Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor føler enkelte mødre seg så truet når barna dems får søsken av en stemor?

Er det ikke koselig at barna dems får fler søsken?

Her har moren til barna begynt å slå seg vrang og «kidnappe» ungene. Altså tar de hjem til seg når far egentlig har samvær. Forteller far at han er en dårlig far, og ting som at hun ikke blir forundret om barna deres blir glemt når det kommer en ny. Hun slutta vel ikke å elske barn nr1 når hun fikk barn nr2 selv? Så ser ingen grunn til at far skal slutte å elske barn nr1 og 2 når 3 kommer.

Jeg kjenner jeg blir skikkelig lei meg, og er redd hun skal føre dette over på barna, som faktisk er veldig positive til å få et søsken. Jeg er så redd hun skal ødelegge så de eldre søsknene viker unna når babyen kommer.. Jeg kjenner at jeg har mest lyst til å bare reise fra alle, for jeg føler meg bare til bry her i dette kaoset av en moderne familie fordi jeg ble gravid. Jeg klarer ikke å nyte ventetiden på det nye søskenet sånn moren til stebarna holder på, og er redd det blir enda verre når babyen kommer.

Anonymkode: e4614...0ff

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Denne samtalen må du ta med far. Det er han som må ta denne kampen.

Anonymkode: 03c22...1fc

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Derfor bør man ikke formere seg med noen med barn fra tidligere forhold. 

Anonymkode: f7f3a...742

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hva forventet du da du ble gravid med en mann som har barn fra før? Det høres ikke ut som om det er særlig gjennomtenkt. Mine, dine, våre er et minefelt. 

Hvorfor skulle mor automatisk bli glad for søsken til sine barn? Det er jo dessverre mange eksempler på fedre som bortprioritere barn fra første kull når de får flere. Så hvis du ikke forstår den frykten har dere reflektert svært lite over hva dere har begitt dere ut på. 

Anonymkode: dfb43...6dd

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke forvente at hun skal være glad for at eksen og far til hennes barn får et nytt barn med en annen kvinne. Det hadde nok ikke du følt heller. Men hun bør ikke overføre disse følelsene til barna eller ødelegge deres samvær med far. Her må mor bare svelge den kamelen og heller lufte seg til venninner. 

Anonymkode: 1499f...fbc

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva forventet du da du ble gravid med en mann som har barn fra før? Det høres ikke ut som om det er særlig gjennomtenkt. Mine, dine, våre er et minefelt. 

Hvorfor skulle mor automatisk bli glad for søsken til sine barn? Det er jo dessverre mange eksempler på fedre som bortprioritere barn fra første kull når de får flere. Så hvis du ikke forstår den frykten har dere reflektert svært lite over hva dere har begitt dere ut på. 

Jeg forventet ikke at det var noe hun skulle legge seg så mye opp i og bli så dramatisk over. Og det er ikke noe «første kull» og «andre kull», det er barna til faren, ikke noe annet.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer til å bli bedre. Det er nok tøft for henne, og det er ikke så rart. Det var litt sånn her også, men nå er alt bra. Gi henne tid. Og barna, de klarer seg.

Anonymkode: 2992d...797

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke forvente at hun skal være glad for at eksen og far til hennes barn får et nytt barn med en annen kvinne. Det hadde nok ikke du følt heller. Men hun bør ikke overføre disse følelsene til barna eller ødelegge deres samvær med far. Her må mor bare svelge den kamelen og heller lufte seg til venninner. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men nå har hun det da. Dette er lite konstruktive tilbakemeldinger.

Dessuten vet ingen historien her. Kanskje var det mor som dro. Hvorfor skal han, ufrivillig satt i denne situasjonen, være nektet å danne seg en ny familie, når han ønsker et familieliv?

Ingen har bedt mor være glad. Men hun forventes å være voksen.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo veldig an på hvordan ting har vært mellom dem. Jeg har 2 barn m en som ikke ville være pappa og flyttet langt vekk. Så er det ny baby på vei allerede. Og dette skjulte han for oss frem til femte måned. Blir jo ikke kjempeglad da akkurat. Tenker jo de første barns blir glemt, det er da mange eksempler på det. Som kjent gjør gjerne menn det bedre på andre forsøk. Klart det er rart for de første. 

Anonymkode: 74483...ad6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer til å bli bedre. Det er nok tøft for henne, og det er ikke så rart. Det var litt sånn her også, men nå er alt bra. Gi henne tid. Og barna, de klarer seg.

Takk, jeg håper håper🤞🏻Jeg trenger ikke være bestevenn med moren, men jeg vil at barna skal føle seg like hjemme som de alltid har gjort, selv med en ny på laget, bare ikke moren legger tanker i hodene deres.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette.

Hvorfor i all verden måtte du få barn med en mann som har barn fra før?

Anonymkode: 422a2...00e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette.

Hvorfor er det så veldig veldig galt?😅 Hadde det ikke vært for moren til barna så hadde det ikke vært noen problemer.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk, jeg håper håper🤞🏻Jeg trenger ikke være bestevenn med moren, men jeg vil at barna skal føle seg like hjemme som de alltid har gjort, selv med en ny på laget, bare ikke moren legger tanker i hodene deres.

Jeg kom på nå.. Husker samboeren min snakket om hvor stolt han var av eksen sin når hun fødte deres unge, når jeg lå der høygravid 🙈 Ble så lei meg at jeg gråt. Bare fortsett som du har gjort, og inkluder de andre barna før og etter den nye kommer. Det blir nok kjempestas. Eksen endrer seg nok når hun har falt til ro med at det er sånn det er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men nå har hun det da. Dette er lite konstruktive tilbakemeldinger.

Dessuten vet ingen historien her. Kanskje var det mor som dro. Hvorfor skal han, ufrivillig satt i denne situasjonen, være nektet å danne seg en ny familie, når han ønsker et familieliv?

Ingen har bedt mor være glad. Men hun forventes å være voksen.

Det er konstruktivt å opplyse ts om at hun ikke kan forvente at mor er glad for at barna får nye søsken med stemor (som hun skriver at hun trodde mor skulle bli) . Selv om mor selv har dratt, er det ikke nødvendigvis lett for henne at far lager "ny familie" som du så fint kaller det.  Men som jeg skrev, så bør ikke mor overføre sine følelser til barna eller påvirke barnas tid med far. Dette er voksnes følelser som voksne må bearbeide og holde barna utenfor. 

• Liker 3
Gjest bienvilleparish
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette.

Gud spar meg for slike tåpelige kommentarer. Ja hva tror du selv egentlig? Kanskje fordi de er i et forhold og har en fremtid sammen og ønsker seg flere barn? 

AnonymBruker
Skrevet

Mors oppførsel er totalt uakseptabel, - og umoden. Ta et møte å familievernkontoret, og få en tredje part til å hjelpe til med den nye hverdagen.. blir mindre konflikt om dere slipper å fortelle mor at hun må skjerpe seg..

Anonymkode: f67e4...965

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er konstruktivt å opplyse ts om at hun ikke kan forvente at mor er glad for at barna får nye søsken med stemor (som hun skriver at hun trodde mor skulle bli) . Selv om mor selv har dratt, er det ikke nødvendigvis lett for henne at far lager "ny familie" som du så fint kaller det.  Men som jeg skrev, så bør ikke mor overføre sine følelser til barna eller påvirke barnas tid med far. Dette er voksnes følelser som voksne må bearbeide og holde barna utenfor. 

Som jeg skrev - hun forventer ikke at mor skal være glad. Så det er lite konstruktivt å gi henne den tilbakemeldingen, som om problemet er urealistiske forventninger. 

De fleste er klar over at ingenting rundt samlivsbrudd er lett, men dette er noe hun skal bearbeide på egenhand. Det skal hverken påvirke barna, TS eller mannen hennes. Bruddet er et faktum, og det må barnas mor jobbe med selv. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Håper virkelig ikke dere som skjeller ut ts for å få barn med en som har barn fra før av, noen gang får "kull nummer 2" med en ny selv i alle fall! Da skal i hvert fall eksmannen deres få lov til å bli skikkelig forbanna 😉🙄 Herregud for noen svar.. og jeg er ikke en gang spesielt begeistret for mine, dine og våre.. 

Anonymkode: c0808...95a

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig problemet? Hvorfor gidder mannen din å høre på henne, og hvorfor forteller han alt hun sier til deg?

Anonymkode: e9cca...6bd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Som jeg skrev - hun forventer ikke at mor skal være glad. Så det er lite konstruktivt å gi henne den tilbakemeldingen, som om problemet er urealistiske forventninger. 

De fleste er klar over at ingenting rundt samlivsbrudd er lett, men dette er noe hun skal bearbeide på egenhand. Det skal hverken påvirke barna, TS eller mannen hennes. Bruddet er et faktum, og det må barnas mor jobbe med selv. 

Hun skriver:

"Hvorfor føler enkelte mødre seg så truet når barna dems får søsken av en stemor?Er det ikke koselig at barna dems får fler søsken?" 

Så jo, hun forventer at mor skal synes dette er koselig. Det er urealistisk. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...