AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Ja, som tittelen sier vil jeg diskutere om det er synd i dem som ikke får noe sex og nærhet. Nei jeg mener ikke at jeg har krav på noe fra det motsatte kjønn. Er forresten kvinne. Anonymkode: 896d9...f05
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 De mest elementære begovene for mennesker er å spise, sove, ha kjærlighet, sex og nærhet. Er forsket på at de som ikke har sex og lever alene er mere deprimerte og lever kortere i snitt enn de som har tilgang på dette. Jeg hadde ikke klart meg uten det iallefall, men er sikkert noen som kan være ulykkelig uten dette. Anonymkode: 6c15d...862 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #4 Skrevet 8. januar 2022 Det er jo synd på de som ikke opplever nærhet, fysisk kontakt er bra for psyken og noe så lite som en klem er beroligende og frigir endorfiner i kroppen. For meg som er i et langvarig forhold, så er nærheten til et annet menneske like så viktig som sex. Anonymkode: 28ddb...347 10
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 Jeg har det ikke, og synes ikke synd på meg selv på grunn av det. Tvert i mot. Anonymkode: bc4f4...998 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #6 Skrevet 8. januar 2022 Ja selvfølgelig. Det er en av de største grunnene til død. ensomhet og manglende kroppskontakt. Det ligger i oss mennesker at vi MÅ føle tilhørelighet og nærhet, og det får man ofte at de aller nærmest i kjæresterelasjon. Anonymkode: b40b0...081 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #7 Skrevet 8. januar 2022 Å «synes synd» i noen innebærer en andel stakkarsliggjøring som aldri er ok. Så, nei, jeg synes ikke synd på noen som helst. Jeg har stor empati med mennesker som opplever vanskelige liv, som er født inn i situasjoner intet barn bør oppleve - mishandling, krig, sult, sykdom. Men det er store, ikke-selvforsynte ting. Å leve et liv som ikke inkluderer sex er ikke noe en blir født inn i. Ja, en kan være født inn i en så dysfunksjonell familie at en ikke faktisk har lært hvordan en samhandler med personer og dermed sikrer seg at noen ønsker å ha sex med en. Men som voksen har en et ansvar for egen psykiske helse, og bør ta det ansvaret på alvor. Det er mulig for absolutt alle som er villig til å legge ned nødvendig mengde innsats og som faktisk har interesse av sex (det er endel som ikke har det, og det er helt normalt) å leve et liv som gir tilgang til villige sexpartnere. Selv om de som ikke er villige til å legge ned innsatsen liker å late som om det ikke er mulig. Noe som også er naturlig. Latskap er en dyd en ønsker skjule. Anonymkode: 012e9...869 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #8 Skrevet 8. januar 2022 Jeg synes ikke synd på folk som ikke har sex. Jeg synes synd på folk som er ensomme. Anonymkode: 4cc67...1ad 12
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #9 Skrevet 8. januar 2022 Om man tror sex og nærhet er noe man «får», så er det kanskje det problemet ligger. Nei det er ikke syn i dem. For det er enkelt å gjøre noe med det. Jeg er singel og alene, frivillig. Jeg er absolutt ikke en blomst, jeg vil ikke anse meg selv som utseendemessig attraktiv. Men jeg vet ut fra tiden min på tinder og erfaring fra livet, at jeg kunne hatt meg en kjæreste og mann om jeg ønsket. Det er faktisk ikke vanskelig om man ikke har noen krav i det hele tatt. Anonymkode: 3a311...c7f 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #10 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja selvfølgelig. Det er en av de største grunnene til død. ensomhet og manglende kroppskontakt. Det ligger i oss mennesker at vi MÅ føle tilhørelighet og nærhet, og det får man ofte at de aller nærmest i kjæresterelasjon. Anonymkode: b40b0...081 Du vet at alle dør? Og nei, dette ligger ikke i alle mennesker. Det finnes faktisk oss mennesker som synes kroppsspråk er vanskelig å tyde og at kroppskontakt er ubehagelig. Anonymkode: bc4f4...998 3
sicario Skrevet 8. januar 2022 #11 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, som tittelen sier vil jeg diskutere om det er synd i dem som ikke får noe sex og nærhet. Nei jeg mener ikke at jeg har krav på noe fra det motsatte kjønn. Er forresten kvinne. Anonymkode: 896d9...f05 Synd for dem som virkelig ønsker det for så vidt. Hadde ikke syntes synd i meg selv om livet mitt ble sånn fra i dag. Føler ikke et sterkt behov for det lenger.
Isambard Skrevet 8. januar 2022 #13 Skrevet 8. januar 2022 Ja. (Jeg forstår ikke at det er mulig å svare noe annet.) 6
Flintis Skrevet 8. januar 2022 #14 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ja, som tittelen sier vil jeg diskutere om det er synd i dem som ikke får noe sex og nærhet. Nei jeg mener ikke at jeg har krav på noe fra det motsatte kjønn. Er forresten kvinne. Anonymkode: 896d9...f05 Jeg synes at å oppleve sex forelskelse og kjærlighet er noe av det fantastiske livet kan ha å by på. Det er noe jeg unner alle. Ikke alle opplever det og da er det litt leit for dem synes jeg. Har en opplevd dette skal en være takknemlig synes jeg. Selv er jeg takknemlig som har opplevd dette. Nå er nok dette over for min del, jeg skulle gjerne opplevd mer, men er takknemlig for det som jeg har opplevd. 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #15 Skrevet 8. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er singel og alene, frivillig. Jeg er absolutt ikke en blomst, jeg vil ikke anse meg selv som utseendemessig attraktiv. Men jeg vet ut fra tiden min på tinder og erfaring fra livet, at jeg kunne hatt meg en kjæreste og mann om jeg ønsket. Det er faktisk ikke vanskelig om man ikke har noen krav i det hele tatt. Anonymkode: 3a311...c7f Men du er jo en kvinne, menn kan jo ikke bare gå på tinder og få seg kjæreste Anonymkode: e8359...58b 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #16 Skrevet 8. januar 2022 Nei, vil ikke ha Anonymkode: b6a4e...0c2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #17 Skrevet 8. januar 2022 Isambard skrev (38 minutter siden): Ja. (Jeg forstår ikke at det er mulig å svare noe annet.) Jeg forstår ikke at det er mulig å svare noe annet enn Nei. Anonymkode: bc4f4...998 4
Gjest BrittEkeberg Skrevet 8. januar 2022 #18 Skrevet 8. januar 2022 Nei. Det er valgfritt. Man må gjøre en innsats selv. Ikke gå rundt å syns synd på seg selv. Kvinner må ta ansvar på lik linje som menn. Ikke forvente at det skal komme en prins på en hvit hest, og banke på døra.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #19 Skrevet 8. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Om man tror sex og nærhet er noe man «får», så er det kanskje det problemet ligger. Nei det er ikke syn i dem. For det er enkelt å gjøre noe med det. Jeg er singel og alene, frivillig. Jeg er absolutt ikke en blomst, jeg vil ikke anse meg selv som utseendemessig attraktiv. Men jeg vet ut fra tiden min på tinder og erfaring fra livet, at jeg kunne hatt meg en kjæreste og mann om jeg ønsket. Det er faktisk ikke vanskelig om man ikke har noen krav i det hele tatt. Anonymkode: 3a311...c7f Men så er du ikke fasiten på alle andre heller. DU får seff det du vil når du vil, fordi du er kvinne. Og fordi du er kvinne, så har du (som kvinner flest) ikke samme behovet som menn. Det er faktisk vanskelig for en haug med menn, især om vi skal ha krav i tillegg. Bare se på statistikken. Anonymkode: 9872d...ff4 1
Isambard Skrevet 9. januar 2022 #20 Skrevet 9. januar 2022 BrittEkeberg skrev (7 timer siden): Nei. Det er valgfritt. Man må gjøre en innsats selv. Ikke gå rundt å syns synd på seg selv. Kvinner må ta ansvar på lik linje som menn. Ikke forvente at det skal komme en prins på en hvit hest, og banke på døra. Jeg tror ingen i verden tror det kommer av seg selv. Det er en kombinasjon av innsats og forutsetninger. Akkurat som alt annet. Noen er avskåret fra sex og nærhet fordi de har en 80 års fengsellstraff i et diktatur. Andre fordi de er mindre pene og usjarmerende. De kan i teorien endre seg, men i praksis klarer de det ikke. Folk som detter og brekker lårhalsen kunne unngått det hvis de var forsiktige, men det seg vondt ut allikevel. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå