Gå til innhold

Klarer du å se forskjell på nordmenn, svensker,danske, finner og islendinger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at nordmenn ofte er litt mørkere og mer ustelte. Svenskene er polerte, glatte og blonde. Danskene har ølmage og mer slitne i ansiktet( på grunn av alkohol). Finnene ser helt annerledes ut, ( vanskelig å sette fingeren på det). Islendingene ser ut som vikinger.

Anonymkode: 53fac...fbc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan være enig i at enkelte finner har spesielle trekk, men blonde svensker eksisterer knapt lenger.

Anonymkode: be7bf...895

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde håpa dette var en tråd hvor vi kunne gjette hvor personen på bildet kom ifra! 😅

Anonymkode: 8be46...ce0

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Flere blonde i Danmark , reist der mye. Svenskene ser minst ut som oss: nor dan is

Anonymkode: 9f8a3...9e6

AnonymBruker
Skrevet

Noen ser ekstra ut som landet de kommer fra, men mange av oss fra norden ser ganske like ut.

Anonymkode: bd6f0...628

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mine gener er fra norden og de britiske øyer. Hvordan ser jeg da ut?

Anonymkode: 57b83...319

AnonymBruker
Skrevet

Norske, svenske og danske ser jeg til en viss grad forskjell på. Har ikke tatt med finske og islendinger før. Kjæresten min trodde meg ikke, så han fant bilder av norske, svenske og danske og ba meg gjette, og jeg traff på alle fem han spurte om😅

Svenske har mer dratt ansikt, og gjerne litt mer kantete.

Danske har rundere ansikt, bredere enn både norske og svenske, men de er mye likere norske enn det svenskene er.

Norske ser norske ut. Klarer ikke helt beskrive de.

Anonymkode: 49435...4f1

• Liker 3
Skrevet

Nei, og alle som sier de gjør lyver.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

På noen så ja, men ikke alle. Blir litt som her det så, ser man på noen hvilken grend de kommer fra. Selv om du ikke kjenner dem

Anonymkode: 991a2...5b3

Skrevet

Det er nok en del forskjeller ja.

Summen av klær, kroppspråk, kosthold, sol osv gir mye å gå etter.

Finlendere ser jo spesielt finsk ut da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Islendere, særlig menn, er høye, robuste, rakryggede og glade og jordnære. Finlendere har også godt humør og av utseende føler jeg de har litt mer smale øyne og mindre neser. Nordmenn kan være litt mulefunkne og litt mørkere i håret pga all skipsfarten fra sør i gamle tider. Litt tjukkere enn de andre scandinaverne men godt kledd. Svenskene er også svært velstelte og med en anarkistisk holdning til litt av hvert. Danskene er høflige, mystiske og litt tilbakeholdne. Mange har blonde krøller.

...men for å være helt ærlig så tror jeg ikke at jeg ville sett forskjell i virkeligheten.

Anonymkode: 053a0...20b

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, ser ikke forskjell. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg føler at nordmenn ofte er litt mørkere og mer ustelte. Svenskene er polerte, glatte og blonde. Danskene har ølmage og mer slitne i ansiktet( på grunn av alkohol). Finnene ser helt annerledes ut, ( vanskelig å sette fingeren på det). Islendingene ser ut som vikinger.

Genetisk går svensker, nordmenn og dansker under ett.  Finner er for seg selv.  Tok en myheritage DNA-test og man får opp skandinavisk opphav også blir det delt opp til land og landsdeler.   Islendinger har mye fra nordmenn. (Island ble bebodd av nordmenn på 800 tallet)

Anonymkode: 21b8c...0e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mine gener er fra norden og de britiske øyer. Hvordan ser jeg da ut?

Anonymkode: 57b83...319

Norsk

Anonymkode: 21b8c...0e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alltid, men av og til, ja. Jeg kan til og med se hvor i Norge de kommer fra av og til.

Anonymkode: 2acf7...5a3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Veldig lett å se forskjellen. Man ser det på ansiktsformen og slikt. Av og til kan jeg ikke alltid sette fingeren på hva det er som gjør personen "dansk" for eksempel, ser det bare. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke alltid, men av og til, ja. Jeg kan til og med se hvor i Norge de kommer fra av og til.

Anonymkode: 2acf7...5a3

Tull og tøys. 

Jeg er feks fra Trøndelag, da jeg studerte så jeg en jente som lignet veeeeldig på meg. Hun var bergenser. Mange sånne eksempler fra folk sikkert. Du har ikke peiling.

Anonymkode: 78a45...085

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn klarer ikke å gjenkjenne sine egne en gang. Har flere slektningene nordmenn tror er utlendinger. 

Anonymkode: 267ca...55d

AnonymBruker
Skrevet

Islendinger er vakrere enn de andre du nevner. 

Anonymkode: 52666...384

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alltid selvfølgelig.  Men det er noen trekk som er typisk dansk og typisk svensk uten at jeg klarer å forklare det med ord. Har forøvrig bodd i Danmark og aldri snudd meg så mye etter kjekke, velkledde menn! 😍

Anonymkode: d6017...b44

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...