Gå til innhold

Kan arbeidsgiver «nekte» meg å få barna hjem etter samvær ved karantene eller isolasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn har fått beskjed om at de er nærkontakt og må teste seg. Dersom testen er positiv er jeg redd arbeidsgiver blir irritert på meg om jeg tar imot barnet hjem igjen nå etter helgesamvær da det vil innebære at jeg må være hjemme med barnet.
Jeg har vel rett til å få barnet hjem likevel? Noen som har vært i liknende situasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må arbeidsgiver få vite om dette på forhånd? Det er vel bare å informere arbeidsgiver når det evt er et faktum at du må være hjemme med barnet ditt? 

• Liker 7
Skrevet
lalaB skrev (8 timer siden):

Hvorfor må arbeidsgiver få vite om dette på forhånd? Det er vel bare å informere arbeidsgiver når det evt er et faktum at du må være hjemme med barnet ditt? 

Barnet må leveres til meg mandag morgen istedenfor til bhg, og da måtte jeg sagt ifra til arbeidsgiver at jeg måtte være hjemme.

Skrevet

Arbeidsgiver har da ingenting med det å gjøre. Har du syke barn, så har du syke barn.

• Liker 6
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Det er vel ikke annerledes enn ved vanlig sykdom? Hvis det er mandag som er byttedag, er det jo ditt ansvar? Barnehagen hadde jo ringt deg dersom barnet ble sykt i barnehagen den dagen?

Skrevet

Du er først og fremst foreldre så ansatt. Om sjefen din forventer du skal sende vek barne dit forbi gå på jobb mangler han Bakke kontakt! Jeg ville ikke vurdert det en gang.

Skrevet
10 hours ago, Chandria said:

Barn har fått beskjed om at de er nærkontakt og må teste seg. Dersom testen er positiv er jeg redd arbeidsgiver blir irritert på meg om jeg tar imot barnet hjem igjen nå etter helgesamvær da det vil innebære at jeg må være hjemme med barnet.
Jeg har vel rett til å få barnet hjem likevel? Noen som har vært i liknende situasjoner?

Jeg tar kanskje feil her? Men de skal vell strengt talt være hos far frem til negativ test.

• Liker 1
Skrevet
Enterprises skrev (4 minutter siden):

Jeg tar kanskje feil her? Men de skal vell strengt talt være hos far frem til negativ test.

Samvær skal gå som normalt om barnet er  i karantene. 
om barnet er i isolasjon skal barnet bli hos forelderen barnet var hos da det testet positivt

• Liker 1
Skrevet
hufsa87 skrev (2 minutter siden):

Samvær skal gå som normalt om barnet er  i karantene. 
om barnet er i isolasjon skal barnet bli hos forelderen barnet var hos da det testet positivt

Beklager, jeg tok feil. Vi har selv hatt korona, å da sa smittesporingen at barnet burde bli hos den forelderen som det var hos da man testet positivt. Ser nå at fhi skriver noe annet

F59CD66F-B9A3-4590-8D88-0CD46572B5BC.png

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, Chandria said:

Barnet må leveres til meg mandag morgen istedenfor til bhg, og da måtte jeg sagt ifra til arbeidsgiver at jeg måtte være hjemme.

Du kan vel bare si at du må være hjemme med sykt barn eller at barnet fordi barnet ditt har karantene?  Arbeidsgiver har jo ikke no med samværsordningene deres å gjøre?

Skrevet

Du har sykt barn, ferdig med det. Arbeidsgiver kan ikke bli «sur». Da kunne du like godt snudd mynten, og den andre forelderens arbeidsgiver kan bli «sur» for at barnet ikke ble sluppet av hos den andre forelder? 🤷🏼‍♀️ Nei dette har ikke arbeidsgiver noe med.

• Liker 1
  • Opprett ny...