Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Har prøvd å gi grøt i to måneder til min datter som er 8.mnd gammel. Hun liker ikke grøt. Fikk høre om grøtlapper. Det var noe hun likte klarer å spise 2 små grøtlapper. Jeg lager slik:

3 SS babygrøt pulver

Litt vann

Halv banan

Et egg

Litt bakepulver

Steker det i smør

Jeg lurer på om hvordan dere lager grøtlapper? Har dere i noe annet også? Hva er din oppskrift?😃

Anonymkode: 4564c...0ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åå jeg bruker mye forskjellig! 

Jeg tar feks 1 banan, 1 egg og vellingpulver (velling er ikke så populært, så jeg bruker opp pulveret). 

Sist tok jeg 1 banan, 1 egg, litt Havregryn og peanøttsmør.

Dette pleier ofte å stekes i kokosolje, for det gir ekstra god smak (smør er digg det og), også kan man ha revet eple ved siden av med litt ceylon kanel blandet i :) (det er viktig at det er ekte kanel, pga nyrene, men man tar jo bare såvidt litt uansett).

Anonymkode: 720a9...bac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lagde bare en porsjon babygrøt, hadde oppi ett egg og litt vaniljesukker 😅 Funket helt fint. 

Nå er han litt eldre (over 2) og nekter å spise lapper lagd av grøt, så da lager jeg grove havrelapper eller bananlapper i stedet 😊

Anonymkode: 737c3...0e1

AnonymBruker
Skrevet

Rester av hjemmelaget havregrøt, tar oppi ett egg, mel på slump og litt bakepulver. Serverer med nøttesmør, bananmos, brunost eller bare som de er. Kan ikke se for meg at grøtlapper laget av pulvergrøt er spesielt godt eller delikat…

Anonymkode: bf8fb...cda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Rester av hjemmelaget havregrøt, tar oppi ett egg, mel på slump og litt bakepulver. Serverer med nøttesmør, bananmos, brunost eller bare som de er. Kan ikke se for meg at grøtlapper laget av pulvergrøt er spesielt godt eller delikat…

Ja grøtlapper laget av babygrøt er ikke gode men det er den eneste måten å få babyen til å få i seg litt grøt😃

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja grøtlapper laget av babygrøt er ikke gode men det er den eneste måten å få babyen til å få i seg litt grøt😃

Ts

Neimen altså, lag vanlig havregrøt da?!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Neimen altså, lag vanlig havregrøt da?!

Jeg bruker babygrøt pga at den inneholder jern

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bruk havregryn som du bløtlegger kvelden/morgenen før du skal bruke det. Det er jern i korn også, det tas lettere opp i kroppen om det er bløtlagt noen timer før det skal brukes.

Anonymkode: 24f1e...7ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det gjør vanlig grøt (havregryn, hirse etc) også, og enda bedre hvis du følger rådet over om bløtlegging kvelden i forveien. Man MÅ ikke gi babygrøt, det er et særnorsk/skandinavisk - og smakløst - fenomen som nærmest ikke eksisterer i andre land. Mye bedre med ordentlig grøt :)

• Liker 2
Skrevet

Mine elsker lapper! Jeg moser 1 banan og blander med 1 egg og en liten ss lettkokte havregryn. La det stå minst 30 min slik at havregrynen sveller. Du kan alternativt bruke havremel.

Stek i smør, og bruk gjerne et lite dryss kanel/ceylon-kanel.

Anonymkode: faae7...9b0

Skrevet

Mine elsker lapper! Jeg moser 1 banan og blander med 1 egg og en liten ss lettkokte havregryn. La det stå minst 30 min slik at havregrynen sveller. Du kan alternativt bruke havremel.

Stek i smør, og bruk gjerne et lite dryss kanel/ceylon-kanel.

Anonymkode: faae7...9b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...