Gå til innhold

Pene mennesker har et lettere liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får lettere jobb, forfremmelse, kjæreste, hjelp og støtte. Mindre pene mennesker opplever mindre av dette.

Er pene mennesker mer verdifulle i samfunnet vårt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hjalp sannelig ikke Marilyn Monroe mye.

Anonymkode: 5d72e...456

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er sant! Men trua har også mye å si 😊 Jeg er stygg som juling, men har allikevel et bra liv!

Anonymkode: d2fd9...f3b

• Liker 10
Skrevet

Har du god tro og store sko, kan du gå på vannet.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er ikke "pen" men i mine yngre dager gikk jeg for å være ganske søt. Det var nok det. Trenger ikke være "forsidemateriale" for å ha et greit og fint liv.

Jeg har alltid fått jobber og ikke hatt noe problem med det når jeg har søkt. Kjærester har jeg hatt en hel haug av, kanskje litt for mange vil noen si :fnise: Men det var aldri noe problem, det heller.

Nei, jeg synes ikke "pene mennesker" er mer verdifulle enn andre, normalt utseende mennesker. Tvert i mot. Jeg synes kanskje de av og til innbiller seg at de skal få alt i hendene uten å anstrenge seg eller fortjene det. De får anstrenge seg for å oppnå ting de også, mener jeg.

.     

Endret av Million
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
ForsideMateriale skrev (16 timer siden):

Vi får lettere jobb, forfremmelse, kjæreste, hjelp og støtte. Mindre pene mennesker opplever mindre av dette.

Pene mennesker har behov for å få tilbakemelding på atferd og personlige egenskaper. Mange pene blir for fokusert på eget utseende som verdi.

Anonymkode: a6081...408

Skrevet

Ja, pene mennesker går lettere jobb, kjæreste mm. Men man kommer også langt med god personlighet og utstråling. 😊 Jeg har "ingen stygge" venner, da jeg synes alle jeg kjenner er fantastiske mennesker. 

• Liker 1
Skrevet
kaleidoskop skrev (1 minutt siden):

Ja, pene mennesker går lettere jobb, kjæreste mm. Men man kommer også langt med god personlighet og utstråling. 😊 Jeg har "ingen stygge" venner, da jeg synes alle jeg kjenner er fantastiske mennesker. 

Jeg har heller ikke noen stygge venninner. Vi hadde en i venninnegjengen som este ut, men da kom vi med et ultimatum. Man er som de menneskene man omgås.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er regnet som veldig pen. Men jeg tenker ikke at mitt liv er spesielt annerledes enn andre. Men jeg ønsker å trekke frem en ting som jeg har lagt merke til, det virker som folk tror jeg er "smartere/ mer tillitskapende" spesielt i jobbsammenheng. Så ja, kanskje jeg har hatt det litt lettere i jobbsammenheng. På kjæreste/ vennefronten har det ingenting å si. 

Anonymkode: d628d...ae7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ForsideMateriale skrev (8 minutter siden):

Jeg har heller ikke noen stygge venninner. Vi hadde en i venninnegjengen som este ut, men da kom vi med et ultimatum. Man er som de menneskene man omgås.

Såpass? Det er kanskje derfor det er lurt å ikke omgås deg og dine venner.

Anonymkode: d41db...650

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tenker du at mennesker som ikke behøver å anstrenge seg for å få det de ønsker, er nyttige/verdifulle for samfunnet? Det er vel større sjanse for at de føler seg "entitled" og blir late og egoistiske.

Anonymkode: f4e59...9ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har jo med utstråling og selvtillit å gjøre, og ikke utseende isolert sett. Klart det er lettere å oppføre seg selvsikkert hvis man vet man blir ansett som attraktiv, men til synende og sist sitter det i hodet.

Anonymkode: d8678...756

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mat trollet, vedkommende er bare ute etter å skape reaksjoner. Det er den samme forstyrrede personer som står bak mangfoldige trollekontoer som f.eks. SandraFraBærum, DetPerfekteLiv, Karmaniak, Omikronet, Nykalender2022, Erdogan og mange menge flere.

Anonymkode: 49129...0e5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Pene mennesker har behov for å få tilbakemelding på atferd og personlige egenskaper. Mange pene blir for fokusert på eget utseende som verdi.

Anonymkode: a6081...408

Dette er sant. Særlig karrierekvinner som er veldig pene, har et enormt bekreftelsesbehov. 

Anonymkode: 76289...894

AnonymBruker
Skrevet

Som uattraktiv mann har jeg hatet meg selv og livet mitt i mange år. Fikk aldri oppleve kjærester eller flørting og slik som ung, og ble aldri tatt seriøst av noen (pga høyde / størrelse / barnslig ansikt).

Fordelen er at jeg fikk tid til å jobbe med utdanning og karriere, og har fått god råd med årene. Ville gladelig byttet ut alt dette mot en større kropp og bedre utseende, men man må i allefall prøve å lykkes der man kan.

Anonymkode: 08270...563

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, ForsideMateriale said:

Men alle fine damer har en stygg venninne heter det jo?

Anonymkode: bc053...9f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

markedsverdien din faller rekordraskt om du er kvinne så nyt det de få årene , så får du en overraskelse når du blir eldre og du er en hjelpesløs drittunge😁

Anonymkode: 2f5e7...f0e

det var utrolig stygt sagt.

Heldigvis så finnes det gode plastisk kirurger. Dessuten tror jeg ikke det er mange menn som har lyst til å ha sex med damer over 40. Det er enkel biologi.

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (9 timer siden):

Jeg er ikke "pen" men i mine yngre dager gikk jeg for å være ganske søt. Det var nok det. Trenger ikke være "forsidemateriale" for å ha et greit og fint liv.

Jeg har alltid fått jobber og ikke hatt noe problem med det når jeg har søkt. Kjærester har jeg hatt en hel haug av, kanskje litt for mange vil noen si :fnise: Men det var aldri noe problem, det heller.

Nei, jeg synes ikke "pene mennesker" er mer verdifulle enn andre, normalt utseende mennesker. Tvert i mot. Jeg synes kanskje de av og til innbiller seg at de skal få alt i hendene uten å anstrenge seg eller fortjene det. De får anstrenge seg for å oppnå ting de også, mener jeg.

.     

Eller så blir pene mennesker behandlet som om de tror de er mer verdifulle. Ikke greit heller. 

Kommentarer som ‘du er pen, men det vet du’, er ikke et komplement og ikke gøy å høre på date feks. 

Eller at folk insinuerer at man har fint hjem og fin bil fordi en mann sikkert har skaffet en det. For pene mennesker kan ikke jobbe hardt. 

Verste når jeg var på en date, søt fin mann, og han sier ‘ jeg har ikke særlig med penger, bare så du vet det’. Og ‘hvorfor liker du meg egentlig’ 

Anonymkode: e0bda...177

AnonymBruker
Skrevet

Kjente ei som var veldig pen. Men personligheten hennes var ikke noe særlig, hun var veldig frekk, selvopptatt og baksnakkende. Selv om hun ser veldig pen ut, så var hun ikke noe hyggelig å henge med over tid. 

Anonymkode: 2793c...b5e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det har jo med utstråling og selvtillit å gjøre, og ikke utseende isolert sett. Klart det er lettere å oppføre seg selvsikkert hvis man vet man blir ansett som attraktiv, men til synende og sist sitter det i hodet.

Anonymkode: d8678...756

Sant! Og den man er sammen med kan også ha innvirkning på hvordan man føler seg.  Noen asshole mannfolk får kvinner til å føle seg som dritt, og andre igjen gjør at kvinnen føler seg vakker og sexy. 

Anonymkode: e0bda...177

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...