode: bf8fb...cda
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Neimen altså, lag vanlig havregrøt da?! Anonymkode: bf8fb...cda Jeg bruker babygrøt pga at den inneholder jern Anonymkode: 4564c...0ac
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #8 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg bruker babygrøt pga at den inneholder jern Anonymkode: 4564c...0ac Bruk havregryn som du bløtlegger kvelden/morgenen før du skal bruke det. Det er jern i korn også, det tas lettere opp i kroppen om det er bløtlagt noen timer før det skal brukes. Anonymkode: 24f1e...7ae
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #9 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg bruker babygrøt pga at den inneholder jern Anonymkode: 4564c...0ac Det gjør vanlig grøt (havregryn, hirse etc) også, og enda bedre hvis du følger rådet over om bløtlegging kvelden i forveien. Man MÅ ikke gi babygrøt, det er et særnorsk/skandinavisk - og smakløst - fenomen som nærmest ikke eksisterer i andre land. Mye bedre med ordentlig grøt Anonymkode: bf8fb...cda 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #10 Skrevet 10. januar 2022 Mine elsker lapper! Jeg moser 1 banan og blander med 1 egg og en liten ss lettkokte havregryn. La det stå minst 30 min slik at havregrynen sveller. Du kan alternativt bruke havremel. Stek i smør, og bruk gjerne et lite dryss kanel/ceylon-kanel. Anonymkode: faae7...9b0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #11 Skrevet 10. januar 2022 Mine elsker lapper! Jeg moser 1 banan og blander med 1 egg og en liten ss lettkokte havregryn. La det stå minst 30 min slik at havregrynen sveller. Du kan alternativt bruke havremel. Stek i smør, og bruk gjerne et lite dryss kanel/ceylon-kanel. Anonymkode: faae7...9b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå