Gå til innhold

Hvorfor vil skjeldent menn ha mer enn 2 barn? Ulykkelig over å ikke få en tredje

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så sabla vanskelig å få dagens menn med på mer enn 2 barn ?

Jeg elsker barn og elsker å være mamma. Jeg har alltid hatt lyst på en liten flokk og kommer fra flokk selv  Jeg er 32 år og jeg og samboeren min har vært sammen i 10 år og har en 2 åring og  4 åring. Jeg har så lyst på en tredje og har tryglet siden minsten var 6 mnd.  Ungene er flotte og sover bra, litt trass og motgang med dem. Vi har økonomi og plass i bilen til en tredje. Så ingen økonomiske eller materialistiske grunnet som setter stopper . 
har argumenter saklig og argumentert med det emosjonelle. Likevel er han urikkelig på at en tredje skjer ikke. Jeg blir så lei meg, trist og føler meg ikke sett. Argumentene hans er «hvem fader er så gal å få 3 barn? Alle vanlige folk gir seg etter1-2» og er urikkelig på det.  Jeg har 2 keisersnitt og kan max ha et til. Så blir en naturlig stopper deretter. Men neida, han gidder ikKe 
jeg har flere kusiner, venner, kollegaer og bekjente som forteller det samme. De drømte om flere barn men mann sa urikkelig stopp etter 1-2 barn

virker som der er trendy for menn å ikke ville ha barn. De få som vil ønsker kanskje bare 1 unge, 2 om du er heldig. 3 ? Kjempeskjeldent 

spoler vi tilbake 40 år var menn mer familiekjær og 3-4 barn var langt fra utenkelig . I moderne 2022 må vi famileglade kvinner sitte gråtende fordi vi drømmer om flere barn . Hva hendte med ekte menn?

Anonymkode: a9ee4...75e

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og 2 barn er mer enn nok for meg. Hadde aldri gått med på tredjemann selv om mannen hadde tryglet. Vi er forskjellige, verken det ene eller det andre er «riktig», men vi må akseptere det. 

Anonymkode: 1bdee...869

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg elsker barn og elsker å være mamma. Jeg har alltid hatt lyst på en liten flokk og kommer fra flokk selv  Jeg er 32 år og jeg og samboeren min har vært sammen i 10 år og har en 2 åring og  4 åring. Jeg har så lyst på en tredje og har tryglet siden minsten var 6 mnd.  Ungene er flotte og sover bra, litt trass og motgang med dem. Vi har økonomi og plass i bilen til en tredje. Så ingen økonomiske eller materialistiske grunnet som setter stopper . 
har argumenter saklig og argumentert med det emosjonelle. Likevel er han urikkelig på at en tredje skjer ikke. Jeg blir så lei meg, trist og føler meg ikke sett. Argumentene hans er «hvem fader er så gal å få 3 barn? Alle vanlige folk gir seg etter1-2» og er urikkelig på det.  Jeg har 2 keisersnitt og kan max ha et til. Så blir en naturlig stopper deretter. Men neida, han gidder ikKe 
jeg har flere kusiner, venner, kollegaer og bekjente som forteller det samme. De drømte om flere barn men mann sa urikkelig stopp etter 1-2 barn

virker som der er trendy for menn å ikke ville ha barn. De få som vil ønsker kanskje bare 1 unge, 2 om du er heldig. 3 ? Kjempeskjeldent 

spoler vi tilbake 40 år var menn mer familiekjær og 3-4 barn var langt fra utenkelig . I moderne 2022 må vi famileglade kvinner sitte gråtende fordi vi drømmer om flere barn . Hva hendte med ekte menn?

Menn var nok ikke MER familiekjær for 40 år siden. For 40 År siden klagde ingen når de dro på jobb kl 6 og kom hjem til middag kl 18 for å lese avisen mens mor la barna… problemet nå er selvsagt at vi krever av menn deltar, likestilling osv osv. de har oppdaget at det er SLITSOMT og til ulempe for deres liv å ha disse barna og derfor orker de ikke tre. Det gikk fint med ett, de fikk tid til sine greier. Så kom nr to.. kravene til å stille opp mer enn doblet seg, og de ser jo selvsagt at en nr tre vil innebære at de en lang periode må ta hånd om to barn i stor grad «selv» (mens vi er syke gravide, ammer, søvnløse og i ammetåke osv..). Det orker de ikke tanken på.

det tipper jeg er grunnen. Min mann er ærlig på at for han er to nok. Han sier rett ut at han syns han har nok jobb og det er uaktuelt med enda mer. Jeg er egentlig litt enig med han. Digg nå som ungene begynner å bli litt større og det kommer noe frihet tilbake. Jeg er også ferdig, men bare fordi jeg også liker et par andre ting i livet enn å være mamma, og døgnet har bare 24 rimer…

og selv om du prøver å si at «jeg skal ta ALT med tredje barnet» og ikke kreve noe fra han, så bryr han seg jo såpass av de to han har at han vet han må ta dem når du har ny baby. 

så jeg vil si at tre barn på rappen faktisk krever at begge parter ønsker det, at begge ønsker jobben som medfølger. Blir katastrofe hvis ikke og samlivsbrudd et trolig utfall. Kanskje da bedre å sette pris på det man faktisk har. Evt gå fra han og få barn tre med en annen som vil… det er faktisk bedre enn å prøve å tvinge en som ikke vil… men for de to barna du har tenker jeg at det at du og far har et godt forhold trolig er det beste… men du må nok velge, tredje barn men en annen - eller å lære å sette pris på det du har og akseptere at han også har påvirkning på familiens størrelse. Du har ikke enerett på den avgjørelsen. 

Anonymkode: 4fc58...a73

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Mannen her vil helst ha tre, jeg tenker mer at det blir en eller to. Kanskje helst to, men begynner å nærme meg 30 og vi har ingen planer om å sette i gang riktig ennå 😬 

Anonymkode: 8867c...eea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjelden. Urokkelig.

Anonymkode: a8cc9...595

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er en mannegreie. De fleste av mine venninner synes det er mer enn nok med 2 barn, meg selv inkludert. 

Anonymkode: 2dfec...66b

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Det skrives "sjelden" ikke skjelden..

Anonymkode: a2cb6...a9e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Blir vel nok utgifter med to.

Anonymkode: a4296...dc3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min har 6 barn 

Anonymkode: f030d...000

AnonymBruker
Skrevet

For et konstruert problem. Menn flest ønsker seg barn, men får det ikke.

Anonymkode: 3065e...cc3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At din første tanke er at det er trendy blant menn å ikke ville ha barn/bare ett eller to barn, sier jo litt om hvordan du tenker... Du virker ikke særlig moden, kanskje mannen din er mer moden enn deg, og ser litt dypere enn du gjør?  

Anonymkode: db055...d40

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fordi man trenger økonomi, tid og helse til å følge opp barn?

Anonymkode: 209b1...70a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og det verste er. Mange sier nei til nummer tre. For å så få en tredje med en annen kvinne, om det skulle bli slutt. Så ja, de er ulykkelige på at de ikke skal ha mer en. 1-2  barn. Hun skulle bli slutt, er det ikke problem for mange av de å få flere med den nye dama de da  får. 

Og jada jeg vet det skrives sjeldent. Har dere aldri vært offer for autokorrekt før? Ny iPad

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tenker selv det er nok med 2, spesielt når man er i full jobb. Hadde jeg vært hjemmeværende kunne jeg hatt 3 barn,det skal mye tid  til for å kunne følge opp disse barna.

Endret av Curlyme
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At din første tanke er at det er trendy blant menn å ikke ville ha barn/bare ett eller to barn, sier jo litt om hvordan du tenker... Du virker ikke særlig moden, kanskje mannen din er mer moden enn deg, og ser litt dypere enn du gjør?  

Anonymkode: db055...d40

Du kan ikke nekte for at jeg ikke har et poeng? Ungdoms tiden varer mye lengre nå enn før.  Festing, dyrking av hobbyer, henge med gutta, gutteturer på jevn basis langt oppi 30 åra, kanskje det. Jeg jobber på et stort sykehus, mange men der da. Jeg vil si at to tredjedeler i alderen 27-45 lever «Jobbe i hverdagen, fest i alle helgene livsstilen» . Jeg er glad vi ble del Smaal tak i lunsjpauser. Og mange av dem sa at de aldri kunne tenke seg barn, det ville være helt forferdelig

Verdien av familieliv, var større førVerdien av familieliv, var større før

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke nekte for at jeg ikke har et poeng? Ungdoms tiden varer mye lengre nå enn før.  Festing, dyrking av hobbyer, henge med gutta, gutteturer på jevn basis langt oppi 30 åra, kanskje det. Jeg jobber på et stort sykehus, mange men der da. Jeg vil si at to tredjedeler i alderen 27-45 lever «Jobbe i hverdagen, fest i alle helgene livsstilen» . Jeg er glad vi ble del Smaal tak i lunsjpauser. Og mange av dem sa at de aldri kunne tenke seg barn, det ville være helt forferdelig

Verdien av familieliv, var større førVerdien av familieliv, var større før

Men mange kvinner velger også å vente lenger med å få barn i dag. Stemmer nok for en del menn, men det gjelder nok mest barn eller ikke barn, ikke nødvendigvis antall barn. Personlig synes jeg det er stor forskjell på 2 og 3 barn, både økonomisk og hva som kreves. Trenden generelt er vel 1-2 barn og jeg tror ikke det er mest fordi menn setter bremsen på. 

Anonymkode: 2dfec...66b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gi ham tid. Jeg har en mann som ville ikke ha tredjemann. Jeg ventet 1-2år, sluttet med prevensjon og fortalte ham at han skal passe på. Han ble veldig fort gira på tredjemann. Hele opplegget med å lage tredjemann ble en lek. Men først og fremst, gi ham tid.

Anonymkode: 5a256...64d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og det verste er. Mange sier nei til nummer tre. For å så få en tredje med en annen kvinne, om det skulle bli slutt. Så ja, de er ulykkelige på at de ikke skal ha mer en. 1-2  barn. Hun skulle bli slutt, er det ikke problem for mange av de å få flere med den nye dama de da  får. 

Og jada jeg vet det skrives sjeldent. Har dere aldri vært offer for autokorrekt før? Ny iPad

vel, da har de jo bare de to første halvparten av tiden, så det blir jo ikke like slitsomt som å ha tre barn hele tiden.

Anonymkode: 6cfa5...7a8

• Liker 2
Skrevet

Min har 6 barn 

Anonymkode: f030d...000

Flere mødre sikkert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har man økonomi til å ha 3 barn så hvorfor ikke. Er det noe du virkelig ønsker deg så syns jeg du skal gå for det! Man lever kun en gang. Men kjipt at han du er sammen med absolutt ikke vil når du vil det mer enn noe annet. Hadde det vært meg så hadde jeg slutta på p-piller og bare blitt gravid med han. Kanskje slemt vil noen si men jeg hadde gjort det sånn og selvfølgelig lata som det var et uhell. Men det er jo en risk å ta da. Mest sannsynlig hadde han vel blitt glad når babyen først kom.

Anonymkode: 5ad24...b58

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...