AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Syns du det er en god ide? Hvorfor i så fall, og hvis ikke, hvorfor ikke? Anonymkode: 25361...d52
Whistler Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Det er fem helligdager som alltid faller på samme dager, og som er grunnlag for reelle forhandlingsmuligheter. Skjærtorsdag, langfredag, 2. påskedag, 2. pinsedag og Kristi himmelfartsdag. Et forslag om å bytte ut disse med en ferieuke man for eksempel kan ta i påsken synes jeg virker som en i underkant medium god ide da disse dagene gir muligheter til langhelger og påskefri til minimal kostnad uansett.. Be øvrige dagene varierer på ukedager, og noen ganger kommer arbeidstaker godt ut, mens arbeidsgiver kommer godt ut andre ganger.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Syns du det er en god ide? Hvorfor i så fall, og hvis ikke, hvorfor ikke? Anonymkode: 25361...d52 Nei, fjern helligdager uten teologisk grunnlag og unødige fridager som 1. Mai, uten å erstatte disse. Vi trenger at folk arbeider mer, ikke mindre. Anonymkode: b0cb2...6db
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Arbeidstakere taper på dette uansett. * De mister helligdagstilleget som er på slike røde dager Og noen må jobbe på dager som faller i påsken, i julen, 17 mai etc og jeg synes ikke noe om å bytte inn det som det faktisk koster i form av å være vekke fra familien eller egne planer mot en billig ferieuke ekstra. Det er greiest at slike dager rullerer på en arbeidsplass viss det ikke er noen som ønsker å jobbe de dagene. Jeg har f.eks jobbet natt til 1.nyttårsdag de siste 5 årene fordi jeg selv ønsker det og det er selvsagt en belønning at det er dobbelt betalt fordi 1. nyttårsdag er en helligdag. Anonymkode: b808e...6cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå