Rucula Skrevet 10. januar 2022 #61 Del Skrevet 10. januar 2022 Axa skrev (11 timer siden): Vi må jo tilbake til det vanlige livet igjen en dag må vi? Jeg hadde håpet erfaringene nedsteningen har ført med seg i forhold til hjemmekontor/remote jobbing ville føre til en permanent endring i arbeidslivet.. Hjemmekontor og hybrid modeller er fremtiden mener jeg. Tenk på alle fordeler.. 1 Slutt på sentralisering. Man kan jobbe i Oslo og bo i Tromsø 2 mindre forurensing pga pendling 3 mindre belastning på veier og ingen køer. 4 All tiden man sparer på å dra til kontoret 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missbluebird Skrevet 10. januar 2022 #62 Del Skrevet 10. januar 2022 (endret) 35 minutter siden, Rucula said: må vi? Jeg hadde håpet erfaringene nedsteningen har ført med seg i forhold til hjemmekontor/remote jobbing ville føre til en permanent endring i arbeidslivet.. Hjemmekontor og hybrid modeller er fremtiden mener jeg. Tenk på alle fordeler.. 1 Slutt på sentralisering. Man kan jobbe i Oslo og bo i Tromsø 2 mindre forurensing pga pendling 3 mindre belastning på veier og ingen køer. 4 All tiden man sparer på å dra til kontoret 5. Mindre matsvinn i kantiner ettersom man spiser opp det man lager selv 6. Slippe å løpe fra møterom til møterom da møtet ikke trenger en fysisk plassering 7. Kan gå turer under møter hvor du ikke presenterer og dermed slippe problemer med for lenge sitting 8. Mer tid til familie og natur, som er et resulat av 4 9. Mindre behov for å bygge store lokaler for å huse masse mennesker, som er et resultat av 1 10. Bedrifter vil spare masse på strøm, utgifter på toalettpapir, tørkler, håndsprit, vasking, kaffe +++ 11. Mindre behov for fysiske papir da omstilling til digitalisering kommer tydeligere frem 12. Ingen kø til kantiner eller fastlåste tider å spise på 13. Potensielt billigere lunsj og helt annet utvalg ettersom du selv har 100% kontroll over hva som serveres 14. Mindre klesutgifter, da jobbklær er mindre nødvendig 15. Parkeringsutgifter for de som har det blir det mindre av 16. Mindre stress for å nå barnehager før og etter jobb, da det oftere er nærme hjemmet 17. Annen mulighet til å planlegge arbeidsdager og muligheten til å jobbe mer fleksibelt (ikke låst til 8-16) 18. Større muligheten til å støtte mindre bedrifter, kafeer og liknende, da man kan benytte de innenfor tidligere tidsrom på dagen 19. Større mulighet til å gjøre ærender innenfor "normal" arbeidstid da arbeid lettere kan tilpasses og endres ut ifra dagens forløp 20. Mulighet til å spre jobbing ut til helger, ettermiddager og dermed bruke dagene mer effektivt tilpasset livets uplanlagte situasjoner (uten å nødvendigvis påtvinge overtid, men mer flex tid) 21. Muligheten til å jobbe, selv om man ikke er helt 100% i form da man ikke må fysisk møte andre 22. Muligheten for flere å ta del i jobbing, da nye muligheter tas i bruk og er mer inkluderende for mange (de med sosial angst, problemer med selvbilde, ME, +++) 23. Ingen påvirkning av støyende/dårlig ventilasjon etc på kontor miljø (hjelper veldig de med allergier og spesielle behov) +++ Endret 10. januar 2022 av missbluebird 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frustrert husfrue Skrevet 10. januar 2022 #63 Del Skrevet 10. januar 2022 ostekaker skrev (På 8.1.2022 den 21.59): Du hoster, jeg vet du har sterk astma, men er du sikker på du ikke er smittet? Nope. Så jeg stikker hjem og må nok jobbe hjemmefra til covid er ferdig. Bye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 10. januar 2022 #64 Del Skrevet 10. januar 2022 Det blir nok lettelser alle andre steder enn sykehus og kommunale helsetjenester. 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaker Skrevet 11. januar 2022 Forfatter #65 Del Skrevet 11. januar 2022 (endret) Da har vi endelig fått svar at det blir nok en pressekonferanse imorgen eller på torsdag, Ikke fra regjeringen som gjør det mest dummeste de kan gjøre nå. Være taus. FHI vil komme med en ny risikovurdering av coronasituasjonen i Norge onsdag. Endret 11. januar 2022 av ostekaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 11. januar 2022 #66 Del Skrevet 11. januar 2022 (endret) Ryddet for brudd på rommets retningslinjer samt. siteringer av dette. - Rhodiola, mod. Endret 11. januar 2022 av Rhodiola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 12. januar 2022 #67 Del Skrevet 12. januar 2022 Jeg håper at alle tiltak for barn og unge opphører. Tilbake på grønt nivå og slutt med utestengelser og mobbing som det indirekte fører til når man har kohorter. Det er skadelig for mange barn. Så må foreldre fordi de er usikre på smittevernreglene slutte med å føre strengere regler som å avlyse juleavslutninger og bursdager, samt være så harde på antallsbegreninsninger at de ikke tilltater et par ekstra. Det har jeg sett veldig mye av blant foreldre i klassene til barna. Man trenger ikke å legge seg på en strengere linje enn hva FHI og regjering anbefaler. Det blir mye i sum til slutt og er helt unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaker Skrevet 12. januar 2022 Forfatter #68 Del Skrevet 12. januar 2022 (endret) Endelig en opptatering fra regjeringen, etter skrik fra bl annet fra bransjen om få informasjon https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=82573 Jeg håper de også tenker på oss voksne. Stop sjenkestoppen og mer publikum og at vi også har mulighet til å drive med hobbyene våre på fritiden vår. Null grunn til alle disse tiltakene nå, Endret 12. januar 2022 av ostekaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 12. januar 2022 #69 Del Skrevet 12. januar 2022 (endret) Tror folk fremdeles det blir lettelser i reglene? Det høres jo nesten ut som vi kan forvente strengere her: https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=82581 Endret 12. januar 2022 av Pippi Lotta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaker Skrevet 12. januar 2022 Forfatter #70 Del Skrevet 12. januar 2022 (endret) Endelig noe avklaring! https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=82585 Endret 12. januar 2022 av ostekaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 12. januar 2022 #71 Del Skrevet 12. januar 2022 ostekaker skrev (1 time siden): Endelig noe avklaring! https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=82585 Det blir spennene å høre hva de har bestemt! 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 12. januar 2022 #72 Del Skrevet 12. januar 2022 Jeg vet ikke helt hva man skal si jeg. Dagbladet bekrefter at regjeringen ikke snaket med hverandre før de snaket med pressen: https://www.dagbladet.no/nyheter/ante-ingenting/75103166 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tror og ser det Skrevet 12. januar 2022 #73 Del Skrevet 12. januar 2022 Jeg tror følgende : Fhi sa tidligere idag at omikron gir få innleggelser. Spania og Danmark har bare gitt opp gamle måten å gjøre det på. Så tipper slutt på testing på grenser mens skjenking, skoler, kontorer åpnes. Tror de fleste må forberedt på å få viruset i hus i en eller annen form neste månedene. Jeg tror også det er eneste vei ut av dette. Nå har hele samfunnet vært gjennom smittesporing, testing, vaksinering, stengte grenser, hytteforbud, skjenkstopp, stengte kjøpesenter og alle mulige andre tiltak uten at det har hjulpet en dritt på smitten annet enn å bremse litt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møkkalei Skrevet 12. januar 2022 #74 Del Skrevet 12. januar 2022 Viktig at folk kan dra på bar igjen og bruke fem ganger så mye penger per øl. Så de kan sitte der og drikke, prompe og snakke om de viktige tingene i livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KillerKitty Skrevet 12. januar 2022 #75 Del Skrevet 12. januar 2022 Møkkalei skrev (10 minutter siden): Viktig at folk kan dra på bar igjen og bruke fem ganger så mye penger per øl. Så de kan sitte der og drikke, prompe og snakke om de viktige tingene i livet. For noen er det kanskje det eneste sosiale de gjør. Er ikke alle som har nære nok venner til å bli prioritert når vi også har begrensninger for hvor mange man kan ha hjemme. Dessuten ønsker nok eierne av disse barene å unngå konkurs og. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbalala Skrevet 13. januar 2022 #76 Del Skrevet 13. januar 2022 Møkkalei skrev (10 timer siden): Viktig at folk kan dra på bar igjen og bruke fem ganger så mye penger per øl. Så de kan sitte der og drikke, prompe og snakke om de viktige tingene i livet. For dem som vil sitte isolert i kjelleren sin så er det fullt mulig å gjøre det også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 13. januar 2022 #77 Del Skrevet 13. januar 2022 Blir vel kanskje noen lettelser på skjenkning og i skolen. Så må man stenge helt ned igjen om 1-2 måneder...Og sånn går nå årene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nebbete fugl Skrevet 13. januar 2022 #78 Del Skrevet 13. januar 2022 8 minutter siden, Capt. Obvious said: Blir vel kanskje noen lettelser på skjenkning og i skolen. Så må man stenge helt ned igjen om 1-2 måneder...Og sånn går nå årene... Bedre å holde permanent stengt i åresvis? Tror ikke det nei. Alle forstår at det ikke kan fortsette på denne måten. Nå får man åpne opp og la det gå som det går. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 13. januar 2022 #79 Del Skrevet 13. januar 2022 nebbete fugl skrev (Akkurat nå): Bedre å holde permanent stengt i åresvis? Tror ikke det nei. Alle forstår at det ikke kan fortsette på denne måten. Nå får man åpne opp og la det gå som det går. Det vil bety ragnarok for helsevesenet som gjør at man må stenge ned igjen om ikke så lenge. Vi må nok heller innse at livet som det var er totalt over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaker Skrevet 13. januar 2022 Forfatter #80 Del Skrevet 13. januar 2022 Capt. Obvious skrev (9 minutter siden): Det vil bety ragnarok for helsevesenet som gjør at man må stenge ned igjen om ikke så lenge. Vi må nok heller innse at livet som det var er totalt over. Okay, @Capt. Obvious Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg