Gå til innhold

Hva koster det å ramme inn et bilde profesjonelt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hos rammeverksted eller lignende, det er ca. 30x40 eller 40x50. Står bare "ta kontakt" på alle sider jeg ser på, men noen som har gjort det og vet? 

Anonymkode: 7d992...b3b

AnonymBruker
Skrevet

Umulig å svare på. Grunnen til at du må ta kontakt er fordi det er stor variasjon i prisen ut i fra hvilken rammetype du vil ha, om du skal ha passepartout (hvordan, enkel, dobbel osv.) og hva slags glass du skal ha. 

Anonymkode: c420d...166

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det varierer fra dyrt til hinsidiges vanvittig dyrt 😅

Endret av Me for life
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Me for life skrev (14 minutter siden):

Det varierer fra dyrt til hinsidiges vanvittig dyrt 😅

Hehe hvor dyrt? Enkleste sort ramme de har, eller er det like greit å kjøpe en på Biltema? 

Skrevet

Det finnes en mellomting mellom profesjonell innramming og Biltema, da. Jeg har kjøpt endel rammer på BGA fotobutikk, de er veldig fine. Noen har jo ekte glass og andre plast, fx. 

Rammet inn to bilder i høst, pga uvanlig str. 1500kr for 43x40, og ca 1000kr for 10x40. 

• Liker 1
Skrevet

Tipper det vil komme på 1200-1500,-

Anonymkode: d31bf...3cd

Skrevet

For størrelsen du nevner koster det ca 1600 kr hos min lokale rammemaker, for en enkel, sort ramme med glass. Skal man ha mer fancy gullrammer etc. blir det selvfølgelig dyrere.

• Liker 1
Skrevet

Har betalt alt mellom 800 og 2000.

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo og bruke en ramme du har, og få de til å lage paspartou. Det blir rimeligere. Bygger de rammen blir det dyrere.

Anonymkode: f3201...34a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 0.05):

Hehe hvor dyrt? Enkleste sort ramme de har, eller er det like greit å kjøpe en på Biltema? 

Vi bruker enkle sorte rammer på våre bilder (mellomstore) og har pleid å betale 1500-2000 kr.

Kjøper ikke ferdig ramme til kunst.

Men om jeg skal ramme inn en barnetegning eller plakat hadde jeg valgt rimelig fra Ikea/Claes Ohlson. 

Skrevet

Jeg fikk rammet inn en a5 tegning for et par år siden på det lokale rammeverkstedet. Enkleste sorte ramme, hvit passepartout. Kom på 800kr. Verdt det for det bildet :)

Anonymkode: 096ca...208

Skrevet

Har betalt fra 1500- 3000 for 50×70 kommer an på hvilken list, glasskvalitet og passepartout. Jeg synes det er verdt det. Da får jeg en ramme som både passer til bildet og interiøret.  

Anonymkode: a47ec...a6c

Skrevet

Fra et par tusen. 
Mitt siste kunstverk gikk jeg til en fotobutikk med rammeverksted, tok en standard og det kostet vel 1200 eller noe. Om jeg ville ha museumsglass kostet det nærmere en tusenlapp ekstra. 

Anonymkode: e8ebb...32d

Skrevet

Som flere har sagt: Avhenger av ramme, glass osv. Har betalt alt fra rundt 1000-lappen til mange tusen, men da er det snakk om store trykk med refleksfritt glass.

Anonymkode: be7d3...59f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...