Gå til innhold

Fikk dere velge vaksine nr 3?

Pipaluk

Anbefalte innlegg

Den dagen jeg får tilbud, kommer jeg til å insistere på Pfizer, så jeg har tre like. Eller så blir jeg bare med de to.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pipaluk skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke muligheten til å være syk så lenge. 

Er det land dere ikke vil få innpass i som trippel kryssvaksinert? Jeg vet at noen land har vært vanskelige på det før.

Kan godt hende. Har ikke satt meg inn i hvilke retningslinjer som gjelder i ulike land. Mulig noen krever fullvaksinering med samme vaksine.

Skal sies at jeg ikke gikk for Moderna som dose 3, fordi jeg ville ha en av hver. Jeg fulgte et klart og tydelig råd fra en smittevernoverlege som jobber ved et av landets største sykehus og FHI. Langt bedre forutsetning en meg til å mene noe om det altså 😊

Endret av sicario
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. De vaksinerer hovedsakelig med Pfizer her, men de har moderna. Jeg forklarte hvorfor jeg ønsket moderna istedet og siden de hadde inne så fikk jeg moderna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk velge der og da. Har to pfizer fra før, så valgte moderna bare fordi Camilla Stoltenberg ville ha det 😂

Hadde regna med mer bivirkninger, siden folk gjerne har fått mer med moderna - og jeg lå utslått med feber og verk dagen etter andre dose. Men har bare hatt litt vondt i armen denne gang 🤷‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta til uken.Krysset av for Pifzer.Har Pifzer og moderna fra før.Fikk blødninger av moderna…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk velge. Tok phizer. Kanskje moderna er best men det passer for dårlig med min timeplan å bli så dårlig som sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår kommune fikk vi velge.   Jeg og de rundt meg  (5 stykk familie) hadde 2x pfizer og valgte denne gangen Moderna.  Ingen av oss fikk noen bivirkninger utover ømhet i stikkarmen. 

Endret av pingeling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pipaluk skrev (På 8.1.2022 den 20.55):

Jeg har fått time til tredje stikk. Vet dere om jeg får velge selv eller om jeg bare må ta det som er tilgjengelig?

Fikk velge mellom Moderna og Pfizer ja. Valgte Moderna

Endret av Rosa Dartle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt to doser med pfizer og fikk velge denne gangen så da tok jeg moderna. Det gir jo sannsynligvis mer beskyttelse så hvorfor ikke?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk velge. Hadde tidligere Pfizer. Valgte nå Moderna. Litt vondt i armen, men ikke noe mer. Borte fjerde dagen. Jeg har tatt alle mine stikk i høyre for øvrig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ta dose tre i morgen. I følge kommunens nettside kan man velge på vaksinasjonstidspunktet, men det kan være at de kun har den ene vaksinen tilgjengelig. Om man vil forsikre seg om at man får en spesifikk vaksine kan man kontakte kommunen i forkant og høre om hvilken vaksine(r) som er tilgjengelig når man har time. 

Jeg tar det jeg får. Har to doser Pfizer fra før og får jeg valget går jeg for Moderna som tredje dose, men er det bare Pfizer de har tar jeg det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke velge, men ble informert om at det var Pfizer de hadde. Dermed har jeg også 3 x Pfizer.

Tror det varierer, egentlig, for et familiemedlem i samme kommune fikk dose nr 3 uka før meg, og hun fikk velge. På grunn av stor pågang (vi hadde drop-in-vaksinering hos oss), kan det nok hende de ikke hadde begge deler tilgjengelig hele tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...