GÃ¥ til innhold

Familiebursdag🎉🎈

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er her det starter. Jeg skal arrangere familiebursdag for mitt barn med skilte besteforeldre på min side. Min mor har ny kjæreste som min far ikke vet om så nye kjæresten kan ikke delta. Her begynner det: Min mor (barets mormor) krever at jeg skal lage en egen voksen bursdag for henne og den nye kjæresten. Jeg har prøvd og argumentere for at det er nok og stelle i stand både barnebursdag og familie bursdag da jeg skal gjøre alle gjøremål alene. Dette er godtar ikke barnets mormor. Er jeg den vanskelige her? 

Anonymkode: ab6a3...dff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er her det starter. Jeg skal arrangere familiebursdag for mitt barn med skilte besteforeldre på min side. Min mor har ny kjæreste som min far ikke vet om så nye kjæresten kan ikke delta. Her begynner det: Min mor (barets mormor) krever at jeg skal lage en egen voksen bursdag for henne og den nye kjæresten. Jeg har prøvd og argumentere for at det er nok og stelle i stand både barnebursdag og familie bursdag da jeg skal gjøre alle gjøremål alene. Dette er godtar ikke barnets mormor. Er jeg den vanskelige her? 

Nei. Den vanskelige er din far som ikke er voksen nok til å kunne feire barnebarnets bursdag sammen med sin ekskone og hennes nye kjæreste. 

Anonymkode: b2f31...018

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Den vanskelige er din far som ikke er voksen nok til å kunne feire barnebarnets bursdag sammen med sin ekskone og hennes nye kjæreste. 

Mulig jeg ikke klarte og formulere meg godt nok. Min mor er ikke åpen om ny mann til min far. 

• Liker 1
Skrevet

Hva med å gjøre noe litt annet, feks. å spise ute? Evt. si at dere gjerne kommer på besøk, dersom hun ønsker å stelle i stand en ekstra markering, men at du selv ikke har kapasitet til å stå for dette.

• Liker 3
Skrevet

Nei! Arranger EN bursdag, så får de som vil feire bursdagsbarnet komme, og de andre får la være.

Voksne folk får tåle at den andre parten går videre. Man trenger ikke å like det, men man klarer å opptre høflig og snakke om været i to timer for barnebarnets skyld.

For ordens skyld: dette gjelder både din mor og din far! Jeg vet ikke årsaken til at din mor ikke kan fortelle din far om kjæresten, men det burde da ikke være noen hemmelighet, og din far burde mene at det er en naturlig ting at hun går videre. Og omvendt, eventuelt!

Inviter til ett selskap, og de som ikke møter opp, de har tatt valget selv - det er ikke din skyld at de ikke får feiret bursdagsbarnet!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mulig jeg ikke klarte og formulere meg godt nok. Min mor er ikke åpen om ny mann til min far. 

Vel, da er det hun som er vanskelig. Ikke bare vanskelig. Ved å forlange at en småbarnsmor skal stelle i stand ikke en, men To(!!?) familieselskaper oppfører hun seg som en 5-åring. Hadde sagt klinkende klart fra om at bursdagen blur x dag kl y. Alle er invitert, du bestemmer selv om du vil komme, det blir IKKE gjort i stand xtra selskap. Pronto. Herrigud, at voksne mennesker kan være så barnslige er over min fatteevne!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får si til henne at hun er voksen og da bør hun også oppføre seg slik voksne skal oppføre seg! Vil hun ikke komme i familiebesøket? Vel, synd for henne! Det blir ikke laget et eget besøk for henne og kjæresten bare fordi hun ikke vil snakke med sin eksmann! Slik oppførsel skal IKKE gå utover andre, spesielt ikke barn!

Anonymkode: cbb90...9cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da får mormor stelle i stand en bursdag for barnet hjemme hos seg selv. Så får hun feiret bursdagen uten at det blir ekstra jobb for deg. 

Anonymkode: bd762...24e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du får si til henne at hun er voksen og da bør hun også oppføre seg slik voksne skal oppføre seg! Vil hun ikke komme i familiebesøket? Vel, synd for henne! Det blir ikke laget et eget besøk for henne og kjæresten bare fordi hun ikke vil snakke med sin eksmann! Slik oppførsel skal IKKE gå utover andre, spesielt ikke barn!

Anonymkode: cbb90...9cd

Hun vil komme i den ordinære feiringen men hun ønsker en til for den nye kjæresten sin skyld så hun mener jeg skal stelle i stand 2 familie bursdager sånn at han får mulighet til og komme. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun vil komme i den ordinære feiringen men hun ønsker en til for den nye kjæresten sin skyld så hun mener jeg skal stelle i stand 2 familie bursdager sånn at han får mulighet til og komme. 

Men hvorfor kan han ikke komme i den opprinnelige? Hvem sier at han ikke kan?

Anonymkode: 31f30...626

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må den nye kjæresten være med? Barnet har vel ikke så mye glede av at han kommer.. 

Hun får komme uten kjæresten, og skjerpe seg et par hakk. 

Anonymkode: 26009...564

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. Har på en måte en slink "klinsj" her, i tillegg til en annen. Så det med bursdager er litt sårt og sprøtt på samme tid her.

Din mor må for øvrig kvinne seg opp og fortelle din far om ny kjæreste asap.

Anonymkode: def06...f76

AnonymBruker
Skrevet

Nei, herregud, dette bestemmer du! Inviter alle og så får den som gidder komme komme, andre får bli hjemme. Når de eldste blir fjortiser er det bare å overse de

Anonymkode: 1e782...683

AnonymBruker
Skrevet

Leste litt bedre nå… Hvis moren din vil gjemme ny kjæreste får hun bare gjøre det. De kan komme på rester dagen etter og er det ikke nok igjen kan de ta med maten selv. Da blir det ikke store jobben og jeg ville ikke kalt restelag for selskap 

Anonymkode: 1e782...683

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

På grunn av at hun holder det hemmelig for min har (som også har ny kjæreste som han holder hemmelig for henne) men de bor ikke sammen🤪

AnonymBruker
Skrevet

Så du skal ordne to bursdager? Hvorfor ikke bare ha en, så får de som vil komme, og de som ikke vil la være. Hørtes ut som mye styr for en barnebursdag. Du lager jo masse jobb for deg selv. 

Anonymkode: 78feb...afe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Føler med deg. Har på en måte en slink "klinsj" her, i tillegg til en annen. Så det med bursdager er litt sårt og sprøtt på samme tid her.

Din mor må for øvrig kvinne seg opp og fortelle din far om ny kjæreste asap.

Anonymkode: def06...f76

🙃 det er kompliserte greier. Det er som du sier sårt og sprøtt på samme tid samt en haug med jobb. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Min mor ønsker ikke og han med for min far. De skjuler kjærestene sine for hverandre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...