AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Hei jenter. Jeg har sett meg lei på at mange av mine ekser ønsker å ha tilgang til telefonen og pcn min og jeg ser det er utrolig mange tråder her inne som omhandler det å se å lurkikke på telefonen til typen. Skjønner dere ikke at dette skaper et enormt stress i hverdagen? Jeg har ikke lyst til å bli oppfattet som at jeg skjuler noe bare fordi jeg vil at telefonen min er privat. Så hvorfor må dere drive å snoke på telefonen til typen deres? Hvorfor jobber dere ikke med deres egen usikkerhet i stedet? Anonymkode: 9091b...6ba 8
Trolltunge Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 Jeg snoker ikke. Mye mulig fordi vi alltid har hatt samme koder på mobilene, og det aldri har vært slik at våre mobiler og PC'er er noe privat vi verner om. Vi bruker hverandres jevnlig. Skjønner egentlig ikke behovet for å ha mobiler og pc som privat hemmelig sone, om man ikke har noe å skjule. Vi leser selvfølgelig ikke hverandres dialog med venner, men det at vi kunne gjort det gir bare trygghet og tillit til å ikke engang føle for å gjøre det. 16
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 Helt enig. Hadde jeg følt på et behov for å sjekke telefonen til mannen hadde jeg vurdert forholdet. Da har man jo ingen tillitt mer!! Finner jeg ikke min, spør jeg om å låne hans. Men da gjør jeg det jeg skal (med han ved siden av) og gir den tilbake til ham. Samme gjør han. Jeg har vært i forhold med utro drittsekk før, men det skal ikke nåværende lide under. Anonymkode: b5f1f...b8b 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #4 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt enig. Hadde jeg følt på et behov for å sjekke telefonen til mannen hadde jeg vurdert forholdet. Da har man jo ingen tillitt mer!! Finner jeg ikke min, spør jeg om å låne hans. Men da gjør jeg det jeg skal (med han ved siden av) og gir den tilbake til ham. Samme gjør han. Jeg har vært i forhold med utro drittsekk før, men det skal ikke nåværende lide under. Anonymkode: b5f1f...b8b Det er ikke greit å gjøre det heller. Ikke be om telefonen til typen din. Anonymkode: 9091b...6ba 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 Det har ingenting med usikkerhet å gjøre. Det har med røde flagg som oppstår. Menn som ikke behandler kvinner rett og lyver . De fleste som har sjekket tlf til en kjæreste går imot sine egne prinsipper. Men det er en ulovlig handling. Og dersom dette behovet for å sjekke tlf overskrider eget prinsipp, så er det som oftest for lite tillit til at forholdet bør fortsette. Usikkerhet og magefølelse er 2 forskjellige ting. Jeg har selv snoket en gang . Fikk bekreftet mine mistanker. Aldri mer et slikt forhold . Han var ikke verdt at jeg gikk imot eget prinsipp ang snoking. Da er det bedre å gå før man må snoke. Fordi magefølelse har nesten alltid rett uansett. Anonymkode: c75be...553 11
Virrevirrevapp Skrevet 8. januar 2022 #6 Skrevet 8. januar 2022 (endret) Tja, hvorfor snoker menn? Jeg er ikke sjalu, og snoker ikke. Jeg har kode på mobilen som han ikke vet. Men han kan sjekke enkelte ting når jeg er i rommet. Da går det i ting som å sjekke appen for mobilabonnementet, i fall jeg/vi kan spare penger på det. Endret 8. januar 2022 av Virrevirrevapp
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #7 Skrevet 8. januar 2022 Trolltunge skrev (14 minutter siden): Jeg snoker ikke. Mye mulig fordi vi alltid har hatt samme koder på mobilene, og det aldri har vært slik at våre mobiler og PC'er er noe privat vi verner om. Vi bruker hverandres jevnlig. Skjønner egentlig ikke behovet for å ha mobiler og pc som privat hemmelig sone, om man ikke har noe å skjule. Vi leser selvfølgelig ikke hverandres dialog med venner, men det at vi kunne gjort det gir bare trygghet og tillit til å ikke engang føle for å gjøre det. Tenker du det er greit? Og i fall du tenker det er greit: sier du dette til alle du kjenner? Er alle dine venner klar over at alt de deler med deg også deles med typen din (og omvendt?) er jobbene deres klar over at potensiell hemmelig kunnskap flyter fra den de faktisk har ansatt til deres tilfeldig valgte partner? For de fleste av oss inneholder livet informasjon som faktisk ikke er delbart. Jeg tenker ikke at min venninnes potensielle samlivsbrudd er noe jeg står fritt til å dele med min partner uten hennes ettertrykkelige samtykke. Og mobilen min inneholder en e-post som angår min jobb, der hvem som helst når som helst kan dele ufattelig privat og personlig info. Derfor er den godt sikret. Ja, jeg lar folk bruke den under min overvåkning. Ja, jeg har selvsagt noe å skjule - jeg har et selvstendig liv med selvstendige mennesker i som har en relasjon til meg, og som ikke er forpliktet til å ha en relasjon til min partner. Og som jeg viser den respekten at jeg skjuler deres private relasjon til meg. Anonymkode: 216d8...906 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #8 Skrevet 8. januar 2022 Den gangen jeg gjorde det bekreftet det bare magefølelsen. Ikke greit, men han fortsatte bare å lyve, og er det greit, da? Fikk ham heldigvis ut til slutt. Anonymkode: 0b833...1aa 8
Trolltunge Skrevet 8. januar 2022 #9 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Tenker du det er greit? Og i fall du tenker det er greit: sier du dette til alle du kjenner? Er alle dine venner klar over at alt de deler med deg også deles med typen din (og omvendt?) er jobbene deres klar over at potensiell hemmelig kunnskap flyter fra den de faktisk har ansatt til deres tilfeldig valgte partner? For de fleste av oss inneholder livet informasjon som faktisk ikke er delbart. Jeg tenker ikke at min venninnes potensielle samlivsbrudd er noe jeg står fritt til å dele med min partner uten hennes ettertrykkelige samtykke. Og mobilen min inneholder en e-post som angår min jobb, der hvem som helst når som helst kan dele ufattelig privat og personlig info. Derfor er den godt sikret. Ja, jeg lar folk bruke den under min overvåkning. Ja, jeg har selvsagt noe å skjule - jeg har et selvstendig liv med selvstendige mennesker i som har en relasjon til meg, og som ikke er forpliktet til å ha en relasjon til min partner. Og som jeg viser den respekten at jeg skjuler deres private relasjon til meg. Anonymkode: 216d8...906 Ja jeg tenker det er greit, fordi vi er anstendige mennesker begge to. Vi misbruker ikke dette. Og ja våre jobber har vært klar over det, fordi vi ved glemte mobiler begge har måtte svare på ulikt for hverandre opp gjennom årene, og har sendt meldinger om sykdom og uventede hendelser til hverandres arbeidsgivere, i Facebook gruppe for jobben. Jobbkontoer har vi ellers alltid hatt kode på. Det er sikkerhet som er lagt inn fra arbeidsgivere, avansert og ofte skiftet. Om vi absolutt ikke vil at den andre skal se noe har det altså alltid vært mulig å bruke jobbmail, selv om vi ellers har tilgang på mobil og pc. Venner vet også. 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #10 Skrevet 8. januar 2022 Jeg begynte å snoke da jeg oppdaget at han løy. Det gjorde meg imidlertid ikke tryggere, det bare gjorde at jeg følte meg dårligere med meg selv. Så jeg sluttet å sjekke og skilte meg fra ham isteden. Anonymkode: f8a76...5ed 12
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #11 Skrevet 9. januar 2022 Hvis min mann ønsket tilgang til telefonen min, så ville jeg ikke ha leet et øyenlokk. Han kunne ha "snoket" så mye han bare orket. Hvorfor skulle jeg ha hemmeligheter for min nærmeste? Jeg tror de som er så livredde for dette må ha ting der som ikke tåler dagens lys. Anonymkode: 9822d...02e 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #12 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg tror de som er så livredde for dette må ha ting der som ikke tåler dagens lys. Anonymkode: 9822d...02e Jeg tror de som sier ting som dette er manipulerende og svært opptatt av å utøve sosial kontroll. Anonymkode: 42478...3bb 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #13 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror de som sier ting som dette er manipulerende og svært opptatt av å utøve sosial kontroll. Anonymkode: 42478...3bb I grunnen ikke. Jeg har aldri vært inne på min manns mobil. Men om han skulle ønske å bruke min mobil, eller hva det måtte være, så hadde det ikke vært noe problem. Anonymkode: 9822d...02e 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #14 Skrevet 9. januar 2022 Det virker kanskje litt mistenksomt at du er så bestemt på at ingen skal se på telefonen din? Jeg har ikke anelse om hva som foregår på telefonen til kjæresten min, men hvis han hadde sagt at telefonen hans skal være helt privat og utilgjengelig for meg så hadde jeg nok blitt litt nysgjerrig.. Anonymkode: b8fcd...266 12
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #15 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis min mann ønsket tilgang til telefonen min, så ville jeg ikke ha leet et øyenlokk. Han kunne ha "snoket" så mye han bare orket. Hvorfor skulle jeg ha hemmeligheter for min nærmeste? Jeg tror de som er så livredde for dette må ha ting der som ikke tåler dagens lys. Anonymkode: 9822d...02e Jeg har 0 ting som ikke tåler dagens lys, både på telefonen og andre steder, jeg bare ønsker et privatliv og å ikke å bli overvåka. Anonymkode: 41245...7ea 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #16 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei jenter. Jeg har sett meg lei på at mange av mine ekser ønsker å ha tilgang til telefonen og pcn min og jeg ser det er utrolig mange tråder her inne som omhandler det å se å lurkikke på telefonen til typen. Skjønner dere ikke at dette skaper et enormt stress i hverdagen? Jeg har ikke lyst til å bli oppfattet som at jeg skjuler noe bare fordi jeg vil at telefonen min er privat. Så hvorfor må dere drive å snoke på telefonen til typen deres? Hvorfor jobber dere ikke med deres egen usikkerhet i stedet? Anonymkode: 9091b...6ba I noen tilfeller har magefølelsen virkelig ringt SOS...og når mannen i huset tydelig skjuler noe og ikke ville fortelle sannheten så var utveien snoking for å få bevis. Har ingenting med usikkerhet å gjøre , men at den andre parten lyver så det renner , så du blir gående der som en idiot og vil vite sannheten. Anonymkode: 8d983...5b9 11
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #17 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det har ingenting med usikkerhet å gjøre. Det har med røde flagg som oppstår. Menn som ikke behandler kvinner rett og lyver . De fleste som har sjekket tlf til en kjæreste går imot sine egne prinsipper. Men det er en ulovlig handling. Og dersom dette behovet for å sjekke tlf overskrider eget prinsipp, så er det som oftest for lite tillit til at forholdet bør fortsette. Usikkerhet og magefølelse er 2 forskjellige ting. Jeg har selv snoket en gang . Fikk bekreftet mine mistanker. Aldri mer et slikt forhold . Han var ikke verdt at jeg gikk imot eget prinsipp ang snoking. Da er det bedre å gå før man må snoke. Fordi magefølelse har nesten alltid rett uansett. Anonymkode: c75be...553 Nei, det er ikke bedre bare gå uten å snoke, fordi det er greit å bevise for den andre at du vet hva som er galt, ikke at du bare går. Anonymkode: 8d983...5b9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #18 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): I grunnen ikke. Jeg har aldri vært inne på min manns mobil. Men om han skulle ønske å bruke min mobil, eller hva det måtte være, så hadde det ikke vært noe problem. Anonymkode: 9822d...02e Du påstår at de som ikke sier ja til det samme har noe å skjule. Hvorfor mistenkeliggjør du folk på den måten? Synes du mannen din har krav på å lese brev, dagbøker og lytte til samtalene dine dersom han ber om det også? Anonymkode: 42478...3bb 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #19 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du påstår at de som ikke sier ja til det samme har noe å skjule. Hvorfor mistenkeliggjør du folk på den måten? Synes du mannen din har krav på å lese brev, dagbøker og lytte til samtalene dine dersom han ber om det også? Anonymkode: 42478...3bb Ja, det ville jeg ikke hatt noe imot. Saken er den at min nærmeste, han har jeg ingen hemmeligheter for, og det gjør meg ingenting om han skulle ha bruk for å låne min telefon, om han ville lese et brev eller en melding jeg skrev. Hvorfor skulle det være noe problem? Dette er fullstendig ukomplisert for meg, og jeg skriver hva jeg tenker om temaet. Min oppfatning er at om noen er redde for at ektefelle, samboer eller kjæreste skulle lese noe de har skrevet til en annen, så er det merkelig. Da snakker jeg naturligvis ikke om taushetsbelagt informasjon eller lignende, men om ordinære meldinger man sender til felles bekjente. Anonymkode: 9822d...02e 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #20 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, det ville jeg ikke hatt noe imot. Saken er den at min nærmeste, han har jeg ingen hemmeligheter for, og det gjør meg ingenting om han skulle ha bruk for å låne min telefon, om han ville lese et brev eller en melding jeg skrev. Hvorfor skulle det være noe problem? Dette er fullstendig ukomplisert for meg, og jeg skriver hva jeg tenker om temaet. Min oppfatning er at om noen er redde for at ektefelle, samboer eller kjæreste skulle lese noe de har skrevet til en annen, så er det merkelig. Da snakker jeg naturligvis ikke om taushetsbelagt informasjon eller lignende, men om ordinære meldinger man sender til felles bekjente. Anonymkode: 9822d...02e Jeg prøver å unngå å bli venner med folk som gir partner full tilgang til telefonen sin. Om jeg ikke er nær venn med partner, vil jeg ikke at vedkommende skal lese meldinger og betroelser fra meg. Ikke fordi jeg sjekker opp venner, det er snakk om helt normale hemmeligheter og at jeg ikke liker tanken på at noen som jeg ikke er nær, skal titte meg i kortene via partner. Anonymkode: 41245...7ea 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå