AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Noen andre som har kjenner til dette? Vet ikke om det er pga endring av følelsen, eller om det kommer til å endre seg over tid? Det er noen mnd siden nå, men han later bare som ingenting og jeg har ikke lyst til å gjøre han lei seg eller usikker ved å påpeke det. Hadde ikke så veldig stor penis i utgangspunktet så den faller ofte ut under samleie og noen stillinger er vanskelige så jeg unngår disse. Råd? Anonymkode: 6d486...943
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Ereksjon og forhud har ingenting med hverandre å gjøre. Mannlig omskjæring er svært vanlig og utbredt i verden og det er meningsløst å knytte ereksjonsproblemer til den hudbiten. Jeg er mann og omskjært etter at en hudsykdom gjorde forhuden trang og uelastisk. Det har ikke vært noen vanskeligheter med ereksjon i det hele tatt. Noen snakker om faren for redusert følelse. Jeg tror en del av det kommer fra synsere, som er imot omskjæring av en eller annen grunn, og som uten erfaring selv snakker om denne faren. Det er et lite problem, kun et lite ett. Man blir selvsagt mindre ømfindtlig på penishodet når det hele tiden får en ubeskyttet berøring. Men under sex er det egentlig bare fint. Man holder lenger og kan kontrollere egen utløsning på en ny måte. Men når jeg er sammen med en ny partner, og er opphisset fordi det er nytt, kan jeg fortsatt komme tidligere enn jeg ønsker. Ved onani må man bare justere teknikken litt, så går det også helt bra. Men ereksjonsproblemer? Nei. Da må de handle om andre ting, og som oftest de helt alminnelige årsakene til slikt. Anonymkode: e65af...aa7 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 42 minutter siden, AnonymBruker said: Ereksjon og forhud har ingenting med hverandre å gjøre. Mannlig omskjæring er svært vanlig og utbredt i verden og det er meningsløst å knytte ereksjonsproblemer til den hudbiten. Jeg er mann og omskjært etter at en hudsykdom gjorde forhuden trang og uelastisk. Det har ikke vært noen vanskeligheter med ereksjon i det hele tatt. Noen snakker om faren for redusert følelse. Jeg tror en del av det kommer fra synsere, som er imot omskjæring av en eller annen grunn, og som uten erfaring selv snakker om denne faren. Det er et lite problem, kun et lite ett. Man blir selvsagt mindre ømfindtlig på penishodet når det hele tiden får en ubeskyttet berøring. Men under sex er det egentlig bare fint. Man holder lenger og kan kontrollere egen utløsning på en ny måte. Men når jeg er sammen med en ny partner, og er opphisset fordi det er nytt, kan jeg fortsatt komme tidligere enn jeg ønsker. Ved onani må man bare justere teknikken litt, så går det også helt bra. Men ereksjonsproblemer? Nei. Da må de handle om andre ting, og som oftest de helt alminnelige årsakene til slikt. Anonymkode: e65af...aa7 Det er ikke synsing å vise til all følsomheten som *kan* sitte i selve forhuden. Det er anslått mellom 1000-10000 nervendinger av flere typer bare forhuden, mot ca 4000 nerveendinger i glans. Enkelte menn har derfor mer følsomhet i forhuden enn i penishodet og kan ha problemer med å oppnå orgasme uten stimulering av selve forhuden inkl. frenulum. Jeg har selv et slikt eksemplar av en penis. Dette VET jeg og min partner og det virker inn på hva jeg liker/behøver av stimulering. At fysisk berøring/stimulering av penis med alderen ofte blir viktigere for menn for å oppnå ereksjon er også velkjent. Jeg synes derfor ikke det er oppsiktsvekkende at endringer i nervesystemet i penis som følge av omskjæring kan ha visse følger for enkelte. Dette er da også kjent. At mange omskårne menn ikke opplever problemer er for all del veldig bra, men det motbeviser ikke at enkelte erfarer noe helt annet. Misoppfatningen er at alle peniser er like og har mest følsomhet i hodet og ingen nevneverdig følsomhet i forhuden, og dette er beviselig ikke riktig. Det gjelder mange, men ikke alle. Anonymkode: 41b24...5f0 9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Hvorfor i helvete skulle han omskjære seg? Anonymkode: 86bb6...fa4 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Noen andre som har kjenner til dette? Vet ikke om det er pga endring av følelsen, eller om det kommer til å endre seg over tid? Det er noen mnd siden nå, men han later bare som ingenting og jeg har ikke lyst til å gjøre han lei seg eller usikker ved å påpeke det. Hadde ikke så veldig stor penis i utgangspunktet så den faller ofte ut under samleie og noen stillinger er vanskelige så jeg unngår disse. Råd? Anonymkode: 6d486...943 Min elsker igjennom 7 år omskjærte seg for noen år siden. ingen forskjell på hvor kåt han blir på meg, hvor stiv han blir, eller hvor lenge vi kan holde på, ( timesvis) Anonymkode: c02f1...06c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 Det kan jo være psykisk også, at det tar litt tid for ham å bli vant til sin nye penis og hvordan den kjennes ut. Det vil sikkert ordne seg med tiden. Anonymkode: fbaf8...534 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor i helvete skulle han omskjære seg? Anonymkode: 86bb6...fa4 Mange menn gjør faktisk dette frivillig, tro det eller ei. Helt normalt å gjøre i USA, der er det unormalt å ikke være omskåret. Anonymkode: 21759...09d 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #8 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor i helvete skulle han omskjære seg? Anonymkode: 86bb6...fa4 Fordi det er mer hygienisk og ser bra ut? Anonymkode: c1321...ad5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #9 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 17.32): Fordi det er mer hygienisk og ser bra ut? Anonymkode: c1321...ad5 Fordi han fikk en hudsykdom som gav trang forhud og plager. Anonymkode: 6d486...943 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #10 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 17.32): Fordi det er mer hygienisk og ser bra ut? Anonymkode: c1321...ad5 Ehm, bor dere i en ørken? Anbefaler innlagt vann om hygiene er et problem. Om dere har innlagt vann anbefaler jeg å bruke det. Det finnes også fine ting kalt såpe/intimsåpe som er laget for å faktisk vaske sine edlere deler! Ganske fantastisk, og det har en beviselig innvirkning på hygienen uten å kappe av nytelsesnerver! Helt uten bivirkninger er det faktisk også! Personlig synes jeg det ser ut som en naken sopp, men smaken er vel som baken 😊 Anonymkode: fb3a7...77f 9
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #11 Skrevet 10. januar 2022 grunnen hvorfor menn omskjærte seg før i tiden var fordi de var kåte jævler som bar seksuelle sykdommer daglig, skitten rennende vann og hadde null personlig hygiene. vi lever i europa i 2022 hva driver dere med Anonymkode: b43d9...248 5
Voksenmann Skrevet 10. januar 2022 #12 Skrevet 10. januar 2022 Jeg ble omskåret for noen uker siden pga av fimose men kirurgen tok ikke bort hele forhuden. Har ikke helt grodd så jeg vet ikke om den funker eller ei enda men det er fortsatt hud over penis hodet 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #13 Skrevet 10. januar 2022 7 minutter siden, Voksenmann said: Jeg ble omskåret for noen uker siden pga av fimose men kirurgen tok ikke bort hele forhuden. Har ikke helt grodd så jeg vet ikke om den funker eller ei enda men det er fortsatt hud over penis hodet Enda godt du fikk beholde en del. Virker som det er litt mer lettvint for kirurger å ta alt. Mener det burde være aller siste utvei og ikke noe de overtaler folk til. Håper det går fint! Anonymkode: 41b24...5f0 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #14 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 11.01): Jeg tror en del av det kommer fra synsere, som er imot omskjæring av en eller annen grunn Eller fra synsere som er for omskjæring av en eller annen grunn. Det som er sikkert er at svært få leger anbefaler omskjæring hvis det ikke foreligger medisinske grunner til det. Anonymkode: 39230...f63 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #15 Skrevet 10. januar 2022 Voksenmann skrev (17 minutter siden): Jeg ble omskåret for noen uker siden pga av fimose men kirurgen tok ikke bort hele forhuden. Har ikke helt grodd så jeg vet ikke om den funker eller ei enda men det er fortsatt hud over penis hodet Hvorfor fikk du dette utført i voksen alder? Jeg har selv en sønn på 8 år som ikke tør å dra forhuden tilbake, men han vil IKKE til lege... Jeg vet ikke om jeg vil tvinge ham, jeg er redd for å traumatiske ham om jeg tvinger ham. Kan jeg få spørre om operasjonen din har hatt noe å si for sensitiviteten? Anonymkode: ed0f6...9de
Voksenmann Skrevet 10. januar 2022 #16 Skrevet 10. januar 2022 37 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor fikk du dette utført i voksen alder? Jeg har selv en sønn på 8 år som ikke tør å dra forhuden tilbake, men han vil IKKE til lege... Jeg vet ikke om jeg vil tvinge ham, jeg er redd for å traumatiske ham om jeg tvinger ham. Kan jeg få spørre om operasjonen din har hatt noe å si for sensitiviteten? Anonymkode: ed0f6...9de Jeg ble operert pga fimose. Forhuden mistet elasiteten slik at huden sprakk når jeg var erigert. Er visstnok normalt blant voksne menn iflg legen. Merker ingen forskjell på sensitiviteten men så har jeg ikke gjort så mange sprell heller da den fortsatt er sår. Men det skal sies at jeg tror jeg muligens er mer sensitiv merket jeg sist vi koste forsiktig men det kan jo være grunnet 6 uker ufrivillige sølibat😊 Men jeg har en kollega som ble omskåret i ung alder pga det du beskriver med sønnen din. Forhuden grodde fast over hodet og måtte fjernes helt. Han forteller at han er langt mindre sensitive etter omskjærelsen. Traumene ved en eventuell omskjæring er nok langt større enn en tur til legen nå for sønnen din. Han får heller ikke vasket seg skikkelig noe som blir et større problem når han kommer i puberteten om 4-5 år. Jeg ville tatt han med til legen nå bare for sikkerhets skyld. Lykke til. 1
Voksenmann Skrevet 10. januar 2022 #17 Skrevet 10. januar 2022 59 minutter siden, AnonymBruker said: Enda godt du fikk beholde en del. Virker som det er litt mer lettvint for kirurger å ta alt. Mener det burde være aller siste utvei og ikke noe de overtaler folk til. Håper det går fint! Anonymkode: 41b24...5f0 Denne legen jobber kun for det offentlige og iflg han så kutter han aldri bort alt med mindre det er helt medisinsk nødvendig. Han omskjærer heller ikke barn eller andre med mindre det er medisinske grunner. Han kalte min "stil" europeisk omskjæring. 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #18 Skrevet 10. januar 2022 1 hour ago, Voksenmann said: Jeg ble operert pga fimose. Forhuden mistet elasiteten slik at huden sprakk når jeg var erigert. Er visstnok normalt blant voksne menn iflg legen. Merker ingen forskjell på sensitiviteten men så har jeg ikke gjort så mange sprell heller da den fortsatt er sår. Men det skal sies at jeg tror jeg muligens er mer sensitiv merket jeg sist vi koste forsiktig men det kan jo være grunnet 6 uker ufrivillige sølibat😊 Men jeg har en kollega som ble omskåret i ung alder pga det du beskriver med sønnen din. Forhuden grodde fast over hodet og måtte fjernes helt. Han forteller at han er langt mindre sensitive etter omskjærelsen. Traumene ved en eventuell omskjæring er nok langt større enn en tur til legen nå for sønnen din. Han får heller ikke vasket seg skikkelig noe som blir et større problem når han kommer i puberteten om 4-5 år. Jeg ville tatt han med til legen nå bare for sikkerhets skyld. Lykke til. Hold an litt her da. Har selv en sønn på 10 med fimose. Han er behandlet for balanitt (forhudsbetennelse) én gang, i fjor. Ja pga vanskelig renhold selvfølgelig. Men ifølge en dansk studie lar forhuden seg trekke tilbake hos kun ca 50% av 10-åringer, mens ved endt pubertet er tallet 99%, som følge av hyppige ereksjoner og onani. Så med mindre det utvikler seg videre problemer frem mot og under puberteten, bør man avvente, tenker jeg. Det kan også forsøkes med hjelp fra kortisonkrem å utvide forhuden forsiktig, dette i samråd med lege. Gutten selv er den eneste som skal trekke forhuden bakover, bare han kan kjenne om det blir smertefullt. Uforsiktighet med dette kan føre til større problemer og skader, så dette må gjøres gradvis og forsiktig. Ellers kan det å stresse med å få den trukket tilbake for tidlig i verste fall fremprovosere behov for kirurgi, og det vil oppegående mennesker helst unngå! En gutt på 8 bør derfor heller IKKE presses til å trekke tilbake forhuden da dette ikke er mulig for alle i så ung alder. Som nevnt, kun ca 50% av tiåringer gjør dette uten problemer. 8 år er alt for tidlig å pushe på med dette!!! Men for all del, en tur til legen kan jo være greit hvis bekymringer melder seg. Det er vanligvis også mulig å skylle inn under forhuden med egnet redskap hvis den ikke lar seg trekke tilbake. F, eks typ øreskylleballong. Husker selv jeg hadde stor uro for dette "store øyeblikket" etter å ha lest skumle historier om trang forhud i legebøkene da jeg var barn. Husker ikke når det tilslutt ble, men kanskje i 10-11 års alderen. Lettelsen var stor da det gikk helt fint. Hadde aldri hatt en betennelse eller annet ubehag før den tid. Anonymkode: 41b24...5f0 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #19 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 12.06): Hvorfor i helvete skulle han omskjære seg? Anonymkode: 86bb6...fa4 Hva er det for en måte å stille spørsmål på? Det kan da være fysiske grunner såvel som psykiske.. Anonymkode: cb890...559 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #20 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 12.06): Hvorfor i helvete skulle han omskjære seg? Anonymkode: 86bb6...fa4 Helseproblemer //som meg foreksempel og jeg anger ikke det .. Anonymkode: 09db6...34a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå