Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Takk for alle synspunkter, jeg har fått mye å tenke på. Jeg må tenke videre på hva jeg bør gjøre fremover.

Endret av frumilla
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å Herrefred……….

Anonymkode: 3a28f...bd4

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Hans kropp og hans valgt. Om jeg som kvinne er gravid og ikke vil ta abort og han vil det motsatte så må han godta at det er jeg som har siste ordet og du bør godta hans valg.

Vil dere ikke det samme så er det bedre å finne en som vil det samme som deg fremfor å bruke tid og energi på å prøve å endre på andre. Han sier selv han ikke tror du vil forlate han så da er det opp til deg om han har rett eller ikke. Jeg tror jeg hadde gått hvis vi var så uenige om noe og ingen av oss vil endre seg.

Anonymkode: 51c8e...ae2

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Så det er bare dere kvinner som har lov til å bestemme over egen kropp?

Litt som kvinners syn på penger

Hans penger er våre penger

Mine penger er mine penger.

Anonymkode: 5b64b...635

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Han vil jo ikke ha flere barn, så da var dette det mest ansvarlige å gjøre. Du kunne jo ikke alene bestemt at dere skal ha barn likevel, om du ikke ville lure ham, da. Nå sørget han jo også for at du slipper å ta unødvendig prevensjon. Noe tillitsbrudd kan det ikke være når han har vært helt åpen om saken. Tillitsbrudd vil være som han fyren i Exit som lot kona gjennomgå alle slags prøver for infertilitet mens han i virkeligheten hadde sterilisert seg og lo godt av det til kompisene.

Anonymkode: 2342e...9ed

• Liker 17
Skrevet

Dere ble enig, så ombestemte du deg?

Så nå er du sveket over at mannen gjennomførte noe dere ble enig om sammen, selv om det var hans kropp?

Dette er så spesielt at det er vanskelig å tro på.

Må være noe annet som plager deg, så henger du det på dette isteden.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Om noen har grunn til å gå så er det han som har en kone som prøver å grine seg fra st han skal bestemme over egen kropp!

Anonymkode: 076c0...d9a

• Liker 14
Skrevet

Han bestemmer over sin kropp, men du bestemmer om du vil være i et ekteskap hvor din stemme ikke har noen betydning. Så må du spørre deg hva som teller mest for deg videre, muligheten for flere barn eller å fortsette ekteskapet med barnas far. Ingen her kan gi deg dette svaret. Det kan du kun selv. 🙂 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er de to barna deres felles? I så fall legger du dette bak deg. Du ødelegger ikke en familie på grunn av en slik beslutning. Dere har tross alt to barn, så det er jo ikke akkurat som om mannen har nektet deg barn heller. 

Anonymkode: f76b1...87b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så det er bare dere kvinner som har lov til å bestemme over egen kropp?

Litt som kvinners syn på penger

Hans penger er våre penger

Mine penger er mine penger.

Anonymkode: 5b64b...635

Ja vi kvinner ser på ekteskap som noe man er 2 om. Når en har problemer løser man det sammen, har en et mål oppnår man det sammen og det er naturlig å være sammen om andre ting og som feks utgifter, felles bankkonto osv. Det er derimot også vanlig å ha felles pengebruk men også egne penger. Det er ikke vanlig at kvinner i Norge anno 2022 lever på mannens lønn hvis det er det du har fått for deg.

Anonymkode: 51c8e...ae2

• Liker 5
Gjest loveli
Skrevet

Han velger over egen kropp.

Tenk alle abortene som utføres av jenter som skal bestemme over egen kropp, men som mannfolk er imot.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er de to barna deres felles? I så fall legger du dette bak deg. Du ødelegger ikke en familie på grunn av en slik beslutning. Dere har tross alt to barn, så det er jo ikke akkurat som om mannen har nektet deg barn heller. 

Anonymkode: f76b1...87b

Altså, holde sammen for barnas skyld?

Jeg vet ikke om det går. Jeg syns dette er veldig vanskelig når forholdet lider

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår godt sviket. Hadde en kjæreste for mange år siden som bare steriliserte seg, mens jeg var på jobbtur. Vi hadde snakket om det måneder i forveien, jeg sa jeg ville ha unger, det ville ikke han. Det er jo sårende. 
til syvende og sist bestemmer jo mannen over sin egen kropp så sånn er jo det. Men dere burde nok søke noe samtaleterapi eller noe, det høres ut som det stikker dypere enn bare denne hendelsen. ❤️

Anonymkode: 5b8fd...178

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
frumilla skrev (6 minutter siden):

For et par år siden var vi i en setting der han foreslo sterilisering og vi diskuterte det ikke mye før jeg sa at jeg var enig. Han bestilte time og fikk den et par måneder senere.

En tid før steriliseringen, ble jeg plutselig klar over at dette ville jeg ikke være med på. Jeg sa klart og tydelig i fra at jeg vil ikke at han skal sterilisere seg, og jeg ville at han skulle avbestille timen. Men han var hard; "dette var vi enige om" og han skulle ikke avbestille timen. Timen nærmet seg og jeg gråt og trygla og ba han om å ikke dra, helt til siste time. Jeg sa til han at det er ingen forhastelse, han kan avbestille nå og evt gjøre det senere, bare vær så snill ikke dra og gjør det nå. Han dro, og jeg satt igjen med 2 barn som skulle legges og jeg gråt og gråt. 

Jeg har vært så lei meg og spurt han om hvorfor i all verden han gjorde det når jeg ikke ville, han bare begrunner det med at "vi var jo enige". Jeg sa det var ingen hast, han kunne utsatt det til senere så vi hadde fått snakka mer sammen, men nei "vi var jo enige".

Det skal sies at etter denne hendelsen begynte jeg på antidepressiva, ikke pga denne hendelsen men for noe annet. Og de har hatt en veldig god virkning for meg, livet har vært mye lysere og faktisk ble vi gift etter steriliseringen. Imidlertid har jeg kjent på at jeg føler meg sveket over at denne avgjørelsen om sterilisering ble tredd ned over hodet på meg, og at min stemme ikke ble hørt. Jeg føler meg nedgradert og sett ned på, at mine følelser ikke har blitt tatt hensyn til i det hele tatt. Jeg kjenner nå at giftemålet kanskje var feil og at jeg ikke helt har vært klar over mine følelser før nå.

Jeg har spurt han om han ikke var redd for å miste meg, da han bare kjørte og gjorde noe sånt? Nei det var han ikke. For han tror ikke jeg vil forlate han. Han sier også nå at det er ikke så fastlåst, han kan alltids ta reversering av inngrepet, evt hente ut sperm. Dette har jeg liten tro på går an... Uansett er det ikke selve spørsmålet om flere barn som er det avgjørende her. Det var det at han ikke hørte på meg, at han bare dro i vei og gjorde det når jeg gråt og trygla og ba. At han oppførte seg så kaldt og bare tok en avgjørelse helt alene. Sviket! Det er det som er problemet for meg.

Jeg er klar over at det er mannens kropp. Og at det til syvende og sist et han som bestemmer dette. Men når det ikke var noen hast, og jeg ba han vær så snill ikke dra og gjør det, tenk på det, evt gjør det senere, og han likevel dro, så kjenner jeg på maktesløshet og svik og på grunn av det lider nå ekteskapet. Jeg kunne sikkert levd med å ikke ha flere barn. Det er ikke sikkert det ville skjedd heller. Men jeg er ikke så sikker på om jeg kan leve med et sånt tillitsbrudd. Man er jo to om avgjørelser i et forhold. Min sexlyst har dabbet kraftig av etter dette og han virker ikke å forstå 😢

Her har følelsene dine en hjemme alene fest hos deg. Tenk rasjonelt;  Du VAR enig. Når noe er bestemt og bestilt så ville hvertfall ikke jeg gått tilbake på det var jeg i hans sko. Du var enig så noe i deg har vært enig, men så fikk du kalde føtter. Dvs hele han og halve deg er enig. Den halve deg som ikke lenger vil er i mindretall. Dette er ikke et tillitsbrudd. Dere har hatt det fint etterpå og giftet dere. Dere har 2 barn. Det er også hans kropp og opp til han å bestemme. 

AnonymBruker
Skrevet

Trolletråd! 🙄

Anonymkode: 69050...eef

• Liker 4
Skrevet
loveli skrev (1 minutt siden):

Han velger over egen kropp.

Tenk alle abortene som utføres av jenter som skal bestemme over egen kropp, men som mannfolk er imot.

Vi var to om å få barn sammen også. Jeg kan ikke sammenligne dette med andre kvinner som velger abort mot sin manns vilje

AnonymBruker
Skrevet

Så du tenker at du skulle ha blitt gravid igjen, mot hans vilje- hvis ikke, hva er det du griner for? 

Anonymkode: 3fbf9...b06

• Liker 7
Skrevet
frumilla skrev (Akkurat nå):

Vi var to om å få barn sammen også. Jeg kan ikke sammenligne dette med andre kvinner som velger abort mot sin manns vilje

Han vil jo tydeligvis ikke ha flere barn. Så det er jo faktisk en god sammenligning. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Dere var enige. At du ombestemte deg er ikke mannen din sitt problem. 

Anonymkode: 3e330...2ae

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...