AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Forsøker her å få noen råd. Internettet mitt fungerer ikke. Modemet lyser grønt alle steder utenom wifi-symbolet. Jeg har plugget det ut, ventet, og koblet til igjen og jeg har sjekket at kablene sitter riktig i. Modemet ble byttet for bare et par måneder siden, så det er ikke gammelt. Da jeg kontaktet Telia sa de at modemet i deres system stod som "offline" og at det antakeligvis var problem med tilkoblingen til systemet. De sender en tekniker torsdag neste uke for å se på dette. Men dette går jo ikke! Jeg har (pålagt) hjemmekontor og får ikke jobbet. Jeg kan heller ikke bruke 5G, da jeg trenger skikkelig internett. I tillegg er TVen min kun chromecast, så nå får jeg ikke brukt den heller. Føler meg helt desperat, jeg kan rett og slett ikke vente til torsdag. Er jeg tvunget til å bare koble alt til telefonen, og betale en formue i datapakker? Anonymkode: 8efa1...407
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forsøker her å få noen råd. Internettet mitt fungerer ikke. Modemet lyser grønt alle steder utenom wifi-symbolet. Jeg har plugget det ut, ventet, og koblet til igjen og jeg har sjekket at kablene sitter riktig i. Modemet ble byttet for bare et par måneder siden, så det er ikke gammelt. Da jeg kontaktet Telia sa de at modemet i deres system stod som "offline" og at det antakeligvis var problem med tilkoblingen til systemet. De sender en tekniker torsdag neste uke for å se på dette. Men dette går jo ikke! Jeg har (pålagt) hjemmekontor og får ikke jobbet. Jeg kan heller ikke bruke 5G, da jeg trenger skikkelig internett. I tillegg er TVen min kun chromecast, så nå får jeg ikke brukt den heller. Føler meg helt desperat, jeg kan rett og slett ikke vente til torsdag. Er jeg tvunget til å bare koble alt til telefonen, og betale en formue i datapakker? Anonymkode: 8efa1...407 Jobben din betaler vel telefon og datapakke der? Ellers har jeg ingen tips, det kan være så mangt og tekniker fikser det nok. Anonymkode: c7d5d...f60 2
DollyDelux Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 Fungerer trådfast nett? Du har ikke bare kommet borti knappen som skrur av wifi da? 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #4 Skrevet 11. januar 2022 Har du mulighet til å bruke bibliotek eller noe data med internett der frem til torsdag? Anonymkode: 1af7b...a7e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #5 Skrevet 11. januar 2022 spor naboen om du kan låne nettet deres😀 Anonymkode: 4ade4...857
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #6 Skrevet 11. januar 2022 Resett knapp? Anonymkode: 8a62f...9f2
xaca Skrevet 11. januar 2022 #7 Skrevet 11. januar 2022 Trykket wifi knappen av? har du tilgang til modemen administrasjonsside der du kan sjekke om det er mulig å trykke wifi av/på? hvis du har prøvd alt mulig, prøv også på Factory reset.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #8 Skrevet 11. januar 2022 Er mest trolig bare en innstilling, trenger ikke tekniker for det, tar bare 10 minutter å fikse slikt. Anonymkode: c6290...8e7
xaca Skrevet 11. januar 2022 #9 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er mest trolig bare en innstilling, trenger ikke tekniker for det, tar bare 10 minutter å fikse slikt. Anonymkode: c6290...8e7 Hvilken innstilling? Lett for deg å si🤨 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #10 Skrevet 11. januar 2022 xaca skrev (39 minutter siden): Hvilken innstilling? Lett for deg å si🤨 Varierer fra modem til modem Anonymkode: c6290...8e7
dillyduzit Skrevet 11. januar 2022 #11 Skrevet 11. januar 2022 (endret) Du må gjerne ta bilde av modemet ditt så kanskje det finnes noen som kan hjelpe. Det er enkelt å si at du har modem fra Telia når det finnes utallige forskjellige. Har du prøvd å resette modemet? En liten nål inn i et lite hull, hold den der i hvertfall ti sekunder og se. Hvis ikke er ikke datapakkene til Telia svindyre, du bruker også neppe så mange gb med mindre du sitter å streamer hele dagen lang. Endret 11. januar 2022 av dillyduzit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå